A Palooza kinda day!

8 oktober 2014
De Magic Band mag vandaag weer om, we gaan naar Disney World! Je zou haast vergeten dat je in de magic bent. Sorry, die grap heb ik te vaak gemaakt de afgelopen weken. Maar hij is dan ook wel erg grappig! We zijn weer vroeg uit bed en slaan de Grab en Go over, we gaan alleen voor de Go. Het park van vandaag is Disney's Hollywood Studios, waar ik van de zomer al een aantal fastpassen voor had geregeld. Eens zien of dat echt allemaal zo handig is geregeld! Toy Story Mania, The Little Mermaid en de Tower of Terror staan op het programma. Met de bus zijn we al snel in de Studios en ziet het zusje eens hoe een Studio-park er ook uit kan zien. Ondanks de vele sluitingen hangt er nog veel meer sfeer dan in de Walt Disney Studios. Al is dat niet zo moeilijk natuurlijk. Na een fotoshoot bij de Sorcerers Hat is het tijd voor de eerste attractie. Onbewust waren dat de laatste Hat-foto's, begin 2015 gaat de sloopkogel er doorheen.

Onze eerste stop vandaag is bij Toy Story Mania. Zodra we Pixar Place binnenlopen worden we gelijk aangesproken door de castmembers. 'Hebben jullie fastpassen?' - Ja die hebben we al een tijdje! Ze zijn deze week namelijk aan het testen om van Toy Story Mania een fastpass only attractie te maken. Wij mogen doorlopen en de cm's gaan op repeat en moeten iedereen vragen of ze fastpassen hebben en zoniet kun je die ter plekke nog wel regelen. Succes met 1000x dezelfde vraag stellen! Als we in Pixar Place zijn aangekomen gaan we op de foto met een Toy Soldier en verzilveren dan onze fastpass. We scannen de magic bands en lopen zo door naar de instap, we hebben nog geen 5 minuten hoeven wachten. Ideaal fastpass+!













Aangezien we het ontbijt hadden overgeslagen beginnen we nu wel honger te krijgen. Bij de Writers Shop halen we een lekkere muffin en ploffen neer op een heerlijke bank. Een leuk klein winkeltje met een bakkertje om even relaxt te zitten. Hierna is het tijd voor actie en knallen we de ruimte in met Star Tours. Blijft leuk deze 3D versie! Op het programma had ik gezien dat de Wreck-It Ralph fotolocatie nog open is. Die zou gesloten zijn afgelopen week, maar zo te zien hebben we geluk! De sluiting is naar eind oktober verplaatst en we kunnen gelukkig nog op de foto met Ralph en Vaneloppe! En wat blijkt? Hun vieren vandaag ook hun Unbirthday en Vaneloppe biedt me een gigantisch ijsje aan. Nee bedankt, dat grote ijsje komt later wel..

Ondertussen zitten we alweer in ons tijdslot om in te checken in het Hollywood Tower Hotel aan het eind van Hollywood Blvd. Helaas zijn de liften kapot en worden we met de dienstlift naar boven gebracht. Zijn wel rare liften, je moet gaan zitten met een gordel om. Er gaat van alles mis en we gaan zelfs horizontaal zo de Twilight Zone in! Geweldige versie hebben ze hier staan in Florida! Tower of Terror heeft een heerlijke sfeer hier.. ook de wachtrij met rookeffecten geeft je de kriebels! Via de winkels op Hollywood Blvd, Villains & Vogue en een Frozen shop, lopen we naar de Voyage of the Little Mermaid voor onze laatste fastpass reservering. Hier mogen we eerder als de normale rij naar binnen en vinden een mooi plekje in het kleine theater. In vogelvlucht zien we de hele film voorbij komen. Blijft leuk, maar misschien eens tijd voor wat nieuws? Al moet het niet met een F beginnen en eindigen op Rozen!

Als je 3e fastpass gebruikt is kun je een 4e fastpass regelen. Dat probeerde ik via de app te doen, maar kreeg steeds meldingen dat ik vandaag al 3 reserveringen heb en niks meer kan reserveren. Ik snap er niks van en loop naar een kiosk. Het is dus zo dat je de 4e fastpass alleen via kiosken kan regelen en niet via de app! Dat is toch wel een minpuntje aan het systeem. Al valt dat ook wel mee, want er zijn veel plekken waar kiosken staan en je wordt snel geholpen of op sommige plekken kun je zelf je magic band scannen en via een scherm een goeie fastpass zoeken. Wie weet in de toekomst dat het wel via de app kan.. We hebben onze fastpass voor Fantasmic in the pocket en gaan dan langs bij m'n favoriete attractie in de Studios, Muppetvision! Uiteraard lig ik weer helemaal gevloerd, ook al ken ik alle dialogen zowat uit m'n hoofd. Ha ha you're not even funny in 3D! Te grappig weer. Als we zijn uitgelachen lopen we richting uitgang. De dag is nog lang niet om, maar we hoppen even naar Animal Kingdom. We pakken de bus en al gauw zijn we in de dierentuin aangekomen. Er gaan hier een hoop veranderingen komen en daar zijn ze nu druk mee bezig. O-ver-al staan schuttingen! Maar het gaat vast mooi worden..









Het is lunchtijd en dat betekent dat we op safari gaan met Piet bij Piet's Safari, Pizzafari! Hier hebben ze zulke lekkere pizza's. Bij de kassa ziet de caissière m'n Unbirthday button en moest lachen. Als ik m'n pizza ophaal krijg ik er een gratis cupcake bij. A very merry Unbirthday to me! Super grappig en super lekker! De pizza smaakt ook weer erg goed en na het eten lopen we via de schuttingen naar Dinoland USA. Ik ga niet zeggen dat dit het lelijkste stukje Disney ooit is, maar het is wel het lelijkste stukje Disney ooit! Zijn we nou in de WDS? In Dinoland is het tijd voor de 'Dinoland Dance-a-Palooza'. Hiervoor zijn we naar Animal Kingdom gekomen.





De muziek begint en er is een vrolijke dance party met Rafiki, Knabbel & Babbel. Maar ook Brer Bear en Brer Fox zijn van de partij! Brer Fox staat al jaren op m'n verlanglijstje en die wil ik op de foto. Maar een danceparty is niet voor foto's, het is om te dansen. Ik sta te rupsen met Babbel en Brer Fox is zo aardig om even te stoppen met springen voor een foto. Yes, gelukt! Helaas lukt het zusje niet om op de foto te gaan, want Brer Fox moet verder dansen. Als je dan ineens 'The Fox' hoort weet je hoe laat het is. Brer Fox die danst op The Fox! Best thing ever! Ik lig helemaal gevloerd. Zie ik dit nou echt gebeuren? Briljant! Ondertussen is er nog een character bijgekomen. De grootste character die ik ooit hebt gezien! Hades is al groot, maar deze is 3 koppen groter! Slim, de wandelende tak uit A Bugs Life zien we voor het eerst. Hij staat op de achtergrond een beetje mee te dansen en je kunt makkelijk op de foto met hem. Top! De character counter springt naar #205. Het was een goed idee om even te hoppen!



Brer Fox z'n nieuwe look eindelijk op de foto en Slim gemeet! Nu we toch hier in Dinoland zijn mag een ritje in m'n favoriete attractie niet ontbreken. We kunnen zo in onze timerover stappen en knallen de oertijd in met DINOSAUR! En ja dat is geschreven met capslock! Het zusje zit aan de zijkant en dat is altijd goed in deze attractie. We're not gonna make it, we're not gonna make it! Helaas is de gigantische Carnotaurus weg bij het fotomoment en komt de lullige backup-Dino tevoorschijn. De echte is in onderhoud, hopelijk komt hij snel weer terug. Maakt toch wel de attractie compleet als hij er bij is. Zo groot en zo dichtbij! Jammer..







We hoppen weer terug naar de Studios voor de volgende palooza. Character Palooza is sinds kort verplaatst naar de uitgang van de Tower of Terror. Niet meer op de Streets of America of in het Animation gebouw zoals 2 jaar geleden. Dit is een nieuwe locatie en echt perfect voor palooza. De poort naast de Tower of Terror gaat open en daar staan allerlei characters op het pad richting het Fantasmic theater. Het is een ideale locatie, want het is afgelegen en er loopt dus bijna niemand rond. Zonder te wachten hebben we Tiana, Mulan, Snowwhite, Gepetto, Jasmine, Pluto, Mary Poppins & Bert op de foto. Na Palooza hebben we weer honger gekregen en gaan bij Backlot eten. Hier kom ik elke trip veels te vaak. Maar de burgers zijn dan ook zo lekker en je mag hier lekker refillen. Refillen! \0/

Ik ga uiteraard weer voor de baconburger en als ik eraan terugdenk loopt het water alweer in m'n mond. Hmmm burgers! Naast Backlot zit Star Tours en daar kunnen we gelijk instappen. Dat slaan we dus niet over! Star Tours is hier zo geprogrammeerd dat je heel veel verschillende ritten kan hebben. Het is opgesplitst in 3 stukjes en die zijn iedere keer anders. De kans is dus klein dat je 2x dezelfde rit hebt. Wij krijgen het voor elkaar om precies dezelfde rit als vanmorgen te hebben. Wat een geluk weer haha. Als we weer veilig zijn geland lopen we naar het Fantasmic theater. Hier hebben we fastpassen voor geregeld en ik ben benieuwd hoe dat zal gaan. We scannen de magic bands en de cm vertelt dat we fantastische plekken hebben. Ik weet niet wat er fantastisch aan is, ik vind de fastpass plekken nogal tegenvallen. Ik had verwacht dat ze het Mickey-vak, perfect in het midden, hiervoor zouden gebruiken. Maar we zitten 2 vakken verder! Een beetje jammer.. Het mag de pret niet drukken, het zijn nog wel goede plekken en hoeven niet lang meer te wachten op Fantasmic en de pre-show is vermakelijk.















Fantasmic is weer fantasmic! Beste disneyshow ooit! Ik krijg altijd weer kippenvel bij de finale. Sorcerer Mickey hoog op de rots met het vuurwerk en die geweldige muziek. Ja hiervoor kom je naar Orlando! Heerlijk! Na Fantasmic houden we het voor gezien in de Studios en gaan met de massa mee naar de bussen. We willen naar Downtown Disney en dan moet je via een resort gaan, vanuit de parken rijden er geen rechtstreekse bussen. De beste overstap zou via Pop Century of Animation Resort zijn. We kiezen voor het Animation hotel, kan ik hier eindelijk eens een kijkje nemen. Het Art of Animation Resort is nog niet zo lang open en is dezelfde stijl gebouwd als de All Stars Resorts en Pop Century. Hier staan The Little Mermaid, Finding Nemo, The Lion King en Cars centraal. We kijken bij het Lion King gedeelte en vlug even bij de Little Mermaid voordat we naar Downtown gaan. Erg gaaf gedaan! Je waant je echt even in de jungle en daar staan grote beelden van alle leeuwen en hyena's! De bus om naar Downtown te gaan staat al op ons te wachten en we hebben een privé ritje. Ideaal!

Downtown Disney is veranderd in SchuttingCity. Het is hier 1 grote bouwput, maar als het eenmaal af is dan krijgen we er iets moois voor terug! We lopen wat rond in alle winkels en ik ben op zoek naar TsumTsums. Ik vraag het nog even na en word naar de 'Once Upon A Toy' winkel gestuurd. Daar waren we al geweest en ik heb geen tsum gezien. Ook hier vraag ik het na en er wordt verteld dat de tsums zijn uitverkocht. Néé! Ik wil tsumtsums! Ik ben gelijk chagrijnig en wil naar het hotel terug haha. Er valt hier nu toch niet veel te beleven en lopen nog wat rond in de overige winkeltjes. Nergens tsumtsums, ze verkopen ze alleen nog in de Disney Stores. Maar de dichtsbijzijnde zit in de Florida Mall en die staat niet op het programma.

We zijn al snel uitgekeken in Downtown en pakken de bus terug naar ons resort. Daar duiken we gelijk ons nest in, want morgen wordt het weer een lange dag. Op het programma staan Epcot en Mickey's Not So Scary Halloween Party! We are ready for Halloween!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten