There is no phalange!

6 oktober 2014
Een paar uurtjes slaap, meer werd het niet. De wekker ging namelijk al om half 4 's nachts. En ik, als groot liefhebber van uitslapen, had er niet eens zoveel moeite mee. Het is tijd om te vertrekken naar Didney Worl! De laatste spullen worden ingepakt en om kwart over 4 zit ik met het zusje en vaders in de auto onderweg naar Schiphol. Lekker rustig op de weg en we waren al gauw op het vliegveld. Kwart voor 5 konden we inchecken en wonder boven wonder waren allebei onze koffers niet te zwaar. Dat is ook weleens anders geweest. Komt natuurlijk omdat m'n tshirts tegenwoordig minder stof nodig hebben haha! Ik mag op de terugweg maarliefst 9kg aan souvenirs meenemen. Prop die koffer maar vol met allerlei minions en tsumtsums!

We waren dus lekker vroeg aanwezig en dat werd lang wachten. Omdat we toch zoveel tijd over hadden liepen we naar het GWK om de nodige dollars aan te schaffen. Die zou pas om 6 uur open gaan, we zijn een uur te vroeg! De pinautomaten werken ook niet mee en alles sloeg op tilt. Dat werd dus een uurtje geduld hebben.. Konden we een lekker broodje eten bij LaPlace en genieten van alle gesloten winkels op Schiphol. Om stipt 6 uur stond ik de dames van het GWK al op te jagen. Open met je toko, werken voor die centen, ik wil dollars! We lopen allebei weg met een bundel dollars in onze zak naar de gate. Douane was nog niet helemaal wakker en keek niet eens naar onze paspoorten, maar bij de gate zelf werden we uitgebreid gecheckt. Door de bodyscan, gefouilleerd van top tot teen en uiteraard vonden ze niks.

We mogen aan boord van het Delta vliegtuig en zitten prima op rij 41. Genoeg beenruimte en de stoelen zitten ook lekker. Normaal gesproken kreeg ik de gordel maar nét om in het vliegtuig en zat ie nogal strak. Nu had ik Bolt nog op schoot kunnen nemen en hadden we ruimte over gehad. Van die kleine dingen waarbij je merkt dat het afvallen toch echt wel heeft geholpen. Op de terugweg zal dat wel minder zijn. Dan zit ik vol met seasoned fries en burgers! Het is vakantie, dus vreten !! Maar aan de terugweg gaan we nog láng niet denken. We zitten precies boven de rechtervleugel en daar viel me iets op. Er was geen phalange aanwezig !! Als dat maar goed komt.. een vliegtuig zou tegenwoordig toch extra phalanges aan boord moeten hebben? Gelukkig geen last van gehad tijdens de vlucht. Delta heeft het allemaal prima geregeld! Daar zal ik zo nog eens mee willen vliegen. Ook al is het personeel wel lichtelijk bejaard. Zo liep er een Henk Krol lookalike de drankjes rond te brengen.. Ik hield m'n portemonnee dus maar stevig vast tijdens de vlucht. Wie weet is het wel die oplichter!

Het eten was erg lekker, zo'n American pancake breakfast zou ik elke dag wel willen! Ook kwamen ze afentoe langs met drinken en pretzels. Vlak voor de landing kregen we nog een chicken sandwich met een ijsje, top geregeld! Het entertainment aanbod is groot.. je zou bijna niet meer weten wat je moet kijken. Ik koos voor Frozen en Muppets Most Wanted. Omdat het kan. Met een lekker muziekje op sluit ik nog even m'n ogen en voor we het weten zijn we al op Detroit Airport. Op Detroit Airport aangekomen waren we snel uit het vliegtuig gesprongen en konden we naar customs & immigrations. Hier zijn we als 1 van de eersten en hoeven gelukkig niet zo lang te wachten. Dat is na ons wel anders, en staat er een gigantische rij! Uiteraard worden we toegelaten tot de USA !! Koffers zoeken, koffers inleveren, poepen, tassencontrole, bodyscan en een monorail-ritje later staan we alweer te wachten bij de volgende gate. Dat ging allemaal redelijk snel, scheelde ook dat we een half uur eerder aankwamen op Detroit. Nu konden we nog even lekker wat eten bij Popeye's. Lekkere chicken tenders met cajun fries. Na het eten kunnen we gaan boarden voor de korte vlucht naar Orlando. Bijna thuis!

De tweede vlucht was een stuk minder aangenaam. We hebben maar weinig beenruimte en de hele vlucht hebben we last van turbulentie. It's a bumpy flight! Het lijkt dan ook wel 5x zo lang te duren.. Doodmoe en chagrijnig werden we er van. Ondanks het heen en weer schudden, en gebrek aan entertainment, krijgen we wel nog een drankje van Delta. Gebrek aan entertainment? De man naast het zusje weet ons wel te entertainen. Hij laat uitgebreid al z'n foto's zien. Trotse vader, want z'n dochter had een 'pumpkin carving'-wedstrijd gewonnen. Al 3 jaar op een rij! En terecht dat ze won, want ze had pompoenen gemaakt van oa. Olaf en Mike Wazowski, erg gaaf gedaan. Ook laat hij nog foto's zien van z'n hond in allerlei superhelden outfits, die ook een aantal bekers had gewonnen. Wat een entertainment! Na zo'n 2,5 uur vliegen is het tijd om te landen. Eindelijk zijn we in Orlando!

We pakken de monorail naar de bagageband en bekijken nog even de eerste Disney Store en de Universal winkel. Als we alle spullen bij elkaar hebben gevonden lopen we naar de Magical Express. Die stond al op ons te wachten. Ideaal als je op MCO vliegt dat je bij je resort wordt afgezet zonder gedoe. Rond 5 uur 's middags zijn we aangekomen bij het hotel. Dankzij de online check-in kunnen we naar een speciale balie en kregen we al snel onze magic bands. Het verzoek voor een benedenverdieping-kamer ( is dat een woord? scrabble maar mee! ) was in ieder geval gelukt. Dichtbij de bushalte niet.. een beetje jammer. We zitten helemaal achteraan in het Rock gedeelte van All Stars Music. Het is dus eventjes lopen naar de hotelkamer. Eenmaal op de kamer is de vermoeidheid toegeslagen en duiken ons bed in voor een powernap van 2 uurtjes. Dan kunnen we er 's avonds nog tegenaan.

Wordt vervolgd..

1. Lekker geschreven Wezz.....ik was al aan het wachten op je verslag hahahaha.
    Have Fun!!

2. Leuk geschreven inderdaad, echt leuk om te lezen. Jullie zijn er inmiddels al een weekje, dus al leuke dingen gedaan neem ik aan. Geniet er van!

3. Genoten van je verhaal Wezz,nog veel plezier daar.