Dikke doei

20 oktober 2014
Aan alles komt een eind, zo ook aan de Didney Worl Fkansie. De afgelopen twee weken waren fantastisch! Ik zou het zo weer over willen doen, maar helaas heb ik geen telefooncel zoals Bill & Ted of een DeLorean zoals Doc Brown en kan ik dus niet tijdreizen. Beetje jammer weer. Gelukkig hebben we de foto's en de reports nog! Gisteren hebben we de koffers al ingepakt zodat we vandaag nog een beetje kunnen uitslapen. Toch gaat de wekker weer vroeg af en met lichte (lees: zware) tegenzin staan we op en is het tijd om de laatste spullen in te pakken en de hotelkamer te verlaten. Met alle koffers en tassen lopen we voor de laatste keer door het All Stars Music Resort en checken we uit bij de balie. We hoeven geen kamersleutel in te leveren, want die hebben we nooit gehad. De Magic Bands gaan als een leuk aandenken mee naar huis.

Het is nog geen tijd om te vertrekken, de Magical Express komt ons rond 12 uur ophalen. Vrij vroeg, dus er valt niet veel te doen vandaag. We pakken de bus naar de Foodcourt van All Stars Movies om daar lekker te ontbijten. Ik had m'n zinnen gezet op een lekkere pancake breakfast. Helaas zijn we een kwartier te laat voor de ontbijtdienst en zijn er geen pannenkoeken meer beschikbaar. Balen! Dan maar weer een Grab&Go ontbijtje en lopen we een rondje over het Movies Resort. Hier heb ik geslapen tijdens m'n eerste trip in 2010 en het is leuk om hier weer eens rond te lopen. Via Movies lopen we zo door naar Music en daar wachten we tot de bus ons komt ophalen. Op de afgesproken tijd komt de Magical Express aangereden en dumpen we onze koffers onderin en vinden een relaxt plekje in de bus. Een laatste blik op Disney World en voor we het weten staan we op Orlando International Airport. Het inchecken verloopt vrij vlot, de koffers zijn niet te zwaar en hebben we geen omkijken meer aan tot morgen in Amsterdam. Bij de douane is het vrij druk, dus na een kort bezoekje aan de Universal & Disney Stores (we kunnen maar geen afscheid nemen!) is het tijd om ook door de douane te gaan. Achter de douane gaan we nog wat eten bij de Burger King en gaan langzaam richting de juiste Gate.



De eerste, vrij korte, vlucht is naar Detroit Airport. Entertainment wordt er op deze vlucht niet aangeboden, maar we hebben zoveel foto's gemaakt dat we die onderweg bekijken. Aangekomen in Detroit stappen we snel uit het vliegtuig en lopen naar de gate voor de volgende vlucht. Deze is redelijk dichtbij en we hebben nog wel even tijd om wat te eten. Ik zoek een Wendy's op de plattegrond van het vliegveld, maar die zit helaas bij een andere terminal. We zullen het met de McDonalds moeten doen. Bij de Mac werken we wat burgers weg, refillen wat te drinken en wachten nog eventjes bij de gate voordat we mogen boarden. De lange vlucht naar Nederland is prima te doen met de opstelling van 2 stoelen naast elkaar. Het zusje mag bij het raam en ik zit bij het gangpad. Wonder boven wonder lukt het mij om het grootste gedeelte van de vlucht te slapen, de rest van de tijd luister ik wat muziek en kijk wat films. Ik durf niet meer te zeggen welke, maar waarschijnlijk een Disneyfilm haha! We hadden al gehoord dat het vrij slecht weer was in Nederland. Het laatste stukje vliegen is dat ook wel te merken. Turbulentie wil ik het niet noemen, maar we schudden wel enorm heen en weer. Ik werd er kotsmisselijk van! Het taxiën naar Schiphol duurt ook vrij lang, ik word ongeduldig en wil zo snel mogelijk het vliegtuig uit. Gelukkig gaat het goed en heb ik geen kotszakje nodig.

We zijn weer terug in Nederland! Echt een warm welkom kun je het niet noemen, wat is het toch koud hier. Ik trek snel m'n vest aan, al had ik liever m'n winterjas bij me gehad. We zijn snel door de douane heen en lopen naar de bagageclaim. Mijn koffer komt al vrij snel van de band afgerold en even later zien we die van het zusje ook voorbij komen. Haar koffer is onderweg kapot gegaan en ligt half open. Gelukkig is er niks kwijt, maar met een half open koffer richting de auto lopen is ook geen feestje. (Een paar dagen later werd de koffer teruggebracht naar de ANWB winkel en kreeg ze gewoon haar geld terug. Nothing on the hand!) Vaders heeft ons weer opgehaald en staat met winterjassen te wachten bij de gate. Top, die kan ik wel gebruiken! We rijden weer terug naar huis, door de regen. De hondjes zijn dolbij dat we weer thuis zijn en kunnen niet wachten tot ze hun souvenirtjes krijgen. We zijn weer thuis, het zit er nu echt op. Het was weer ontzettend fijn. Bedankt Orlando, hopelijk tot snel!


Er komt nog één Didney Worl verslag aan.. Nog even geduld a.u.b.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten