Relaxt dagje niks doen!

20 februari 2010
Een heerlijk dagje rustig aan doen in het Magic Kingdom. Dankzij de EMH 's avonds kunnen we tot laat in het park blijven en we haasten ons nergens voor. De dagen beginnen er nu al in te hakken, dat blijkt deze dag ook maar weer. We doen vooral zit-attracties en genieten gewoon van het park. Rond half 10 staan we alweer aan de ingang van het park en in de Fairytale Garden kijken we naar 'Story Time with Belle'. Belle verteld haar eigen verhaal met hulp van kinderen uit het publiek. Leuk om even gezien te hebben en achteraf kunnen we met Belle op de foto. Na de foto gaan we verder Fantasyland in en komen daar de Fairy Godmother tegen. We liggen helemaal gevloerd, ze nemen hier 'Granny' wel heel serieus! Ze was echt hilarisch in haar opmerkingen en het was echt een goude toverfee. In de Fairytale Garden gaan we daarna op de foto met de Tremaine Family. Lady Tremaine fluistert in m'n oor of ik niet met 1 van haar dochters zou willen trouwen. Wat zeg je nou, trouwen? Dat had ik beter niet hardop kunnen zeggen, want de valse stiefzusters hadden het gehoord. Voor ik het wist was ik verloofd met Anastacia. Lady Tremaine vond wel dat ik rijk moest zijn en een ring met een grote diamant moest kopen. Helaas moeders, al m'n geld heb ik in deze vakantie gestopt! Gelukkig begreep ze dat wel en mochten we weer verder lopen. Hilarisch! Dan lopen we richting ToonTown, waar we Alice tegen het lijf lopen en ook met haar gaan we snel op de foto.

















In ToonTown bekijken we de huisjes van Mickey en Minnie, leuk om eens rond te lopen. We bekijken alles goed, want het zal de laatste keer zijn dat we dit zullen zien. De sloopkogel gaat er doorheen om Fantasyland uit te breiden, en inmiddels 2 jaar later is er niks meer van ToonTown over. Blij dat we dit nog gezien hebben!  Omdat we toch lekker lui doen pakken we de trein voor een rondje om het park. Even bijkomen van het niks doen! We stappen in ToonTown weer uit en lopen naar Tomorrowland voor een ritje TTA. Nu al 1 van mijn favoriete attracties geworden, dus altijd leuk om het ritje vast te leggen op video. Dan doen we ook nog eens de 'Carrousel of Progress' en stiekem filmen we alle liedjes! We halen een lekker ijsje en lopen weer terug naar ToonTown om de trein te pakken naar Town Square. Wat een dag..

Het leek ons wel leuk om de parade te kijken vanaf Main Street Station, dus ruim optijd een plekje zoeken. We vinden een mooi plekje en zitten een tijdje in het zonnetje te wachten. Heerlijk! De parade was weer fantastisch, en vanaf bovenaf hebben we weer wat leuke shots kunnen maken. De camera's maken overuren. Tijd voor wat flauwe humor in Tomorrowland en gaan we naar de 'Monsters Inc. Laughfloor'. We liggen weer helemaal gevloerd en zijn blij dat we er niet uitgepikt werden! Hierna halen we een fastpass voor Space Mountain en rijden we een rondje in de Tomorrowland Speedway, zelfde soort attractie als Autopia. We pakken nog een voorstelling van 'Dream Along with Mickey' mee en vervolgens is het tijd voor de StreetParty. Helaas gaat de Party niet door en rijden de wagens gelijk weer door. Dan lopen we naar Liberty Square en maken een rondje met de Riverboat. Heerlijk zo'n rondje varen en ondertussen gaat de zon alweer onder. Er is vrij weinig te zien onderweg, net als in Parijs dus. Als we weer zijn aangemeerd lopen we naar Fantasyland om wat te eten bij Pinocchio's Village Haus, of is het gewoon Au Chalet de Marionette? Je zou het haast denken, het restaurant lijkt sprekend op het restaurant in Parijs! Heerlijk die salami pizza's hier..













In Fantasyland doen we nog een rondje 'Snowwhite's Scary Adventures' en halen een fastpass voor Winnie the Pooh. Dan duiken we ToonTown weer in en gaan op de foto met Mickey en Minnie in de Judges tent! Als we weer buiten komen merken we dat Wishes al is begonnen en bekijken het vuurwerk boven Mickey's huis. Blijft prachtig om te zien! Vervolgens gaan we in de rij staan voor een foto met de Princessen. We waren al snel aan de beurt, iedereen kijkt het vuurwerk natuurlijk. We komen in een ruimte terecht waar 3 tenten staan. In de tenten staan Doornroosje, Assepoester en Belle. Zo kun je snel met alledrie de princessen op de foto, top geregeld! Parijs, leest u mee? Doornroosje en Assepoester leren mij hoe ik als een prins op de foto moet gaan. Kom nou zeg, als ervaren princessen-stalker weet ik dat natuurlijk al lang :P Belle vraagt of ze het mij ook mag leren ( origineel script! ), dus ik vertel dat ik dat al lang weet. "Oh ben je toevallig een prins?". - Ja Belle, ik ben een Nederlandse Prins! Maar dat mag niemand weten. Ik moet m'n lach inhouden, geloofd ze me nou echt of niet? Hilarisch!









Na de foto's met de Princessen lopen we weer eens naar Tomorrowland voor een ritje TTA en een voorstelling van de Monsters Inc. Laughfloor. Daar hebben we een totaal andere show, nog grappiger dan vanmiddag! De fastpassen voor Pooh zijn ingegaan en maken een rondje door het 100 Acre Wood. Dan gaan we maar wéér eens naar ToonTown, want ik wil toch ook nog erg graag op de foto met Tinkerbell. Hier moeten we iets langer wachten, maar het valt uiteindelijk wel mee. In kleine groepjes werd je steeds doorgelaten. We lopen door een gang waar we steeds kleiner worden, tot we formaat Pixie zijn. Hopelijk maken ze ons zo weer groter, anders mogen we Space Mountain niet in! Als eerst gaan we op de foto met een negert-pixie. Geen idee wie ze is, ben niet zo thuis in de Tinkerbell films. Google is je vriend en inmiddels weet ik dat ze Iridessa heet. Dan kunnen we op de foto met Tinkerbell en vervolgens met Terance. Ook zijn naam moesten we even googelen. Na de foto's doen we nog een ritje Space Mountain, waar we zo in kunnen stappen en kijken bij de poort op Town Square naar Spectromagic. Dan zit deze relaxdag er weer op en pakken we de bus naar het hotel.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten