This day is Bananas!

14 december 2013
Goedemorgen deze morgen, vandaag staat een dagje Universal Studios op het programma. Waarom de Studios en niet Islands of Adventure? Nou die keuze was makkelijk voor mij. Islands of Adventure is een schitterend park, maar in de Studios waren een aantal nieuwe dingen en vieren ze in het weekend Kerst. En laten we de Minions niet vergeten! Universal Studios werd het dus, samen met Jennyfer. We pakken de shuttle bij ons hotel die via een enorme omweg langs andere hotels om mensen op te pikken zijn route maakt. Op een gegeven moment rijden we langs Animal Kingdom! Na een korte stop bij SeaWorld om wat mensen af te gooien zijn we al snel aangekomen bij het Universal Resort. It feels good to be back!

Via de Citywalk, wat een gezellig sfeertje heeft, slaan we rechts af en komen bij de ingang van de Universal Studios. Uiteraard mag een foto van de bekende ingang en wereldbol niet ontbreken en dan lopen we het park binnen. Vorig jaar hadden we de hele ochtend characters gejaagd, dus dat konden we nu bijna zo goed als overslaan. Er waren er alleen nog een paar die ik erg graag op de foto wou hebben. We gaan eerst langs in de Minion-store waar ik m'n ogen uitkijk en alvast bedenk wat ik aan het eind van de dag allemaal mee wil nemen. Het liefst alles natuurlijk, maar het moet niet te gek worden haha. We hebben geluk want er begint nét een Dance Party en ik mag als eerste op de foto met een minion. Er loopt er maar eentje rond, dus we staan snel weer buiten en lopen naar het beruchte pleintje waar we vorig jaar zolang hebben gestaan om met de characters op de foto te gaan. De Spongebob-meet zou zo beginnen en die wou ik graag nog eens zien en een poging wagen om met Octo op de foto te gaan. De paradewagens kwamen aangereden en na een kort showtje is er inderdaad de tijd voor een meet&greet met de characters. Yes op de foto met Octo, en nog met een Bikinibroek bewoner. Bij Spongebob en Patrick is het erg druk dus lopen we verder. Tijd om wat attracties te doen!


Universal Studios!


Bij de ingang kom je gelijk in de Kerststemming


Minion-ride! Drukste attractie van het park


Meeting a minion !!


Tik 'm aan Minion!


Spongebob


Op de foto met Octo! Mijn dag kan niet meer stuk


Random Bikinibroek-bewonert!

De nieuwste attractie van het park is de Transformers Ride. Ik kan me eigenlijk niet meer voorstellen dat ze hier vorig jaar aan het bouwen waren? Maar er staat ineens een gigantisch gebouw midden in het park waarin een spectaculaire attractie zit. Er staat een aardig lange rij, maar Universal heeft bijna bij elke attractie wel een single riders line dus wij kunnen zo instappen. Je krijgt een 3D-bril op en stapt in het karretje, een beetje hetzelfde idee als de Spiderman-attractie bij de buren. Wat er vervolgens gebeurd is niet te omschrijven, wát een ride! Je weet niet meer waar je bent, is dit echt, is het een film? Je hebt het gevoel over de stad te racen en te vechten met gigantische robots. Ik snap geen reet van het verhaal en heb helemaal niks met Transformers, maar deze attractie is ontzettend gaaf !! We lopen door naar de overkant en gaan langs bij de Mummy. Ook hier kunnen we zo instappen en het is weer een mooi ritje. Ik was even vergeten dat dit ook een achtbaan was, heel gaaf om weer te doen! Verspreid over deze straat hebben ze ook een aantal grote ballonnen als Kerst decoratie geplaatst. Deze ballonnen zijn ooit gebruikt in de Macy's Thanksgiving Parade in New York en hangen nu hier aan de gevels. Heel erg leuk om te zien allemaal.

Als we over de straten van New York lopen komt er een medewerker naar ons toe en vraagt waar we vandaan komen. Uit Nederland, dat is jammer want als jullie Amerikanen waren konden jullie allebei 20 dollar verdienen. Dan doen we toch alsof we Amerikaans zijn? Nee helaas zo werkt dat niet, ik weet nu al dat jullie Nederlanders zijn. Het ging om een nieuw televisieprogramma waarvan we de pilot te zien zouden krijgen en onze mening was 20 dollar waard. De medewerker zegt dat we bij 1 van z'n collega's kunnen doen alsof we Amerikanen zijn, maar we kiezen ervoor om onze tijd te besteden aan de attracties en het entertainment.

We lopen verder naar de andere kant van het park om op bezoek te gaan bij ET. Dit vond ik vorig jaar zo'n leuke attractie, deze wilde ik niet overslaan. Onderweg komen we nog de characters van Hop tegen, en zie ik dat Phil het vrolijke kuikentje dit keer ook van de partij is. Die wilde ik graag nog op de foto, samen met Carlos! Super leuke characters, kan niet wachten tot het Pasen is en om deze film weer eens te kijken. Na de meet lopen we door naar ET waar ook totaal geen wachtrij is. We geven onze naam door en krijgen ons paspoort om door te lopen naar de vliegende fietsen van ET. We mogen helemaal voorin zitten, met ET in het mandje voor ons. Gelukkig hoeven we niet te trappen met deze fietsen, maar voor het complete plaatje kan ik het niet laten de hele rit mee te fietsen haha.. nét echt! Het is ook even goed luisteren, maar ET zei écht m'n naam op het einde. Beetje vreemd, maar voorderest is het echt een top attractie. Het is inmiddels etenstijd en we kiezen ervoor om te gaan eten in Springfield.


Transformers !!


The Mummy ride


Cat in the Hat


Curious George


Garfield


Horton


Super Grover!


Scooby Doo


Phil & Carlos!


E.T., Phone, Home!

Vorig jaar stond hier alleen nog de Simpsons ride, nu waan je jezelf écht in Springfield. Er staan allemaal eettentjes in het thema van The Simpsons. Zo kun je eten bij Krusty Burger of een Duff Beer drinken in Moe's Tavern. We lopen wat rond en maken wat foto's en lopen dan bij Moe's naar binnen. Alsof je écht in Moe's staat, heel gaaf gedaan! Achterin is een algemene food court en kun je bij allerlei balies eten kiezen. Aangezien we vanavond Burgers op het programma hadden sla ik met pijn in het hart de Krusty Burger over en haal kipstukjes met tatertots bij Cletus Chicken Shack. We vinden een leuk plekje bij Moe's en het eten smaakt prima. Hier ontdekken we ook dat ze toch gratis wifi hebben in het park en moeten natuurlijk gelijk facebooken dat we in Moe's zitten! Als echte Simpsons fanaten herkennen we gelijk de Love Machine uit het café en geven een spin aan het wiel. Bij mij slaat ie op tilt en de alarmbellen gaan rinkelen. RINGDINGDING Casanova! Hahaha! Als we buiten zijn doen we de nieuwe attractie ook gelijk. De Aliens uit de Halloween Episodes hebben hier hun eigen attractie. Een Dumbo-molen in het thema van Kang & Kodos, erg leuk gedaan! Om ons Simpsons plaatje compleet te maken gaan we langs bij Krustyland en doen de Simpsons Ride. Blijft hilarisch!

Als ik op zoek ga naar een toilet komen we de Simpsons tegen, helaas zonder Lisa & Maggie. We sluiten aan in de rij en gaan met ze op de foto. Super leuk! Die hadden we vorig jaar niet gezien, toen stond Homer in z'n eentje bij z'n caravan. Ik vraag even of Krusty the Clown toevallig nog komt vandaag, een nieuw character in Universal die is gekomen sinds de opening van het Springfield gebied. Over een half uur zou hij komen dus wij lopen wat rond bij de Kwik-E-Mart en pakken daar afentoe de telefoon op. Gratis tip van de dag: Als de telefoon gaat, aan de zijkant van de Kwik-E-Mart, pak deze dan op! Leuk verborgen grapje. We zitten even te wachten en te genieten van het leuke gebied en kunnen dan op de foto met Krusty the Clown en ook Sideshow Bob is debij. Super leuke characters !! We houden het weer voor gezien hier in Springfield en gaan langs bij de Despicable Me Dance Party. Helaas zonder Minions, maar ik wou graag nog op de foto met Edith en Vector. Na de foto's zijn we nog nét op tijd voor de Horror Make-Up Show. Die zijn we vorig jaar wegens tijdgebrek vergeten, en die moesten we dit keer zeker zien. Een hilarische show vol met de meest ellendige grappen waarbij ze steeds iemand uit het publiek moesten hebben. Wij zaten gelukkig veilig en liggen gevloerd.


Krusty Burger!


Moe's Tavern


Binnen bij Moe's


Mmmm... Donuts !!


Jebediah Springfield, A noble spirit..


Kwik-E-Mart!


Meeting Homer, Bart & Marge


Krusty & Sideshow Bob


Tik 'm aan Krusty !!


What is he doing here? It's not even Halloween!


Edith en 2 'minions'


Vector!

Als we weer buiten zijn komen we Bart & Lisa tegen, en daar moesten we uiteraard mee op de foto. Wel zo leuk om nu alle Simpsons op de foto te hebben! Ook zien we dat er overal al mensen langs de kant zitten voor de Macy's Parade. Wij besluiten ook maar om alvast een mooi plekje te vinden en moeten nog zo'n 3 kwartier wachten voor de parade begint. We halen wat te drinken en te snacken en worden ondertussen vermaakt door Dora & Diego die nog even langs komen en later de characters van Hop. Niemand wil met ze op de foto, dus ik ga nog eens langs bij de kippetjes voor een foto met m'n telefoon zodat ik die gelijk kon Instagrammen haha. Het wachten duurt niet zo lang meer en dan komt de Macy's Parade voorbij. Deze ballonnen zijn dus ook ooit gebruikt in de échte Thanksgiving Parade in New York. Allerlei High School fanfares en marionettes-teams kwamen voorbij afgewisseld met grote ballonnen en Universal characters. Erg leuk om te zien! We vonden het alleen jammer dat ze geen bekende ballonnen voorbij lieten vliegen. Ik had toch graag Spongebob wel willen zien, of Shrek! Het mag de pret niet drukken en het is een erg lange parade wat voorbij komt. We moeten wel erg lachen om de mensen die de ballonnen vasthouden. Het zal ongetwijfeld hartstikke zwaar zijn, want voor de kleinste ballonnen staan ze al met z'n 10 man aan de touwen te trekken. Maar hoe ze erbij lopen, allemaal in dezelfde overall, doet me denken dat de plaatselijke gevangenis uitzendkrachten heeft gestuurd! Ze stralen ook écht vrolijkheid uit, stelletje chagrijnigen. Alsof ze uren met Ina in een shuttle hebben gezeten en straks nog terug moeten met haar! Na de parade is het al bijna sluitingstijd dus even rondkijken in de winkels. In de Spongebob Storepants winkel vind ik een geweldige Mr. Krabs die uiteraard mee naar huis moet en later ga ik los in de Minion-store. Maarliefst 4 Minions gaan mee naar huis, in allerlei soorten en maten haha.. BANANA!!


Lisa & Bart


The Macy's Holiday Parade!


Balloon-Elf


Hippo!


Marge & Maggie !!


Popeye & Olive


Shrek & Fiona


Woody Woodpeckert enzo


Dat zie je in Disney niet zo snel ;)


Mr & Mrs. Clause!


Minion Love! Haha

Terwijl we aan het winkelen zijn begint het te regenen. Wij staan gelukkig binnen en als we buiten zijn houd het op met hard regenen en miezert het een beetje. Op onze planning stond een bezoekje aan Johnny Rockets, een geweldige hamburgertent waar we vorig jaar zo van genoten hebben in Atlanta. Daarvoor moesten we wel een stukje lopen, en met dit weer hadden we daar niet zo'n zin in. We besluiten om Johnny Rokets over te slaan en ergens anders een hapje te gaan eten. Met de hotelshuttle konden we zo makkelijk snel naar ons hotel om alle minions te dumpen en de keuze was snel gemaakt waar we zullen eten. Aan de overkant natuurlijk, bij Denny's! De burgers hier zijn zó ongelooflijk lekker en goedkoop en ik moest en zou nog een portie season fries eten voordat ik naar huis ging. Het is weer heerlijk eten en de bediening is beter dan van de week. Vorige keer moest ik om een refill vragen en nu stond m'n glas al op tafel voordat ik klaar was met drinken. Super service voor weinig geld, en héérlijk eten. Het water loopt me in de mond als ik er aan terugdenk.. mag ik alweer terug naar Orlando? We hebben weer fantastisch gegeten en maken hierna een rondje over Old Town. Zaterdagavond betekend ook de car cruise, en dat is weer erg leuk om te zien. Wat is het toch een gezellige boel altijd hier in Old Town, zeker aan aanrader!

Om de avond compleet te maken pakken we de Lynx bus verder Kissimmee in en stoppen bij de Walmart. Ik was hier nog nooit geweest, en stond nog steeds op m'n lijstje om eens te bezoeken. Walmart is een supermarkt, maar niet zomaar een supermarkt.. Walmart heeft ALLES !! Én ze zijn 24 uur per dag open. En het leukste is, je kan hier een scootmobiel-winkelwagentje pakken en mee rondrijden in de winkel. Dat wilde ik wel uitproberen! TOET TOET.. ik kan niet van de toeter afblijven en scheur door elk pad heen, vooruit en achteruit. Langs de kerst afdeling, tussen het speelgoed door, zelfs langs een heel pad vol met geweren, kogels en andere wapens. Het kan hier allemaal! Je kan het zo gek niet bedenken of ze hebben het hier te koop.. Ik haal wat snacks en drinken voor op de hotelkamer, uiteraard in giga-groot formaat, en dan houden we het weer voor gezien. Je kunt je hier uren vermaken, het is een attractie op zich. Uiteraard wou ik dit vast leggen op de foto, op m'n scootmobiel en kom er dan achter dat ik toevallig naast de bananen zit. Ik pak een tros bananen en poseer voor de foto als Jenn een foto maakt en op de grond valt van het lachen. En iedereen liep door alsof er niks aan de hand was.. Gewoon 2 gekkies die winkelen, niks geks aan joh! Alles kan en alles mag in Walmart !! This is bananas..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten