Start spreading the news..

27 september 2012
.. I'm leaving today! Als de wekker 's morgens vroeg, of beter gezegd midden in de nacht, gaat ben ik nog even chagrijnig. Opstaan is nou eenmaal niet één van mijn sterkste kanten ( gelukkig heb ik genoeg goede kanten om te compenseren! ) en zelfs als ik 'Muppetational Vacation' op m'n beeldscherm zie staan, schiet ik niet gelijk uit bed. Als ik me nog even lekker wil omdraaien komt het besef.. Wezz je moet opstaan, je gaat naar Amerika toe! Het is zover..

Ik pak nog even de laatste spullen in, neem een klein ontbijtje en neem afscheid van een zenuwelappige moeder. M'n vader brengt me naar Schiphol en binnen een half uurtje zijn we er al. Ik loop naar de vertrekhal en kom daar Mr. Cactus tegen. Hij gaat blijkbaar alleen op vakantie, want Mevr. Stemband en Kweetnie zijn nergens te bekennen. Bij de Starbucks heb ik afgesproken met Jenn en lopen daarna naar de incheckbalie. Oeps.. mijn koffer is te zwaar! Wat een ellende, hoe kan dat nou weer? Er word gelukkig geen probleem van gemaakt, het scheelt ook maar 1 kilo. Dat wordt nog wat op de terugweg, maargoed daar moeten we nog even niet aan denken. Bij de Starbucks drinken we een lekkere warme choco om wakker te worden en gaan langzaamaan richting de gate. Nog even wat te snacken gehaald voor in het vliegtuig en dan door de douane heen. Voor het eerst door de bodyscan heen, wat een leuk ding haha!

Ons vliegtuig vertrekt om 09.15h en om negen uur zouden de concertkaarten van P!nk in Antwerpen in de verkoop gaan. Bij de gate maak ik snel een account aan op de Vlaamse ticketmaster en om 9 uur begint de ticketstress. Blijft toch altijd rete-spannend om kaartjes te bestellen. Het gaat gelukkig allemaal hartstikke snel, en zodra alles is ingevuld krijg ik de bevestiging van de tickets binnen. Tegelijkertijd word de 'last call' omgeroepen. We rennen snel naar de gate en ik schreeuw het uit.. 'IK HEB P!NK TICKETS!!'. Het leven van een fan is zo heerlijk.. Helaas geen frontrow tickets, maar ring staanplaatsen. Baal er wel ontzettend van, dat gaat enorm raar voelen om niet vooraan te staan tijdens een P!nk concert. Achja.. we zijn er in ieder geval bij! Kan niet wachten om haar weer live te zien optreden, alweer zo lang geleden.

Maar ik dwaal af.. de Muppetational Vacation is begonnen. En hoe? Tickets in de pocket en onderweg naar New York! De vlucht verloopt wel relaxt. Het zit allemaal niet fantastisch, de beenruimte blijft altijd wel ellende in een vliegtuig. Er is wel genoeg entertainment onderweg. Ik kijk naar 'Beauty and The Beast', 'Brave', een aantal series als 'Raising Hope', 'Friends' en 'Family Guy' en luister lekker naar wat muziek en probeer een beetje te slapen. We zijn nog niet opgestegen of we krijgen onze lunch al op schoot geworpen, wel erg vroeg! Het is ook geen lunch, maar avondeten op de vroege ochtend. Smerig vliegtuigvoedsel, alleen het toetje is lekker haha. Vlak voor de landing krijgen we ook nog een snackpakketje: een zakje chips, chocolaatje en een turkey-sandwich. Ik had nog nooit kalkoen gegeten, maar dat smaakte prima. Misschien in Walt Disney World zo'n grote kalkoenknots proberen!

We landen op tijd en stappen uit het vliegtuig. Het voelt goed om weer in Amerika te zijn, het zonnetje schijnt lekker en we lopen snel naar de douane. Bij de douane staat een ellendig lange rij, maar dat loopt gelukkig snel door. Met een half uurtje zijn we er doorheen, geen ondervraging en we mogen het land betreden. Snel de koffer dumpen voor de volgende vlucht en even opfrissen op het toilet. Dan pakken we de monorail ( yaay! \o/ ) naar het treinstation en gaan met de trein verder. Zo'n 3 kwartier later stappen we de trein uit en staan we op Penn Station. We lopen naar boven en staan midden in de stad.. Hello New York City !!


Broadway!


Empire State Building

Zodra we de straat oversteken komen we een gekkie tegen. Hij promoot z'n eigen gemaakte cd, die moeten we echt horen. 'Hier neem maar mee, het is gratis!'. We krijgen een cd in onze handen gedrukt en hij signeerd ze nog ook. Als we weer weg willen lopen, wil hij ineens geld zien. Nou vooruit, hier heb je een dollar. Daar nam hij geen genoegen mee, hij wou minstens 5 dollar. Ja jammer joh, dat kun je vergeten. Enorm stom van ons om hier in te trappen, maargoed we lopen snel verder en vergeten deze dwaas. Nu kunnen we er gelukkig om lachen!

Hoge gebouwen, overal sirenes en lawaai. Heerlijk! Ontzettend gaaf om nu echt in deze stad rond te lopen. We lopen via Broadway naar Times Square. En daar sta ik dan, m'n ogen uit te kijken en kan het maar niet geloven. Ja Wezz, je bent er echt.. Je staat op Times Square in New York! Bizar.. maar zo gaaf! We lopen de Disney Store binnen en ik kon het niet laten om m'n eerste souvenirtje aan te schaffen, een New Yorkse Perry. Na de Disney Store lopen we de M&M Store nog binnen, geweldig om te zien. Vooral de muren vol met m&m's zijn geniaal gedaan. Je kunt het zo gek niet bedenken of ze verkopen het hier met een m&m erop. Als we de winkel hebben bekeken, en ik een t-shirt hebt gekocht, zien we ineens bovenin de winkel een M&M character staan. Daar wil ik uiteraard wel mee op de foto! Eerste character van de vakantie is een feit! En het is een écht character.. Niet zo'n gekkie op Times Square, want daar lopen er genoeg van rond. We liggen gevloerd om de 40 Elmo's die we tegen komen, lelijke Mickey's, enge Hello Kitty's en zelfs Grote Smurf! Wat is New York toch een leuke stad..


Hoge gebouwen in New York


Oh dáár ben je Perry


M&M muur!


Samen met Red!

Op Times Square maken we nog de nodige foto's en besluiten om weer terug te gaan naar het vliegveld. Hier   bezoeken we de McDonalds voor een snelle hap en lopen dan naar de gate. Daar eenmaal aangekomen blijkt het vliegtuig vertraging te hebben. Hij was net geland vanuit Mexico en kon niet optijd van Zone B naar Zone C komen. Ellende dus.. uiteindelijk zitten we anderhalf uur langer te wachten en kunnen dan het vliegtuig in. Hoe relaxt de vorige vlucht was, deze vlucht is echt ellende. We zijn oververmoeid, hebben nog minder beenruimte en het duurt allemaal veel te lang. De vlucht door zo'n 2,5 uur, maar wij zijn al zo'n 24 uur onderweg als de piloot de landing inzet. Daar zijn we dan in New Orleans! Snel het vliegtuig uit, koffers ophalen en met de taxi naar ons hotel. Het kan allemaal niet snel genoeg gaan.. en onderweg kijk ik naar het New Orleanse landschap. Als we eindelijk bij het hotel zijn aangekomen, hebben we een fantastische kamer. Onze eigen mini-loft! Ik sjouw m'n koffer naar boven en plof snel m'n bed in en ben al gauw in dromenland. Maar voor hoelang?


Wezz op Times Square !!


Onze Loft in New Orleans

Geen opmerkingen:

Een reactie posten