Vissies en Cola

1 oktober 2012
Het is vroeg.. heel vroeg! Om 7 uur zijn we aangekomen in Atlanta en met moeite stappen we uit de bus. De rit is eigenlijk wel goed verlopen, wat een geluk dat niemand naast ons kwam zitten. Heerlijk gelegen, P!nk muziekje op, beetje geslapen en genoten van de storm onderweg. De bus ging wel heftig heen en weer afentoe, maar we hebben het overleefd. We pakken de metro naar het vliegveld en wachten daar op de shuttle die ons naar het hotel brengt. In Atlanta overnachten we 2 nachten in het Wellesley Inn hotel, uiteraard werd die naam snel veranderd in 'Wesley Inn'! Mijn eigen hotel hier in Atlanta, met een KFC voor de deur !! Heel verbazend was de hotelkamer in deze vroegte al klaar. Zo konden we ons even opfrissen, relaxen en genieten van het gratis internet. Waren we weer up to date en wist het thuisfront dat we in Atlanta waren aangekomen. Na een paar uurtjes gaan we op pad, tijd om Atlanta te verkennen.

Gelukkig hebben de regenwolken ook de weg naar Atlanta gevonden, je zou ze bijna gaan missen. Wat een ellende.. Maar het houd ons niet tegen en we vertrekken naar het Georgia Aquarium. We zijn beiden razend benieuwd naar dit aquarium, en we worden zeker niet teleurgesteld. Het is een schitterend aquarium, en echt heel groot! We lopen eerst door de koraalriffen heen, wat echt prachtig gedaan is. Allemaal tropische vissen en erg mooie en originele aquariums. Als we alle vissen geteld hebben gaan we naar een maffe 3D voorstelling, met zingende vissen en haaien. Niet echt spectaculair, maar we liggen gevloerd om deze Finding Nemo ripoff. Dit was op de bovenverdieping, en naast de bioscoopzaal is er ook een ruimte met kikkers. Giftige blauwe kikkers, coole oranje kikkers, boomkikkers en dikke padden, je kon je ze hier allemaal vinden. Inmiddels is het tijd voor de Dolfijnenshow, dat hebben ze hier ook nog gewoon! Erg mooie show, blijft toch fantastisch om dolfijnen te zien.

Het Georgia Aquarium

Kwallenvissen

Tropisch aquarium

Kikkertje

Dolfijntje

Na de dolfijnen gaan we naar het grootste aquarium ter wereld.. hier zwemmen zowaar walvishaaien rond. Indrukwekkende beesten, echt heel groot! We zijn enorm onder de indruk en er lijkt geen einde aan dit aquarium te komen. Aan het eind is er nog een gigantische wand waar we even blijven zitten om alles te bekijken. De walvishaaien maken de meeste indruk, maar de grote manta's zijn ook geweldig om te zien. Zijn niet de dieren die je dagelijks tegen komt. Hierna gaan we richting het gedeelte met de antartica dieren. Zo komen we o.a. pinguïns, beluga's, octopussen en otters tegen. Tot slot is er nog een ruimte waar we roggen en hamerhaaitjes mogen aaien en kijken we naar albino aligators en allemaal duistere vissen en piranha's. Het aquarium sluit bijna z'n deuren en we gaan weer verder. Het is nog steeds niet opgehouden met regenen. Aan de overkant van het aquarium is 'World of Coca Cola'. Dit kreeg ik ook als aanrader om te bezoeken. De laatste tour ging bijna beginnen, dus de keuze was snel gemaakt. Ik koop m'n ticket en mag nog naar binnen. Jenn slaat het Coca Cola museum over en gaat de stad wat verkennen. Ik wilde dit niet missen in Atlanta.

Walvishaai

In de verte zwemt een Walvishaai

Op de foto met een walvishaai, uniek!

Hamerhaaitjes aaien

Roggen aaien

Atlanta is dé stad van Coca Cola, dus ik wou dit wel heel graag bezoeken. Na een kleine presentatie, en een leuk filmpje kom ik in de geheime kluis terecht. Hier zijn diverse dingen te bekijken en in de laatste ruimte kwam de onthulling van het geheime ingrediënt. Ik voelde me net Plankton op zoek naar het geheime recept van de krabburger. Helaas had ik net zo'n succes als plankton, het geheim blijft ook echt geheim. Ik loop op m'n gemak door het museum, wat erg leuk is om te zien allemaal. Duik de geschiedenis van Coca Cola in, kijk een 4D film met hilarische effecten, ik schud alle kanten op! en als afsluiter is er een zaal waar je drankjes mag proeven. Héél véél drankjes om te proeven. Sommige zijn heel lekker, sommige zijn echt heel erg vies, maar gelukkig kun je die weer wegspoelen met het volgende drankje. Super om dit nog even op de valreep gezien te hebben, en krijg nog een glazen flesje cola cadeau bij vertrek. Jenn staat buiten al op me te wachten, en het is weer lekker aan het regenen. Door de ellendige regen lopen we naar het treinstation, waar we echt verzopen aankomen. Snel terug naar het hotel om op te drogen, wat tv te kijken en te internetten. Als het weer een beetje droog is lopen we naar de overkant om even bij de Colonel op bezoek te gaan. Heerlijk een KFC bucket, met honing kippetjes. Nomnomnom water loopt weer in m'n mond als ik eraan denk.

World of Coca Cola

Allemaal Coca Cola stuff

Nederlands reclamebord van een flink aantal jaar geleden