Rainy Day

24 februari 2010
Het is tijd om afscheid te nemen van Animal Kingdom. Uiteraard stond er nog een ritje Dinosaur op het verlanglijstje, en het was de laatste dag om nog wat dingen hier te doen. Bij de ingang van het park komen we Timon en Meeko tegen en eenmaal binnen gaan we maar gelijk richting Dinoland USA. Nog even een foto maken voor de Tree of Life, zonder zo'n foto kun je niet thuis komen natuurlijk. Zoals gezegd is Dinosaur favoriet bij ons dus na weer een geweldige rit gaan we nog een keer. We proberen de pre-show te skippen, maar we worden betrapt en moeten het hele filmpje nog eens kijken. De rit is weer fantastisch, goed vasthouden en keihard lachen, oren dicht voor het keiharde gebrul en vooral genieten. Met een raar gevoel lopen we verder, dat was gewoon de laatste keer dat we deze attractie gedaan hebben..

Kevin rookt een sigaretje en ik loop wat rond in een winkeltje. Ik koop een cadeautje voor m'n zusje en als ik aan het afrekenen ben wordt er gevraagd of ik 1 dollar wil doneren. Het zal wel met dieren te maken hebben, en ik kon wel een gezuiverde karma gebruiken. Wezz doneert wel even 1 dollar. Als dank kreeg ik een button en ben ik omgedoopt tot 'Conservation Hero'. Hallelujah! Op de Kermis wachten we even op Goofy & Pluto, daar wilden we nog graag mee op de foto. We staan daar als enigen te wachten en raken aan de praat met de fotograaf. Een oudere man die vroeger door Europa had gereisd en dus niet gelijk over Amsterdam begon, maar veel meer dingen had gezien in Nederland. Goofy en Pluto zijn te laat en krijgen een standje van de fotograaf, hoe durf je deze Nederlanders te laten wachten! Ze hebben een leuke 'Dinoland' outfit aan, dus ook dat kunnen we weer aan het characterlijstje toevoegen. Dan is het tijd voor 2 ritjes Expedition Everest, die moesten we uiteraard nog eens doen vandaag. De tweede rit kom ik naast een vrouw die terecht die het maar niks vond zo'n achtbaanrit. Toen we eenmaal achteruit gingen begon ze hysterisch te gillen, hilarisch! De rapid slaan we maar even over met dit weer. Geen zin in weer zo'n nat pak.. veel te koud!









We gaan nog even wat characters jagen en gaan op de foto met Terk en komen ook Baloo & King Louie nog tegen. Als we op de foto zijn geweest zien we wat bewegen in de bosjes. Is het een tak? Is het een vrouw? Nee het is gewoon een takkenwijf! Vol verbazing staan we hier even naar te kijken, erg bizar goed gedaan. Dan lopen we verder naar 'Camp Mickey & Minnie', waar 2 konijntjes zich staan te vervelen. Daar spring ik graag even tussen voor een foto en ook Minnie en Goofy gaan graag met ons op de foto. Terwijl we wachten voor een voorstelling van de Lion King worden we vermaakt door 'Guitar Dan'. Hij improviseert er lekker op los en zingt geniale liedjes over de mensen die rondlopen in het kamp. 'Festival of The Lion King' was weer fantastisch, en gaan we naar de uitgang. Dat was Animal Kingdom. Nog maar 1 park te gaan..











We pakken de bus naar het 'TTC' en vanaf daar de monorail naar het Magic Kingdom. Op Town Square zit een groot Goofy Beeld. Waar komt die nou ineens vandaan? Die stond daar van de week echt niet, ik had nog op dat bankje gezeten en naar Spectromagic gekeken. Snel een fotootje met Goofy en kijken hoe de wagens van de StreetParty door Main Street terug rijden. Als we vervolgens door Main Street lopen en alles op film vastleggen komen we allerlei Main Street bewoners tegen, zelfs de burgermeester nog! Ook de Dapper Dans zijn van de partij en zingen "I'm walking right down the middle of Main Street USA", Fantastisch !! We lopen door naar Adventureland om nog gezellig op bezoek te gaan bij de Tiki birds in de 'Enchanted Tiki Room'. Na de show lopen we verder Adventureland in en hoort Kevin bij de 'Flying Carpets' een omroep dat ze zo sluiten vanwege het weer. Het is wat miezerig afentoe, maar om daar nou een attractie voor te sluiten? Niks aan de hand.. Kevin zal het wel verkeerd verstaan hebben.







Bij de Jungle Cruise is het aardig druk en het begint te regenen. We slaan deze maar over, straks zitten we in het bootje en gaat het onweren. Je weet het maar nooit, die omroep spookte nog wel door ons hoofd. We lopen richting Pirates en het begint ineens keihard te regenen. Zo'n heerlijke tropische regenbui. We vinden een afdakje vlakbij Pirates en staan daar met een aantal mensen te schuilen en te wachten tot het overwaait. Dat gebeurde niet zo snel, het begon juist harder te regenen. Rennende mensen door Adventureland en overal kwamen poncho's tevoorschijn. Na een tijdje wordt het iets droger en grijpen we de kans om snel naar Frontierland te gaan. Het is weer droog, uiteindelijk viel het dus reuze mee. Het is bijna tijd voor de parade dus Kevin gaat een plekje zoeken op Liberty Square en ik ga even op bezoek bij m'n 999 vrienden in 'The Haunted Mansion'. Ik hoef zeker niet te zeggen dat ik verliefd ben op deze attractie? Dan voeg ik me weer bij Kevin voor de parade.



Maar nog geen parade te bekennen, ook op Central Plaza komen nog geen Muppets voorbij. Ik loop nog even de kerstwinkel in en hoor dan een omroep dat door het slechte weer de parade niet doorgaat. Je hoort iedereen 'Aahhhh jammer' roepen, tot de omroep weer verder ging. Blijf staan waar je staat, want er komt een 'Rainy Day Cavalcade' in de plaats. Ik blijf niet staan waar ik sta, ik loop naar buiten en daar komen de eerste wagens al voorbij gereden. Allemaal characters in de Main Street Vehicles en sommige lopen gezellig mee en springen in de plassen. Vrolijk muziekje debij en het is nog leuker om te kijken dan de normale parade! We lopen snel naar Town Square en bekijken het allemaal nog een keer. Altijd leuk om het op film te hebben en nu nog wat foto's te maken! Happy Rainy Day haha. Ook al is het alweer droog.









Na de parade zitten we even op een bankje bij de rokersplek op Town Square en krijgen we een enquête. De vrouw stelt allerlei vragen aan ons en vind Nederlands zo'n mooie taal. Tot slot wil ze nog onze e-mail hebben voor verdere vragen. Kevin geeft z'n e-mail en automatisch zegt hij 'apenstaartje'. Ze heeft geen idee wat ie zei, en toen kwamen de hilarische woorden 'monkey tail' naar boven. Ik kwam niet meer bij van het lachen, monkeytail !! De vrouw moest ook lachen, maar had geen idee wat die apenstraat er nou mee te maken had. Zo noemen we dat in Nederland, en ik vraag of ze in het Amerikaans ook nog een leuk woord voor 'at' hebben. Dat weet ze niet, maar komt wel met een Spaanse en Franse vertaling. Dus ik zeg heel droog tegen haar dat ze het in het Duits 'Apfenstaart' noemen. Ik moest weer enorm lachen om m'n eigen grap, die vrouw zal ook wel gedacht hebben.. Laat die maffe Nederlanders maar lullen!

Hierna is het tijd voor 'Dream Along with Mickey'. Als we aankomen op Central Plaza zien we de characters achter een touwtje staan. Door het slechte weer ging de show niet door en deden ze meet&greets. Oke iedereen aan de kant, die wil ik op de foto! Overal een lange rij, behalve bij Donald & Goofy valt ons op. We sluiten aan en kunnen op de foto met deze geweldige outfits. We gaan in de rij staan bij Doornroosje & Prince Phillip, ook hier zijn we snel aan de beurt. Over 5 minuten zouden ze weggaan, we wagen het erop en wachten op een foto met Peter Pan & Wendy. We kunnen als laatste met ze op de foto, ook weer mooi meegenomen. Super om deze outfits op de foto te hebben! Dan kijken we de Flag Retreat op Town Square, iets wat je je als Nederlander weer niet voor kunt stellen. Een hele stoet cm's in zwart pak, een complete fanfare en ook de Dapper Dans zijn erbij. We zingen met z'n allen het volkslied en de vlag wordt naar beneden gehaald en netjes opgevouwen door een oorlogsveteraan. Bizar!







Ik zit ondertussen enorm te hopen dat het even 5 minuten zou gaan regenen. Dan zou de volgende 'Dream Along with Mickey' show ook niet doorgaan en konden we met de rest op de foto. Helaas blijft het droog en op de hub aangekomen ziet het ernaar uit dat de show toch doorgaat. Toch komt daar een cm aangelopen die uitlegd dat de show niet doorgaat en dat er weer een meet&greet is. Helemaal goud! Een aardige cm vroeg of we op de foto wilden met Mickey & Minnie en we mogen onder het touw door om gelijk vooraan te staan. Top geregeld! Daar kwamen de muizen aangelopen en konden we op de foto. Daarna gaan we nog met Snowwhite en haar prins op de foto en dan gaan ze weer weg. Helaas is het niet gelukt om met Assepoester en Prince Charming op de foto te gaan, maargoed de rest hadden we allemaal wel.





In Tomorrowland doen we nog een keer de Buzz Lightyear attractie en doen daarna een ritje Space Mountain. Het is lekker rustig, dus ik ga gelijk nog een keer. Kevin slaat deze ronde over en gaat een sigaretje roken. Ik pak deze keer de linkerbaan, die had ik nog niet gehad. Dacht ik eindelijk te weten hoe de baan ongeveer ging, was dit de gespiegelde versie. Hilarisch, wat een attractie! Dat smaakte toch naar meer en ik ga snel nog een keer in de rij voor een 3e rit door de ruimte. Dit keer kom ik helemaal vooraan in het karretje te zitten, dat is toch wel het allerleukst! Topattractie! Als ik weer met beide benen op de grond sta begint het weer te regenen. We houden het voor gezien en pakken de bus naar DownTown Disney.

Ik maak nog wat T-shirts bij Design-a-Tee, voor mezelf en voor m'n zusje. Ze hebben het erg druk en het zou 2 uur duren voordat ze klaar waren, normaal gesproken zijn ze binnen een uur klaar. Ik zou ze ook de volgende dag nog kunnen halen, maar dat ging niet lukken want dat was de dag van vertrek. Kevin houd het voorgezien en pakt de bus terug naar het hotel. Ik loop nog wat rond en bezoek alle winkels nog eens. Je kijkt hier zo je ogen uit, die 2 uur vliegen voorbij. Qua cadeau's slaag ik niet, maar vind voor mezelf nog wel een mooi boek over 'The Haunted Mansion'. Nog wat gegeten bij de McDonalds en dan weer terug naar de Design-a-Tee winkel. Het is inmiddels alweer kwart voor 11, over een kwartier zou de winkel sluiten en ze waren nog niet klaar met m'n t-shirts. Ik hoop maar dat ze het redden en loop nog wat rond in de winkel ernaast en in de kerstwinkel. Nu gaat de tijd ineens enorm langzaam voorbij. Iets na 11 uur zijn ze dan eindelijk klaar en de vrouw vind het erg vervelend dat ik zo lang moest wachten. Als gebaar van excuus krijg ik een leuke pin cadeau. Echt super aardig! Ik loop naar de bussen toe en loop nu in m'n eentje hier rond. Ik wordt uitgezwaaid door zo'n 20 cm's met Mickeyhandschoenen. Awkward! Eindelijk bij het hotel aangekomen pak ik nog snel een douche en duik gelijk m'n bed in. Geen zin om m'n koffer in te pakken, moet er niet aan denken om weer naar huis te gaan! Maar helaas.. aan alles komt een eind!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten