Seaworld & Tsumtsums

12 oktober 2014
De afgelopen dagen hebben we doorgebracht in Disney en allevier de parken bezocht. Vandaag laten we Mickey even in de steek en gaan naar Seaworld. We regelen geen shuttle, maar gaan op eigen houtje op weg. Hadden we dat maar niet gedaan, wat een gedoe! Bij het hotel pakken we de bus naar Downtown Disney. Die maakt tussendoor nog een tussenstop bij All Stars Movies en Typhoon Lagoon. Het duurt zowat een uur voordat we bij Downtown Disney zijn. Daar steken we de weg over naar de bushalte voor de Lynx bus, pal voor het Hilton Hotel. Eigenlijk zouden we hier gaan ontbijten met de Brers, maar dat slaan we toch maar over. Dat ontbijt hadden we alleen gepland voor een foto met Brer Fox en die hebben we nu allebei al op de foto! We staan een tijdje te wachten op de bus en voor 2 dollar staan we binnen 20 minuten voor de ingang van Seaworld. Dat ging gelukkig wat sneller dan de reis naar Downtown!

Met onze e-tickets kunnen we snel naar binnen en lopen richting Manta. We stoppen de tassen in de lockers, kost een dollar om te gebruiken, en zoeken naar de single riders line. Daar heb ik 2 jaar geleden gebruik van gemaakt, maar die is verdwenen. De gewone wachtrij is een half uurtje, dus sluiten we daar aan. Het is echt een schitterende wachtrij met aquariums vol haaien en roggen. De tijd vliegt dus voorbij en voor we het weten worden we in het harnas gehezen en hangen we op onze buik. Blijft doodeng, de beugel zou maar open springen! Doodsangsten, maar wat een geweldige coaster. Zo gaaf hoe je op je buik en rug door de loopings gaat. Super! Het zusje vond hem ook geniaal, 1 van de leukste coasters ooit. You gotta love Manta! We kijken even op het programma wat we willen doen vandaag. Helaas is de hilarische zeeleeuwenshow gesloten, en naast de 'must do' One Ocean show willen we ook nog de dolfijnenshow zien. One Ocean begint bijna, dus we lopen snel naar de andere kant van het park. Geen tijd om te kijken bij de dolfijnen en ik loop zelfs 2 characters voorbij. Schandalig! We vinden nog een mooi plekje buiten de soakzone. Daar is nog genoeg plek, maar hebben niet zo'n zin om zeikesnat te worden. Dit keer hebben we geen droge kleren meegenomen namelijk.. One Ocean is ontzettend gaaf om te zien. Wat is het toch indrukwekkend om de orca's zo hoog vanuit het water te zien springen. We zitten de hele show te genieten. Super gaaf!

Hierna lopen we langs de close-up encounter en aaien een opossum. Hier zien we ook nog otters, uilen, een boom-miereneter en de American Bald Eagle. Helaas is er geen sloth bij vandaag. Die willen we zo graag eens in het echt zien! We gaan nog even naar de haaien in de donkere haaientunnel voordat we gaan eten. Geweldig om te zien al die haaien. Gelukkig hebben ze hier geen haaibaaien! Als we weer veilig terug zijn is het tijd om een hapje te gaan eten. Ik kies voor de spare-ribs. Lekker kluiven! Als we hebben gegeten lopen we naar het nieuwe thema-gebied: Antartica. Hier is een pinguïn attractie, maar die slaan we met alle liefde over. Een uur wachten om naar pinguïns te kijken is een beetje teveel van het goede..

Tijd voor wat achtbanen geweld! Die heb ik de vorige keer ook niet gedaan, dus voor ons allebei 2 nieuwe attracties. We bergen de tassen op in de lockers en beginnen bij Atlantis. Hier staat een korte wachtrij en binnen no-time zitten we frontrow in het bootje. Een grappige darkride volgt met een enorme splash. We hebben wat druppels opgevangen, maar dat valt gelukkig reuze mee. Maar in Atlantis zit een leuke kleine surprise drop en daar worden we zeikesnat. Nee! Waarom! Wat een ellende.. Er komt nog een 3e splash en een stukje achtbaan achteraan. Super leuke attractie, alleen jammer van die 2e natte splash. Naast Atlantis staat Kraken, een achtbaan met een gigantische looping. Het lijkt een beetje op de Hulk in Universal. Erg gaaf ding! We weten nu waarom hij Kraken heet. Al je botten kraken ervan haha! Dankzij dit ritje zijn we wel weer droog. Toffe coaster! We lopen richting de dolfijnenshow en zien dat we nog wel even de tijd hebben. Naast het theater bevindt zich nog een bassin met dolfijnen. Hier mag je tegen betaling dolfijntjes voeren. Dat willen we wel, 2 jaar geleden ook gedaan en dat was zo leuk. We kopen 2 bordjes met stinky fish en we wachten in de rij tot we aan de beurt zijn. Het wachten duurt wat lang, de dolfijnenshow missen we nu wel. Maar.. we zien de dolfijnen nu van heel dichtbij en we mogen ze aaien en visjes voeren. Erg leuk!

We lopen vervolgens de Halloween Trail en gaan wat snoepjes ophalen. We nemen maar 1 tasje, met pijn en moeite krijg je bij elke stop 1 snoepje in je tas. Erg gierig! We lopen dan ook snel door en gaan nog op de foto met Franklin het schildpadje. We kijken bij het theater waar ze een Sesame Street Halloween showtje hebben. Die heb ik 2 jaar geleden wel gezien en was nogal kinderlijk. Die slaan we dus over. Maar ná de show hebben ze nu een meet&greet met Sesame Street Friends. En dat wil ik wel! Ik hoop dat de Count von Count naar buiten komt voor een fotootje. We zijn als eerste aan de beurt, we stonden al in de rij toen de show nog bezig was. En ik heb geluk, Count von Count komt aangelopen met Elmo & Zoë.
That's 1, 2, 3 Muppets.. Ah Ah Ah. I just love The Count!

De dolfijnenshow willen we nog zien vandaag en dat wordt dan ook onze volgende stop. Met wat te drinken en te snacken vinden we een mooi plekje in het midden van het theater. Nog steeds dezelfde show als 2 jaar geleden. Leuk gedaan met acrobatiek en alles.. maar blijf het weinig dolfijnen vinden voor een dolfijnenshow. Bij Turtle Trek kunnen we zo doorlopen. Super mooie attractie, een 360 graden 3D film waarbij je op pad gaat met schilpadden. In de wachtrij kun je nog kijken naar manatees en schildpadden die Seaworld gered heeft. Je kan zeggen wat je wil over Seaworld, schandalig hoe ze orca's in gevangenschap houden enzo, maar ze doen toch goed werk door allerlei dieren te redden die het in de natuur niet overleefd hadden.

Tot slot kijken we nog even bij de zeeleeuwen en kijken wat rond in de winkeltjes. De zeeleeuwen vind ik niet zo bijzonder, daar loop ik elke echte ochtend langs als ik moet werken. Toch zijn alle baby zeeleeuwtjes erg leuk om te zien! Na de nodige souvenirtjes lopen we naar de uitgang en nemen daar de taxi naar Florida Mall. Daar wilde ik toch graag een kijkje nemen bij de Disney Store en andere winkels. Een groot winkelcentrum! De Disneystore heeft na m'n bezoekje geen tsums meer over. Ik weet me in te houden, maar toch gaan er 12 tsumtsums mee naar huis haha! We kijken nog in wat andere winkels en lopen dan naar de bushalte.

De bedoeling was eigenlijk om te gaan eten bij Johnny Rockets. Maar zo bijzonder zijn de burgers daar nou ook weer niet, al is de sfeer daar wel goud, en ze hebben er nou eenmaal geen seasoned fries. 3x raden waar we dan wel zijn gaan eten. We pakken de lynx bus richting Universal,  we zouden eventueel door kunnen rijden en naar Horror Nights kunnen gaan. Dat doen we maar niet. Om de hoek stappen we uit voor Denny's en ik maak een enthousiaste foto voor het bord. Yes Denny's! M'n enthousiasme is al snel weer weg als ik seasoned fries bestel en te horen krijg dat ze op zijn. Nee! Waarom? Ik wil seasoned fries! Wat een ellende!

De burger smaakt uiteraard weer heerlijk en de normale patat is ook lekker. Toch mis ik de seasoned fries. Dan moeten we van de week toch écht een 3e keer naar Denny's. Ik kan niet naar huis gaan voordat we nog eens lekker seasoned fries hebben gegeten. Na het eten wachten we erg lang op lynx bus 8. Dan komt een andere bus aangereden en stopt bij de halte. 'Nee we hebben bus 8 nodig!' - 'Dan kun je lang wachten, die komt morgenochtend pas.' Shit.. dan nemen we deze bus een paar haltes en de chauffeur dropt ons bij een taxi standplaats. Op zondagavond stoppen de bussen vroeg met rijden. Pure ellende! Dan nemen we alsnog een dure taxi terug naar ons hotel.. Scheelt een hele wereldreis met overstappen, maar voor onze portemonnee is het geen feestje. Het ritje is wel een feestje. De marokkaanse chauffeur heeft het erg naar z'n zin en vraagt of we zin hebben in buikdans-muziek. Tuurlijk joh, maak ons maar gek! We liggen in een deuk om deze Fata Morgana muziek. Je maakt toch wat mee zo op een zondagavond in Orlando. Wat een gekkies! Gelukkig zijn we snel terug op de hotelkamer en duiken ons nest in. We zijn alweer op de helft van de vakantie. De eerste week is voorbij gevlogen, maar wat hebben we al een boel leuke dingen gedaan! En de tweede week wordt ook fantastisch. Er staan nog Horror Nights & Mickey's Not So Scary Parties op het programma!