So lang, Farewell, Auf Wiedersehen, Goodbye!

16 oktober 2012
Goedemorgen deze morgen! Ik hoef zeker niet uit te leggen dat ik totaal geen zin had om op te staan. Het zit er op, het is voorbij en tijd om naar huis te gaan. Er staat alleen nog een lange reis te wachten, het einde van de vakantie. Bijna 3 weken geleden begon de trip en nu is het alweer voorbij. Time is fun when you're having flies, toch Kermit? #Muppetational

De wekker gaat vroeg en de laatste spullen worden ingepakt, tijd om te vertrekken. Bepakt en bezakt loop ik naar de hotel lobby om te wachten op de shuttle naar het vliegveld. Via Mears zou een taxi mij hier op komen halen voor zo'n 20 dollar. Niet veel later komt de taxi aan gereden en neem ik afscheid van Jenn. Jenn heeft nog een aantal dagen vakantie, en reist nog door naar New York. New York, daar waar de Muppetational Vacation begon. Een bliksem bezoek aan de Big Apple, vlug even Times Square bezoeken met de Disney Store en de M&M Store. Ongelooflijk gaaf om gezien te hebben. Hoe verzin je het? 2 uurtjes even door New York lopen.. Gekkenwerk! Maar wát een leuke start van de vakantie.

Het is een fantastische vakantie geweest! Ik zou hier zo nog wel een paar weken willen blijven.. Toch is het tijd om afscheid te nemen en in de taxi te stappen. Onderweg kijk ik terug naar de afgelopen weken. Ik rijd langs SeaWorld, zie reclameborden voor Universal en DisneyWorld en speel de vakantie nog even af in m'n hoofd. Wat was het toch super leuk om Universal en SeaWorld eindelijk te ontdekken. Een droom die uit kwam, eindelijk zag ik orca's in het echt. Ik heb dolfijnen geaaid en gevoerd, geweldige achtbaanritjes gemaakt in The Hulk en Manta, m'n angsten overwonnen tijdens de Halloween Horror Night en laten we WDW niet vergeten!

Walt Disney World is inmiddels ook al een soort tweede thuis-resort geworden. Wat heb ik genoten van elke minuut in de parken, nouja bijna elke minuut. De mislukte MNSSHP was even balen, maar we hebben daarna 2 top parties gehad. Halloween in WDW is geweldig! We hebben het Nieuwe Fantasyland al mogen zien, wat begon met een bezoekje aan Pete's Silly Sideshow en aan het eind konden we de Little Mermaid attractie ook gewoon al doen, en bij Belle thuis langs. Nieuwe characters mochten uiteraard niet ontbreken! Bolt, Lotso, Merida, Jake, Periwinkle, Phineas & Ferb en de andere characters in allerlei fantastische outfits. Splash Mountain eindelijk kunnen doen, met Agent P. geheim agent spelen in Epcot, tot half 4 's nachts in het Magic Kingdom rondlopen en nog zoveel meer. M'n favoriete attracties eindelijk weer doen, zoals The Haunted Mansion en Dinosaur. De 2 weken in Orlando waren geweldig!

Aangekomen op het vliegveld is het op zoek naar de juiste balie en inchecken voor de vlucht. Alles verloopt goed en m'n koffer is gelukkig niet te zwaar. Vreugdedansje! De druk is van de ketel en ik kan ontspannen beginnen aan de lange reis naar huis. Ik ga bij een toko lekker ontbijten en dan door de douane heen. Hier staat een ellendig lange rij, wat ook nog eens ontzettend langzaam gaat. Ik ben blij als ik eindelijk door de security heen ben en loop door naar de gate. Ik hoef niet zo lang meer te wachten en voor ik het wist vertrok het vliegtuig. Een relaxte vlucht naar Houston, waar ik straks moest overstappen. Er zat niemand naast me dus ik zat prima! P!nk muziekje op en we vlogen over New Orleans, verder Amerika in.

New Orleans.. het lijkt alweer een eeuwigheid geleden, maar een paar weken geleden liepen we daar nog rond in de stromende regen. Erg veel pech gehad met het weer, maar het mocht de pret niet drukken. New Orleans is een prachtige stad waar ontzettend veel te zien is. De tour door Mardi Gras World was erg leuk om te zien, een ritje met een ouderwetse tram, lekker aan de alcohol, een rumtour door de New Orleans Rum Factory, Voodoo en noem maar op! En daarna zijn we ook nog in Atlanta geweest, de reden van de Muppetational Vacation. Échte Muppets gezien, het Coca Cola Museum bezocht, naar walvishaaien gekeken in het aquarium en pandaberen gezien in de dierentuin. Wat hebben we toch veel gedaan de afgelopen weken!

Op het vliegveld van Houston hoef ik niet meer door de douane of wat dan ook heen, ik kan op m'n gemak van de ene gate naar de andere lopen en heb ruim genoeg de tijd. Ik haal een pizza, maar die is echt niet te vreten. Wat een ellende, en als ik wegloop zie ik aan de overkant een Wendy's zitten. Had ik daar maar lekker gaan eten.. Ik loop nog wat rond op het vliegveld, haal wat te snacken en te drinken voor de vlucht naar huis en ga bij de gate zitten wachten. De tweede vlucht is minder dan de eerste vlucht. Ik kan helaas niet relaxt zitten, het is een vliegtuig met de oude opstelling. 2 stoelen, 3 stoelen, 2 stoelen. Ik zit bij het raam en naast me ligt een vrouw te snurken. Op een gegeven moment maak ik haar toch maar wakker, ik moet zo nodig naar de wc haha. Verder kijk ik een aantal films zoals 21 Jump Street en The Muppets! Om de Muppetational Vacation in ere te houden. Wat afleveringen van Friends, Raising Hope, The Simpsons, Modern Family en lekker wat muziek luisteren met een prachtig uitzicht over Washington & New York. Schitterend zo'n zonsondergang boven de skyline van NYC!

Na een flink aantal uur ben ik weer in Nederland. Het is inmiddels alweer woensdagochtend, terwijl ik dinsdagochtend ben vertrokken uit Orlando. Ik zie Amsterdam weer onder me liggen, waarbij het Ziggo Dome ontzettend opvalt zo in het donker. In april mag ik daar weer heen om te genieten van het P!nk concert. Daar begon het allemaal mee, hier op schiphol. P!nk tickets halen voor Antwerpen en die nacht weer op staan, jetlag en alles, om P!nk tickets te kopen voor Amsterdam. Het vliegtuig land, uiteraard regent het, en ik loop op m'n gemak naar de kofferband. Het duurt even voordat de koffers er zijn, en het is een enorme opluchting als ik eindelijk m'n koffer van de band zie rollen. Met zo'n overstap weet je het natuurlijk maar nooit of alles goed gaat.. Ik loop naar buiten waar m'n vader met de auto klaar staat voor het laatste stukje naar huis. Ik raak niet uitgepraat over hoe gaaf de vakantie was, zoveel gezien en zoveel meegemaakt. En thuis duik ik snel m'n bed in.. Ontzettend fout natuurlijk, maar ontzettend nodig. Ik was kapot! Nog een paar dagen last gehad van de jetlag.

En dat was het dan.. The Muppetational Vacation. Genoeg Muppets gezien deze reis. Het begon al in de Disney Store in New York, waar er allemaal pluche Muppets lagen. In New Orleans kwamen we ook elke dag Muppets tegen, een grote Fraggle in een souvenirwinkeltje, Kermit in het Aquarium, of op het t-shirt van de barman haha. In Atlanta werden de echte Muppets bezocht en terug in Orlando tig keer gekeken naar MuppetVision 3D. Muppets all over the place! Ik wil Jenn nogmaals bedanken voor de leuke tijd, en alle handige tips en weetjes. En Walt Disney World.. ik hoop dat ik snel weer langs kom! *Zip-a-dee-doo-dah*


Afgesproken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten