Harry Potter and the 3 Clicks

7 oktober 2014
Als eerst even een korte introductie. Twee jaar geleden was ik ook in Orlando en paste toen helaas niet in de Harry Potter attractie: The Forbidden Journey. Volgens velen een geweldige attractie, al dan niet de beste ooit! Ik baalde als een stekker, want wat had ik deze ride graag gedaan en wat keek ik er naar uit om deze te doen. Ik nam mezelf voor om er de volgende keer wel in te passen. Toen we in maart dit jaar de vakantie hadden geboekt en Islands of Adventure ook op het programma kwam, wist ik wat me te doen stond. De knop ging om en ik ging op dieet, 20kg later ging er nog een knop om en besloot ik om naar de sportschool te gaan. Een zwaar ( haha! wat een woordkeuze ) halfjaar met ups en downs. Af en toe zat ik er doorheen en vrat ik weer 2 zakken chips leeg, dan kon ik geen dieet-shake meer zien. Maar over het algemeen verliep het prima en was ik in totaal 22kg afgevallen. Ik noemde m'n dieet '3 clicks', want je hebt 3 kliks nodig in het karretje van de Forbidden Journey. De vorige keer kreeg ik er nog maar net 1 geloof ik. Dus ik had er een hard hoofd in en was al dagen héél nerveus voor wat komen gaat. Gisteren ging ik al met gemak in de Seven Dwarfs Mine Train, die last was al van m'n schouders. Vandaag gaan we meemaken of de Forbidden Journey & Gringotts ook zo makkelijk gaan. Zo spannend! Nee heb je, ja kun je krijgen. Fingers crossed voor de ja!

Vandaag gaan we naar Universal! Eerst zouden we deze parken pas in de tweede week doen, maar ik kon niet langer wachten en was zo benieuwd naar Diagon Alley ( en of ik in de Forbidden Journey zou passen ). Dankzij Mr. Jetlag waren we al vroeg wakker en gingen we fris en fruitig op pad naar de ontbijtzaal. De food court in ons hotel waren ze aan het verbouwen, maar ze waren zo slim om de arcade om te bouwen tot tijdelijke 'Grab & Go'. Dat werd dus graaien en oprotten! We halen wat te eten en komen dan Keith Lapinig tegen. Een bekende youtuber die ik al een aantal jaar volg. We staan even te praten en ik krijg een 'Unbirthday' button. Daar staat hij bekend om, hij maakt z'n eigen Celebration buttons en deeld deze uit. Ook hij gaat vandaag naar Universal, en terwijl we op de shuttle wachten heeft hij nog een paar buttons gehaald en krijgen we een Duffy & Tourist button!





Al gauw komt er een kleine Mears shuttle aan. Of beter gezegd een té kleine shuttle. Er staan hier meer mensen te wachten dan in dat busje passen. 2 gezinnen worden in het busje gelaten en de chauffeur vertelt dat er zo nog een shuttle komt. Niet veel later komt er een grote touringcar aangereden en daar is ruimte genoeg. Met nog een korte stop in Seaworld om mensen te droppen zijn we een uur later op Universal grondgebied. Wat is het toch fijn om hier weer te zijn! M'n eerste trip naar Orlando ging ik puur voor Walt Disney World, maar sinds ik in Universal bent geweest wil ik het niet meer overslaan. 2 leuke parken met een aantal top-attracties. We beginnen vandaag in de Universal Studios en gaan regelrecht naar London. Hier lopen we door de bakstenen-muren en staan dan ineens op Diagon Alley! Wóóww wát is dit gaaf! Je bent echt even weg uit Universal en staat gewoon op Diagon Alley. Niet normaal hoeveel details je hier ziet. Het is schitterend gedaan! We nemen niet echt de tijd om het in ons op te nemen en lopen snel door naar dé nieuwe attractie hier. 'Harry Potter and the Escape from Gringotts' is een ritje door de Gringotts Bank. Als je de films kent, dan weet je hoe de karretjes eruit zien die door de grotten van Gringotts gaan. Wij gaan dat zo zelf meemaken!

Er staat 75min en dat vinden we wel meevallen voor een nieuwe attractie, want de hele zomer heeft er zo'n 375min gestaan. De single riders line is dicht, dus we besluiten om het maar gewoon aan te gaan en ons te storten op de lange rij. Eerst buiten even de test-seat gedaan en daar sprong het lampje al gauw op groen. Yes! Deze attractie ga ik in ieder geval doen, al had ik daar wel rekening mee gehouden. De karretjes lijken heel erg op die van de Mummy, en daar pas ik immers ook in. De tassen worden in de lockers opgeborgen en we gaan in de rij staan. Helaas valt de attractie in storing en is even 10min gesloten. Daarna loopt de rij lekker door en kijken we onze ogen uit. Als je eenmaal binnen bent dan krijg je een prachtige wachtrij te zien. De goblins in de grote hal bij de entree zijn geweldig, net écht! Wij als muggles mogen doorlopen en gaan dieper de catacombes van Gringotts in. Het ziet er allemaal super uit en al snel mogen we instappen. In totaal hebben we 70min gewacht, en dat was nog met de downtime erbij ook. Dat viel dus reuze mee! We zetten onze 3D bril op en rijden dan Gringotts in. Wát een attractie is dit! Je gaat er helemaal in mee en het is allemaal levensecht. We staan oog in oog met Bellatrix en Voldemort, maar gelukkig weten we te ontsnappen. Héél gaaf!









Gelukkig zijn we ontsnapt uit Gringotts en dan is het tijd om Diagon Alley te ontdekken. We kijken naar alle mooie etalages en lopen een aantal winkels binnen. Er is weer genoeg Harry Potter merchandise bijgekomen. Het ziet er allemaal fantastisch uit. We duiken ook nog even het duistere gedeelte binnen, Knockturn Alley. Hier is het altijd nacht en vind je allerlei verwijzingen naar de 'Dark Arts'. Er hangen hier ook allerlei wanted posters, die bewegen! Hoe gaaf gedaan! Als hoogtepunt van Diagon Alley heb je uiteraard de Gringotts Bank, waar bovenop de gigantische draak zit. Om de paar minuten hoor je luid gebrul in trilt de grond onder je voeten. De draak spuwt vuur en wat een fantastisch gezicht is dat! Een prachtig themadeel waar we wel uren rond kunnen kijken. 1 van de winkels die we bezoeken is Olivanders. In tegenstelling tot z'n filiaal in Hogsmeade, waar je altijd lange rijen hebt staan, kunnen we hier zo binnenlopen. Dan worden we naar een kamertje gebracht waar je toverstokken ziet tot zover het oog reikt! The wand chooses the wizard.. Grappig gedaan, maar niet spectaculair. We verlaten de Wizarding World of Harry Potter even en gaan terug naar London voor een lekkere pizza-slice. Op King's Cross Station nemen we de trein. Hier mag je alleen komen als je een hopper-ticket hebt. En die hebben we!

We lopen door de metro tunnels en het is alsof je echt in London bent. We komen steeds dichter bij de Wizarding World, want we zien uilen en aparte hutkoffers. Met ons ticket moeten we naar Platform 9 3/4. We zien alleen maar Platform 9 en 10, daartussen zou het toch moeten zijn. Dan rennen we op de muur af en staan opeens op Platform 9 3/4! Ja hier moeten we zijn! De Hogwarts Express komt aangereden en we mogen plaatsnemen. Binnen een paar minuten vertrekt de trein naar Hogsmeade. Tijdens de rit komen allerlei bekende figuren uit de Harry Potter wereld voorbij. Heel erg leuk gedaan! Vooral toen de trein werd aangevallen door de dementors. De ramen bevriezen en het wordt koud in de coupé. Gelukkig komt Harry Potter ons redden met z'n patronus. We zijn aangekomen in Hogsmeade, waar Hagrid al staat de zwaaien vanaf het perron. Als we uitstappen komen we bij de ingang van Hogsmeade terecht, in het andere Universal park: Islands of Adventure. Hier zullen we de rest van de dag doorbrengen.






















Daar gaan we dan.. Op naar Platform 9 3/4!





Aangekomen in Hogsmeade lopen we recht op ons doel af: Hogwarts! In de verte zien we de toverschool al liggen. Blijft een indrukwekkend gezicht! Ik begin ook enorm zenuwachtig te worden, hier leef ik al maanden naartoe. Ik vrees het ergste, maar neem toch plaats in de test-seat. Ik druk de beugel dicht en kijk nerveus naar het rode lampje. Zou die van kleur veranderen? Het lampje springt op oranje en een vriendelijke medewerkster komt naar me toe. Als je zo gaat zitten in het buitenste zitje kun je erin. Wat? Are you kidding me? Ik had dit nooit durven hopen! Ik pas erin! Ik vertel enthousiast dat dit zoveel voor me betekent en veel ben afgevallen voor dit ritje, want vorige keer paste het niet. De medewerkster vindt het fantastisch en ze regelt dat we zonder te wachten zo kunnen instappen. Terwijl we naar de ingang lopen komt alle spanning, opluchting en blijheid eruit. Ik kan het niet droog houden. Zo trots op mezelf! Ik heb het gewoon geflikt! Op naar Hogwarts: The Forbidden Journey!

Eerst stoppen we de tassen in de locker en mogen dan via een speciale wachtrij naar binnen. Hierdoor zien we wel de mooie wachtrij in het kasteel. De pratende schilderijen, Dumbledore in z'n kantoor en de sorteerhoed. Dan komen we aan bij de instap en ik neem plaats in het buitenste stoeltje. 1 klik, 2 klik en.. oh oh.. waar blijft die 3e? De medewerker geeft een klein duwtje en KLIK 3! Yes! Wat er dan gebeurt is niet te beschrijven. We vliegen door Hogwarts, komen draken en enge spinnen tegen. Dementors vallen ons aan, krijgen een beuk van de beukwilg. Wát een attractie. Best. Ride. Ever !! Zo blij dat ik dit hebt kunnen doen, dit had ik voor geen goud willen missen. Ontzettend gaaf! Ook al is de onride foto verschrikkelijk, ik moet hem hebben. Een herinnering aan m'n eerste ritje Hogwarts, hard voor gewerkt om dat voor elkaar te krijgen! De foto werd ook op het verkeerde moment gemaakt, als er gigantische spinnen op je af komen. I don't like spiders! Doodeng deze attractie..







Mijn dag, of beter gezegd: mijn vakantie, kan niet meer stuk! We lopen nog een rondje door Hogsmeade en ik ben een beetje van de kaart. Maar we kunnen er niet de hele dag stil bij blijven staan, er is meer te doen hier in Islands of Adventure. Het volgende themadeel wat op ons wacht is Jurassic Park. Ze zijn hier flink aan het verbouwen, volgens de geruchten komt er een King Kong attractie bij. Bij de Jurassic River Adventure kunnen we zo instappen en varen het Dino gedeelte binnen. Een mooi rustig ritje langs dinosaurussen. Rustig tot het misgaat! De boot neemt de verkeerde afslag en we varen door het raptor gedeelte. We gaan de lifthill op waar een gigantische T-Rex op ons staat te wachten. Door een grote splash te maken weten we aan hem te ontsnappen. Qua natheid valt het allemaal reuze mee, tijd om daar verandering in te brengen! Naast Jurassic Park ligt Toon Lagoon en als je daar droog uit weet te komen dan heb je de attracties overgeslagen. Wij slaan ze niet over! Het is prachtig weer en de wachtrijen vallen mee. We kleden ons even om voordat we de rij in gaan. Ik trek een zwembroek aan en een oud t-shirt, want ik verwacht zeikesnat te worden. Vorige keer bleef er namelijk niks droog..

De eerste attractie op het programma is Dudley Do-Right's Ripsaw Falls. Aan de naam ligt het niet, gebrek aan water ligt het ook niet. Het is een logflume waarin je enorme drops maakt en van top tot middel zeikesnat word! Geweldig ritje! Ik ben nog halfdroog. Het zusje is helemaal droog, want die had een poncho aangetrokken. Van halfnat ga je natuurlijk gelijk door tot drijfnat. En gegarandeerd dat je soaked uit de Popeye Rapid komt! Ook hier weer een lange attractienaam: Popeye & Bluto's Bilge-Rat Barges. Een rapid waar je niet droog uit kunt komen. En zo gezegd zo gedaan, we waren nog niet vertrokken of de eerste golf water komt over me heen. Nat tot op het bot! We razen door het water heen en het wordt alsmaar natter en natter. Er is geen plekje meer droog! Natte onderbroek, natte sokken en soppende schoenen. Gelukkig had ik droge kleren bij me in m'n tas, en die was veilig opgeborgen in een locker!











Ik trek weer een droog T-shirt aan en ga in het zonnetje zitten wachten tot m'n broek ook droog is. Ik kan nu wel een droge broek aan doen, maar ik was vergeten een droge onderbroek mee te nemen. Een beetje dom! Gelukkig is het zo'n 32 graden en is het even lekker in het zonnetje zitten. Het zusje haalt een lekkere churro en ik neem een zakje chips. Even bijkomen van alle attracties en vooral even droog worden voor mij. Als je het doet, doe je het goed en ga je niet met een poncho aan in Popeye haha! Volgende keer gooi ik die van haar gewoon weg! De zon doet goed z'n werk en al snel zijn we opgedroogd en lopen verder naar het volgende thema-deel. Marvel Superhero's zijn hier het thema en je loopt zo de comic books in. Overal grote schreeuwerige kartonnen borden van allerlei superhelden. Ik ken de meeste niet en heb er niet zoveel mee. Het zusje houdt wel van de films en herkent er genoeg. Hier staan wel 2 topattracties, en 1 daarvan gaan we nu gelijk doen. Spiderman was de beste attractie die ik ooit had gedaan. Nu verstoot de Forbidden Journey hem van de eerste plaats, maar het blijft een topattractie. Geniaal simpele effecten die je het gevoel geven helemaal mee te gaan met Spiderman. Hoog tussen de wolkenkrabbers van New York en worden we aangevallen door de villains. Gaaf! De Hulk Coaster slaan we over, ik heb een beetje koppijn gekregen vandaag en ben bang dat het erger wordt na zo'n heftige coaster. We hebben volgende week nog 2 dagen Universal op het programma, dus genoeg tijd om de rest te zien.

Via de winkeltjes lopen we naar de uitgang en bij Universal Citywalk nemen we de taxi naar de Premium Outlets. Hier wou ik graag kijken bij de Disney Outlet, het Character Warehouse. Hier hebben ze wat leuke dingen voor een leuk prijsje. Ik weet me in te houden, maar alle Duffy's zijn 10 dollar dus de Flower & Garden Tuinkabouter Duffy kan ik niet laten liggen haha. Voor de ouders nemen we nog een leuke bloempot mee en dan bekijken we nog wat andere winkels in de outlet. Het begint een beetje te regenen terwijl we aan het winkelen zijn. Beter nu dan als we in een pretpark rondlopen! Voor we het weten is het alweer tijd voor het avondeten. Eindelijk! Hier keek ik ook enorm naar uit, we eten vandaag namelijk bij Denny's. DENNY'S !! Héérlijk. Ik bouw weer m'n eigen burger en neem er uiteraard seasoned fries bij. Daarvoor zijn we immers naar de USA gekomen! Dat hebben we niet in Nederland. Maar goed dat ik dat had gezegd tegen de waitress, want ik had extra veel seasoned fries gekregen. Zo lekker! Ik zou dat wel 24/7h kunnen eten haha. Lekker refillen bij Denny's en m'n dubbele baconburger wegwerken. Had ik al gezegd dat het lekker was? Heerlijk! Aan de overkant van Denny's halen we wat boodschappen bij Walgreens en lopen dan met tassen vol terug naar Universal Citywalk om vanaf daar met de shuttle terug te gaan naar ons hotel. Het was een topdag! De komende dagen mag de Magic Band weer om en gaan we genieten van WDW.


The Amazing Spiderman


Héérlijke burger met seasoned fries

Geen opmerkingen:

Een reactie posten