Na regen komt.. Fantasmic?

5 oktober 2012
Vandaag gaan we weer vroeg op pad. We hebben namelijk een afspraak met Donald Duck in Animal Kingdom, hij had ons uitgenodigd voor een lekker ontbijtje. Al vroeg staan we voor de poort van Animal Kingdom en lopen op ons gemak naar Afrika. Bij het 'Tusker House' werden we hartelijk welkom geheten door Donald en konden we met hem op de foto. Hierna werden we opgehaald en naar onze tafel gebracht. Erg sfeervol restaurantje!


Meeting Safari Donald

Nadat onze vriendelijke chineze tafeldame, 'Apple juice, more apple juice?' ons wat te drinken geeft kunnen we ons storten op het buffet. Én wat voor een buffet, dit is heerlijk Amerikaans. Je kunt het zo gek niet bedenken of het ligt hier voor je klaar. Zelfs als je trek hebt in een Hamburger-ontbijt. Ik laat de hamburgers aan me voorbij gaan en neem een aantal lekkere broodjes, stukjes cake, croissants, donuts en noem maar op. De Mickey wafels waren ook heerlijk, en als toetje nog een lekker bakje fruit. We zitten propvol, je krijgt hier genoeg te eten en te drinken.. En tijdens het ontbijt komen ook nog Daisy, Mickey en Goofy gezellig langs.


Meeting Safari Goofy


Meeting Safari Mickey


Meeting Safari Daisy

Als we lekker hebben gegeten duiken we Animal Kingdom in. Dit park heeft niet zo heel veel attracties, maar de attracties die er zijn zijn allemaal toppers. Animal Kingdom moet het vooral van de schitterende omgeving hebben. Een fantastisch park om rond te lopen, tussendoor een attractie mee te pakken en naar de dieren kijken. Op ons gemak lopen we richting Dinoland USA. Misschien wel het lelijkste stukje Disney wat er bestaat, maar hier staat m'n favoriete attractie van WDW. Onderweg komen we Russel en Dug nog tegen, dus gaan we graag even op de foto met ze. In Dinoland aangekomen is het tijd voor een reis terug in de tijd met 'Dinosaur'. Wat keek ik hier enorm naar uit.. Ein-de-lijk weer in de jeep stappen en terug naar de oertijd. Prachtige attractie! En het is hier nooit druk, tenminste niet dat ik heb gezien. Gelijk lopen we om voor nog een tweede ronde. Wat hier gebeurd moet je eigenlijk niet vantevoren weten. Iets met grote dino's, donker, harde knallen en scheuren met je jeep. I love this ride!!

Nu we toch op de Dino-Kermis zijn beland pakken we gelijk de achtbaan hier mee. Deze achtbaan staat ook altijd op de Tilburgse Kermis en blijft hilarisch. Helaas spint de coaster hier niet zo, en is het maar een ellendig ritje. We lopen door richting Azië en dan is het tijd voor het echte werk.. Expedition Everest! Via de single riders line kunnen we zo instappen. Deze achtbaan blijft ook geweldig, vooral het stuk dat je keihard achteruit gaat. Gelukkig weten we te ontsnappen aan de Yeti en gaan snel nog een ritje maken via de Single Riders. We halen nog een fastpass voor Expedition Everest en lopen door naar de Jungle Trek. Erg veel van de dieren krijg ik niet mee, ik ben meer fan van de windmachines op dit moment. Het is bloedheet en niet uit te houden. Ik zoek vooral verkoeling en de tijgers interesseren me even niet.


Tree of Life


Russel & Dug


Dinosaur !!


Expedition Everest


Azië


Mooi detail..


Voor de Tree of Life! Like a real tourist

Na de Jungle Trek zijn onze fastpassen in gegaan en kunnen we weer een lekker ritje Expedition Everest doen. Dit keer zitten we helemaal vooraan, wat een prachtig uitzicht geeft over heel Walt Disney World. We zien de Studios, Epcot en zelfs in de verte een klein stukje van Cinderella's Castle en Space Mountain. Op ons gemak lopen we naar de uitgang en splitsen op. Jenn gaat terug naar het hotel en ik pak de bus naar Epcot. In Epcot aangekomen ga ik op zoek naar wat characters. Ik loop wat rond langs de mogelijke locaties, maar heb geen geluk vandaag. Er valt niks te zien en ik loop op m'n gemak door het park heen, haal wat te drinken en te snacken en pak dan het bootje naar de Studios. Halverwege de rit krijgt de kapitein een seintje dat hij aan wal moest gaan, er was storm op komst. Oh Oh.. daar zit ik dan in een bootje.

Bij Disney's Swan & Dolphin hotel kunnen we uitstappen en verder met de bus reizen, of afwachten tot de storm voorbij zou gaan. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit hotel eruit ziet, en loop een rondje door de lobby en verdwaal bijna. Toch kom ik bij de bussen terecht en wacht op de bus naar Disney's Hollywood Studios. Ondertussen begint het alleen maar harder te regenen en keihard te onweren. Zulke harde klappen heb ik nog nooit gehoord, je zou er bijna bang van worden. Ik sta hier bijna alleen bij de bushalte en na lang wachten komt de bus naar de Studios. Ik stap maar in, en als ik bij de Studios ben zie ik wel verder. Gelukkig duurt het ritje lekker lang, de bus gaat namelijk eerst nog langs andere hotels. Dezelfde hotels waar ik al langs ben geweest met het bootje, ik ben bijna weer terug in Epcot..

Eenmaal aangekomen bij de Studios regent het helaas nog steeds. Ik wacht even bij de bushalte onder een afdakje en als het iets begint op te klaren loop ik snel naar de ingang. Via de winkels loop ik richting het Animation gebouw, maar ik ben net te laat voor de characters. Ik blijf hier even zitten op een bankje en wacht tot het helemaal droog is. Dan pak ik maar weer een voorstelling van Muppetvision mee, omdat het kan! Ik geniet weer van alle grappen, ook al kan ik de hele show zowat meepraten. Na de Muppets haal ik wat te drinken en te snacken en ga naar het Fantasmic theater. Ze kunnen nog niet zeggen of de show doorgaat, maar ik waag de gok. Het stadion druppelt langzaam vol en afentoe komt er een omroep voorbij.. De show zou iets later kunnen beginnen of toch afgelast kunnen worden. Spannend !!


Tower Of Terror


Fantasmic

Een half uur vantevoren begint de Fantasmic Pre-Show. Dit was nieuw voor mij, en is erg leuk gedaan. Gelukkig word ik er niet uitgepikt! We worden flink opgewarmd door de 2 hosts, en na een half uur is het dan zover. Het dondert een beetje in de verte, maar dan begint Fantasmic !! Bij de eerste tonen heb ik al kippenvel, wat is dit toch prachtig om te zien. Geweldige show en ik zit van begin tot eind te genieten. Super blij dat ik toch de gok hebt genomen. Na Fantasmic loop ik op m'n gemakje nog een rondje door het park heen. Het park is inmiddels gesloten, maar ik word nergens tegen gehouden. Er loopt verder geen hond en ik kan een aantal geweldige foto's in het donker maken. Lekker rustig aan en ga dan naar de uitgang om de bus naar het hotel te pakken. Daar is de grote menigte inmiddels vertrokken en komt de bus net aangereden.

In de bus raak ik aan de praat met een Canadees gezin, echt super aardige mensen. De kids vertellen dol enthousiast dat ze Phineas & Ferb vandaag hebben ontmoet en hoe gaaf de Tower of Terror was. We hebben het over de mislukte Mickey's Not So Scary Halloween Party van gisteren, wat was dat balen. Ik vraag of ze hun geld hebben terug gekregen. 'Huh? Geld terug? Kan dat dan?'. De vrouw verteld dat ze bij het boeken hadden verteld dat je nooit je geld terug krijgt vanwege het slechte weer. Dat is inderdaad waar, maar wij hadden toch de gok genomen en nieuwe tickets gekregen. Ze zouden de volgende dag naar City Hall gaan om te kijken of er nog iets geregeld kon worden. Ik duim met ze mee, maar denk dat ze daarvoor te laat zijn.


Rock 'n RollerCoaster


Rock 'n RollerCoaster & Tower of Terror


Disney's Hollywood Studios


The Great Movie Ride


MuppetVision 3D


Disney's Hollywood Studios by night


Giant Sorcerer's Hat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten