Who Dat!

28 t/m 30 september 2012
Eindelijk in bed geploft, na een vermoeiende dag. De vertraging was ellende en onnodig en dat heeft er behoorlijk ingehakt. Twee uur later gaat de wekker alweer. Het is 10 uur 's morgens, Nederlandse tijd wel te verstaan. Met het tijdsverschil omgerekend is het nu 3 uur 's nachts en liggen we eigenlijk net in bed. Waarom de wekker gezet werd? De P!nk tickets voor het concert in Amsterdam gingen in de verkoop. Om kwart voor 3 sta ik al in de wachtrij voor tickets. Het is blijkbaar erg druk, dat heb ik nog nooit meegemaakt! Ticketstress, ticketstress.. Als ik ein-de-lijk door de wachtrij heen ben word ik eruit gegooid en moet ik opnieuw in de wachtrij, ellende! Ik ben op van de zenuwen en wacht heel ongeduldig het balkje weer af. Het duurt een eeuwigheid en een half uur later ben ik pas door de wachtrij heen. Alleen nog maar 2e ring tickets te koop. Staanplaatsen uitverkocht, eerste rang tickets uitverkocht. Ik kan wel janken! Dan maar 2e ring tickets gekocht.. we moeten er toch bij zijn. Ik had me er zo op verheugd om vooraan te knallen tijdens dit concert, maargoed tickets zijn in de pocket en niet meer treuren. Nog even wat nachtrust pakken voordat we New Orleans zijn verkennen..

New Orleans is een prachtige stad, echt geweldig om hier rond te lopen. Ik kende het eigenlijk alleen van 'Princess and the Frog', één van de nieuwere Disneyfilms wat zich hier afspeelt. Deze stad ademt echt geschiedenis uit. De stad van voodoo, gekkies, overstromingen, alcohol en vooral muziek. We zijn hier in totaal 3 dagen geweest en hebben de French Quarter gezien en het Garden District. Twee totaal verschillende werelden, en dat eigenlijk niet zo gek van elkaar vandaan. Het weer zit niet mee, het is pure ellende deze dagen. Het regent dat het giet en met poncho's proberen we nog een beetje droog te blijven. Ach, New Orleans blijft fantastisch en niemand laat zich tegen houden door een beetje regen!

Jackson Square

Typische balkonnetjes in New Orleans

De eerste dag verkennen we French Quarter. Via Bourbon Street en Jackson Square komen we bij een leuk tentje terecht om te ontbijten. Onderweg komen we verschillende straat-artiesten tegen. Hele bands staan op de hoek van de straat of er loopt iemand met een trompet over Jackson Square heen. Prachtig om te zien! Een heerlijk pannenkoeken ontbijtje vandaag bij de Old Coffee Pot. 'Wat wil je erbij drinken?' vraagt de vriendelijke oude dame aan me. Ik neem gewoon water en ze kijkt me raar aan. Geen alcohol? Dit is New Orleans, hier drinken we cocktails bij het ontbijt! Na het lekkere ontbijt lopen we verder door de French Quarter. Wat toeristenwinkeltjes en komen dan bij restaurant 'Muriels' terecht. We gaan hier niet eten, maar volgens de legende spookt het hier in het restaurant. Achterin het restaurant hebben ze een plekje gereserveerd voor het huisspook, een tafeltje met een wijntje en een stokbroodje. Ik vind het maar niks, en ga zo snel mogelijk weer naar buiten. Wat een ellende! Via de verschillende winkels lopen we naar French Market en worden daar opgepikt door een shuttle bus. Het is tijd voor onze Rumtour. Erg leuk om gezien te hebben en erg lekker om de rum te mogen proeven.

New Orleans rum!

Slangetje in het Voodoo museum

Eenmaal terug op de French Market is het 1 groot feest daar. Er is een dans wedstrijd aan de gang, en iedereen staat vrolijk te swingen in de stromende regen. Die-hards !! Erg grappig om te zien. Ik bestel een lekkere slush ( geen 'gator on a stick!' ) en de verkoper kijkt me raar aan. 'Hier zit geen alcohol in hoor!'. Nee ik wil ook gewoon een slush puppy, daar hoeft geen alcohol in. Hilarisch! We bezoeken nog het Voodoo museum, waar we een slang mogen vasthouden. Niet gedacht dat ik dat zou durven, maar ik heb het gedaan haha. We duiken een kroeg in en nemen hier een klein hapje eten en een biertje. Erg leuke bar en krijgen nog een gratis biertje ook! Het is inmiddels avond en we lopen over Bourbon Street, hier is het feest inmiddels los gebarsten. Overal staan hoeren, overal is feest en overal is drank. Wij slaan de hoeren en stripclubs over en gaan naar 'Preservation Hall'. Vanavond speelt de huisband en is echt geweldig om de typische New Orleans muziek hier live te horen in dit hele oude gebouw. Echt genieten!

Bourbon Street by night

Preservation Hall

De tweede dag is het weer ellendig weer, schijt regen! We nemen de taxi naar Mardi Gras World. Hier worden alle paradewagens gemaakt voor het Mardi Gras feest. Echt heel leuk om hier rond te mogen lopen in de grote loodsen tussen alle paradewagens. We krijgen een kleine rondleiding en mogen daarna onze gang gaan. Rondlopen waar je wil, als je maar uitkijkt dat je niet struikelt. Hierna gaan we een winkelcentrum in en nemen daar ook wat te eten. Door de regen hebben we de plannen omgegooid. Een swamp tour zit er met dit weer niet in, ik zie ons al zitten door de moerassen heen in de stromende regen, op zoek naar krokodillen. Naast het winkelcentrum zit een aquarium. Het is niet echt groot, maar we vermaken ons prima. Ze hebben erg leuke vissen en hier komen we dan toch een alligator tegen, een witte nog wel! Na het aquarium lopen we langs de Mississippi rivier richting French Quarter en gaan daar een lekker ijsje eten. Uiteraard met alcohol in het ijs, het blijft New Orleans! Als we over Jackson Square lopen, zien we dat er een of ander Lego event aan de gang is. Allemaal mensen verkleed als lego-poppetje. Er is 1 gezin wat zich erg had uitgeleefd en er geweldig uit zag. Iedereen deed mee, zelfs opa en oma waren verkleed. Maar Mugsey stal de show.. een kleine mopshond verkleed als lego-steentje. Hilarisch !! We lopen nog wat door de stad heen en eten wat lekkers bij Wendy's. Een heerlijke vierkante hamburger met een 'kleine cola'. You gotta love the USA, wat hier klein is is thuis erg groot haha. Een kleine cola bestaat hier niet eens!

Als gekkie verkleed voor Mardi Grass!

Nemo!

Ouderwets trammetje

Lego familie

Op de laatste dag is het weer zowaar nog slechter geworden, het houd niet op met regenen! We doen een rondje door het Garden District. Hier staan de grote huizen, echt schitterend om te zien. Je zou er maar wonen! Het enige nadeel is dat je steeds gekke touristen voor de deur hebt die foto's van je huis maken. Ik heb ook vaak mensen voor de deur die foto's willen maken, maar niet voor het huis, die komen allemaal voor mij! Na een kleine indruk te hebben gekregen van deze woonwijk lopen we naar de streetcar voor een ritje. Een geweldig ouderwets trammetje, genieten! Na ons tramritje komen we weer terecht in de French Quarter en gaan op bezoek bij de Voodoo Tempel. Deze is helaas gesloten, dus lopen we door de regen richting de Mississippi om te kijken naar de Radarboten. Het begint weer te stortregenen en de radarboot speelt 'I'm singing in the rain'. Ja dat kun je wel zeggen! We besluiten om het hier bij te laten en gaan terug naar de bar waar we een paar dagen geleden ook waren, Flanagan's. We gaan aan de bar zitten en nemen wat te eten en drinken. Deze middag spelen ook de New Orleans' Saints een football wedstrijd. WHO DAT! Het is niet zo druk in de kroeg, geen fanatieke football hooligans hier. Maar het is relaxt naar de wedstrijd kijken, vooral reclame kijken!, en er is gratis wifi in deze bar haha. Ze zijn niet zo oplettend deze avond, en na een hoop drankjes en lekker eten hoeven we maar 12 dollar per man af te rekenen. Huh? Foutje? Nouja het zal wel.. geweldig! De Saints verliezen de wedstrijd ook nog eens, en de wolken huilen mee..

Spooky huis in het Garden District

De oudste kroeg van Amerika

Radarboot op de Mississippi

Dan zit het er al weer op in New Orleans. Ik vond het echt een super ervaring om hier rond te lopen, en denk dat ik hier ooit nog weleens terug kom. Bij een supermarktje slaan we wat te drinken en snacken in en gaan terug naar ons hotel. Even opfrissen en laten ons dan door een taxi afzetten bij de MegaBus. Deze bus brengt ons naar de volgende bestemming, Atlanta! Om 10 uur komt de bus aangereden en we kunnen lekker comfortabel zitten, we hebben allebei 2 stoelen. Lekker onderuit en proberen wat te slapen, want het is een lange rit naar Atlanta. We hebben geluk, want bij de stops onderweg komen er nog een aantal mensen de bus in. Wij doen net alsof we slapen en zo komt er niemand naast ons zitten! Het stormt heftig onderweg, de bus schud alle kanten op. Toch lukt het om wat te slapen en is de reis zo voorbij..