Nog meer Halloween feestjes !!

13 oktober 2012
We hebben al flink wat Halloween gevierd hier in Orlando. Genoten van Mickey's Not So Scary Halloween Party en gegriezeld tijdens de Horror Night in Universal Studios. Vandaag komt daar nog een Halloween feestje bij. SeaWorld viert in de weekenden ook Halloween, een aangezien ik nog een tweede gratis dag hebt liggen gaan we vandaag eens bekijken hoe dat gevierd word. Op het programma staan ook Sesame Street characters. Yaay !!

Al vroeg zitten we in de hotelshuttle naar SeaWorld, gelukkig zonder de hippies die bij elkaar op schoot zaten van de week, maar helaas wel met de ellendige Zuid-Amerikaanse luidruchtige familie. Zij blijven zitten voor Universal en wij kunnen bij de eerste stop er alweer uit.. Het Halloweenen in SeaWorld begint pas om 12 uur, dus we hebben nog wel even de tijd. Een klein ontbijtje bij de ingang en we lopen naar de Zeeleeuwen show. Hier hadden we van de week zo om zitten lachen en waren benieuwd of sommige grappen nou écht improvisatie waren of dat ze dat goed konden spelen. De waarheid ligt een beetje in het midden. Ze improviseren er aardig op los, maar een groot gedeelte is gewoon volgens script. Het maakt de show niet minder hilarisch, al blijft de pre-show mime speler toch onze grote favoriet! Na de zeeleeuwen lopen we door naar de Orca's. Ik moest en zou nog even kijken bij de onderwater viewing.


Schitterende beesten


Orca!

Genieten van die beesten.. prachtig gezicht. Ik zou er hier elke dag wel willen blijven kijken. Ohh Wezz en Orca's, daar gáát ie weer haha. Er zwommen er een stuk of 5 rond vandaag, een spektakel om van zo dichtbij te zien. Ze waren elkaar aan het voeren en kotsten een flink aantal graten uit haha. Die de ander vervolgens weer op liep te eten. Wat is dat lekker he? Als we zijn uitgekeken bij de orca's, hoe kun je hier uitgekeken zijn hoor ik je niet vragen, is het tijd voor Halloween. Er is een hele route uitgestippeld waarbij we snoepjes kunnen krijgen en er klein entertainment is. Pompoenvissen, Zeepaardjes op stelten ( die gingen rupsen! ), zeeheksen en octopussen. Er viel genoeg te zien! We krijgen een mooie tas om snoepjes in te verzamelen, en daar maken we lekker gebruik van. SNOEPJES !!! Trick Or Threat !! Er zijn veel leuke dingen te doen voor kinderen. Lekker knutselen, spelletjes spelen, koekjes bakken, echt heel grappig allemaal. Maar waar is Count von Count? Helaas.. geen meet&greet met de Sesame characters.

Als we halverwege de route zijn komen we diverse spelletjes tegen. Ballengooien, tasjes hengelen en noem maar op. Altijd Prijs! Wij kiezen voor een gooi spelletje waarbij je een shamu kunt winnen. 3 blokjes omgooien met 1 bal, en je kreeg 3 pogingen voor 3 dollar. Als je wint krijg je een grote shamu, en anders alsnog een kleine shamu. Gegarandeerd een pluche orca, daar doen we aan mee. En maar hopen dat we mis gooien, ik wil niet met zo'n grote orca naar huis. Dat krijg ik nooit mee! Ik doe niet erg m'n best, en even lijkt het erop dat ik ze allemaal omgooien. Gelukkig bleef er nog eentje staan haha. YES ik win de kleine Shamu! En ook Jenn gaat er vandoor met een kleine shamu. We lopen hier nog wat rond, halen snoepjes op ( wel wat kariger als in Disney, je kreeg hier steeds maar 2 snoepjes in tegenstelling tot een handvol tijdens MNSSHP ) en gaan richting de Sesame Street show.

We hebben nog wel even tijd voordat de show begint en ik haal wat lekkers te eten in het restaurant er naast. Lekker even spare-ribs omnomnom'en, en op het nippertje kunnen we nog naar binnen en vinden een plekje in het theater. Het is weer gericht op kinderen uiteraard, maar het is wel erg grappig om te zien. Elmo is van de partij, en wat minder bekende figuren zoals Abby Cadabby en Zoë. En zowaar was 1 van m'n favorieten Telly Monster ook van de partij. Die vond ik altijd zo goud! Maar geen Cookiemonster, Super Grover, Bert of Ernie. Allemaal liedjes en dansjes komen voorbij en daar is dan de Count von Count. Ik vind hem goud.. 'That's 3 skellingtons. Ah Ah Ah!' Geniaal !! En toen die nog de Monstermash ging zingen was het feest voor mij compleet. Op een foto met hem na dan, maar dat komt ooit wel!


Pumpkinfish


Sesame Street Halloween

Als de show weer voorbij is lopen we nog even naar de dolfijnen om daar te kijken. De achtbanen slaan we over, dat komt ooit wel weer een keer. Ik ben namelijk nog wel benieuwd naar de Atlantis watercoaster en Kraken. Ook geen ritje Manta meer, ben niet helemaal lekker vandaag. Vermoeidheid en koppijn zal het wel geweest zijn, even geen achtbaan ritjes! De dolfijnen zijn weer lekker actief en dan houden we het weer voor gezien hier in SeaWorld. We pakken de bus naar Universal City Walk. Op naar Hart & Huntington's Tattoo shop.

He? Wat? Tattoo Shop? Vandaag bestaat Hart & Huntington Orlando namelijk 5 jaar en dat word gevierd. En waarom gingen wij hier heen? Nou Hart komt van Carey Hart. Gaat er al een belletje rinkelen? Nee? Carey Hart is de man van P!nk, en wie is daar ook alweer enorm fan van? Juist 1 + 1 = 2 en ik wilde wel op de foto met Carey! En stiekem hoopte ik dat P!nk misschien ook wel aanwezig zou zijn. Dan zou ik echt gaan huilen en het hoogtepunt van de vakantie zijn. Ik zag het al helemaal voor me, en had er ook al over gedroomd. P!nk die we in de tattoo shop tegen zouden komen, en ik op de foto kon en gesigneerde cd's. Ja een erg realistische droom was dat de nacht ervoor, helaas werd ik wakker.

Bij Universal's City Walk aangekomen lopen we naar de tattoo shop en gaan in de rij staan voor een foto met Carey Hart. Erg gaaf om hem te ontmoeten! Tussen alle tattoo-fans en motorcross fans stond ik daar alleen maar omdat hij 'de man van' is haha. We krijgen een goodiebag vol Hart & Huntington's promo materiaal, een energiedrankje, een persoonlijk gesigneerde foto van Carey en kunnen met hem op de foto. Aardige vent! Ik durf alleen niet te vragen of P!nk er ook bij is haha. We kijken wat rond in de winkel, waar ze ook allerlei kleding etc verkopen en uiteraard tattoo's zetten. Hier komen we P!nk ook helaas niet tegen. Jammer joh! Ooit moet dat toch eens lukken, op de foto met P!nk. Maar vandaag is dus niet 'ooit', en haar man ontmoeten is alweer een stapje dichterbij. Wel hangt er een gigantische poster aan de gevel van P!nk, die zou ik toch wel stiekem in m'n koffer mee naar huis willen nemen. HEBBON!!


Tattoo Shop


Past helaas niet in de handbagage


Op de foto met Carey


Mooi uitzicht op Islands of Adventure

We lopen hier nog wat rond op de City Walk en halen wat te eten. Hangen daarna lekker rond aan het water tussen Universal Studio's & Islands of Adventure. De zon gaat langzaam onder en we zitten aan het water. In de verte hoor ik het gegil van The Hulk coaster en aan de andere kant maken de mensen zich klaar voor een avondje horror in de Studios. Prima plekje om de tijd te doden en vervolgens lopen we via de winkels naar de bushalte. Hier wachten we op de hotelshuttle zodat we niet tig keer moeten overstappen en gratis bij het hotel worden afgezet. Goed geregeld! Weer terug bij het hotel aangekomen plof ik even op m'n bed met m'n laptop en 's avonds gaan we naar Old Town. Dat ligt pal naast ons hotel, je stapt de deur uit en je staat er al. Old Town is een gezellige straat met diverse winkels en restaurants, daar werd ook Halloween gevierd vanavond. En we kwamen voor de beroemde auto parade.

Er lopen allerlei creeps rond hier in Old Town en er hangt een gezellig sfeertje. Allemaal kroegen, souvenir winkels, restaurants en allerlei entertainment. We komen de Ghostbusters tegen, een zombie Jack Sparrow met Zeemeermin en een aantal clowns die ons willen laten schrikken. Hallo ik heb Horror Night overleefd, dan maak je me niet meer bang met een armoedige clown op stelten haha. Heel sfeervol is het hier en even later is het tijd voor de cruise. Hier komen echt honderden ouderwetse Amerikaanse auto's voorbij. Er lijkt geen einde aan te komen! Geweldig om te zien, er zitten prachtige auto's tussen. Maar tussen auto 150 en 250 begint het toch wel wat lang te duren. We lopen nog wat verder rond hier en ik ga op de foto met een echte Amerikaanse aligator. Een baby'tje, maar hoe gaaf is het om dat vast te mogen houden? Voor maar 5 dollar voor het goede doel! Daar doe ik graag aan mee.

Tot slot gaan we nog kijken bij een band die zo gaat spelen. Maar eerst kijken we nog even naar de bingo / loterij. Ik sta vol verbazing te kijken. Het is echt een hysterisch gekkenhuis hier. Allemaal Tokkies, jawel die hebben ze hier in Amerika ook!, in campingstoeltjes met koelboxen die hier de hele avond zitten. BINGO! Helemaal blij zijn ze als ze hebben gewonnen. Het zijn dan ook spectaculaire prijzen. Jáááááhh een gratis pizza! 2e koffie gratis bij de coffeecorner! Waar ben ik beland haha. Dan komt de band spelen. Een goede band met toffe nummers! En toen kon je mij echt wegdragen. Een aantal tokkies begonnen fanatiek te line dancen !! Op deze muziek? Het moet niet gekker worden haha. Hoppa oma Tokkie word uit d'r klapstoel gehezen en mag ook mee dansen. Ik kom niet meer bij van het lachen. Dit staat op m'n netvlies gebrand! We duiken nog even een foute souvenirshop in en houden het dan voor gezien. Een mooie rustig dagje en goed uitgerust voor morgen. Dan sta ik extreem vroeg op voor een bezoekje aan de Hollywood Studios! Welterusten..


Mooie Amerikaanse wagen


Een paar van dit soort auto's kwamen voorbij


Crocodile Dundee ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten