Midnight Magic Kingdom

7 oktober 2012
De mousekeeping heeft geleerd van gisteren en komt ons vandaag niet wakker maken. We slapen een klein beetje uit, want vandaag hebben we écht alle tijd van de wereld. Even dacht ik dat het een typfout was op de Disneysite, maar we hebben het even na gevraagd en het bleek te kloppen. Magic Kingdom is tot 3 uur geopend voor hotelgasten.. 3 UUR 'S NACHTS !!

We doen dus rustig aan deze ochtend en pakken het bootje naar Downtown Disney. Een mooi boottochtje langs verschillende resorts, prachtige omgeving. In Downtown aangekomen weten we ons wel te vermaken in de verschillende winkels. Maar erg veel boeiends valt er niet te kopen eigenlijk. Hoe moeten we die $75,- die we allebei kregen van Disney nou kwijt zien te raken? Het aanbod valt een klein beetje tegen, maar het is wel leuk om hier weer rond te lopen. Bij een nieuw Chicken restaurant, ter vervanging van McDonalds, gaan we wat eten. En nomnomnom wat een lekkere kippenborsten hadden ze hier! Als we bijna alle winkels op de Marketplace hebben bezocht gaan we terug naar het hotel. In de laatste winkel, met allerlei kook-spullen te koop, komen we Nederlanders tegen. Wat een ellende! Moeder Tokkie is niet zo blij dat ze geen fluitketels verkopen. Wij liggen gevloerd om haar hysterisch gedoe, en komen maarliefst 4 of 5 verschillende fluitketels tegen. Stond ze daar te tieren om d'r fluitketels!


Sleeping Beauty Lego


Lego Dragon


Toy Story Lego

Terug bij het hotel pak ik gelijk de bus naar Magic Kingdom, en blijft Jenn nog even in het hotel. En heel toevallig kom ik het Canadese gezin tegen bij de bushalte. Ze waren naar City Hall geweest en verteld over de mislukte Halloween Party. En ze hadden geluk, het geld werd gestort op een giftcard en zo konden ze voor zo'n 200 dollar shoppen. Ze waren me hartstikke dankbaar. Ik had toch stiekem wel een klein dankje verwacht, 20 dollar ofzo? Ik bedoel.. dankzij mij hebben ze toch flink geld uit kunnen geven. Maargoed de kids waren dolblij met hun Cinderella en Snowwhite jurken. Zo is mijn karma gelijk weer gezuiverd haha!

Dan sta ik weer voor de ingang van het Magic Kingdom. Hier ga ik me de komende uren wel vermaken! Ik begin in Frontierland om daar naar de Hoedown te kijken. Er zou maar 1 hoedown zijn vandaag, en die wilde ik toch dolgraag zien. En inderdaad daar kwamen de Country Bears aangelopen, Brer Rabbit en Brer Bear. En tot slot zelfs Clarabelle en Horace. Helaas mocht ik niet op de foto, erg jammer. Maar ik heb ze eindelijk een keer gezien! En ooit krijg ik die 2 wel te pakken voor een foto haha. De Hoedown is erg leuk gedaan, jammer dat ze dit niet zo vaak doen. Ik loop door naar Storybook Circus om te kijken bij de characters, maar daar staat een nogal lange rij. Ik haal een lekkere Slush en geniet van de mooie omgeving. Dit circus-gedeelte ziet er top uit en zit vol leuke details. En achter de schuttingen zijn ze toch een prachtig stuk park aan het bouwen. Wat zou ik daar graag rondlopen! In Fantasyland pak ik een voorstelling Philarmagic mee, voordat ik doorloop naar Adventureland voor een ritje Pirates. In Frontierland maak ik nog een boottochtje over de Rivers of America en dan is Jenn ook aangekomen.


Here you leave today..


Daar is ze dan.. Clarabelle!


Philarmagic


Walt bij Cinderella's Castle


Jack Sparrow in Potc

In Tomorrowland komen we een Dance Party tegen met Goofy & Pluto. Erg grappig om te zien! Dan lopen we weer naar de andere kant van het park voor een ritje Pirates, Jungle Cruise en halen fastpassen voor Big Thunder Mountain. Voor het eten splitsen we even op. Ik ga wat eten bij Pecos Bill en Jenn gaat naar Colombia Harbor House. Terwijl ik m'n burger aan het eten bent komt de Main Street Electrical Parade voorbij.. dubbel genieten! Mijn doel voor de avond werd 10x Splash Mountain en een bezoekje aan The Haunted Mansion midden in de nacht. Na het eten waren de fastpassen in gegaan voor Big Thunder Mountain en kunnen daar snel instappen. Als we de eerste lifthill gehad hebben begint Wishes. Vuurwerk kijken vanuit Big Thunder Mountain. Erg gaaf !! Als onze Wildest Ride  is afgelopen bekijken we het vuurwerk.

Mijn doel van 10x Splash Mountain kon gaan beginnen. Het was nog aardig druk in het park, maar de avond was nog jong. Van deze attractie kun je geen genoeg krijgen. We doen 3 ritjes en houden het dan even voor gezien, later doen we nog wel een paar ritjes. Dan komt de Main Street Electrical Parade weer voorbij, en daar blijven we uiteraard naar staan kijken. Wat een geweldige parade! Hierna gaan we alvast langs bij The Haunted Mansion. Een voorstelling van Philarmagic, ritje Speedway, dwars door Tomorrowland met TTA, schieten op Aliens met Buzz Lightyear en we razen door de ruimte in Space Mountain! Het kan allemaal, zonder wachtrij..

Inmiddels is het alweer na twaalven en gaan we naar het Circus. De nieuwe Dumbo's werden uitgeprobeerd en we gaan zelfs in Goofy's Barnstormer. In Fantasyland bezoeken we nog de Many Adventures of Winnie the Pooh, vliegen over London met Peter Pan en gaan zelfs op wereldreis.. Jaja ook het ellendige It's A Small World mocht niet ontbreken. Ondertussen hebben we de grootste lol op foursquare. Inchecken bij Dumbo om 1 uur 's nachts.. dat doe je toch ook nooit meer? Rond 2 uur gaan we naar The Haunted Mansion. Het park heeft nog maar een handjevol mensen te gast, dit is echt genieten niet normaal. Helaas is Splash Mountain gesloten tijdens de Extra Magical Hours, dus het bleef bij 3 ritjes deze avond. Als afsluiter van de avond maken we nog een Jungle Cruise, waar we met z'n tweeën in het bootje terecht komen. Een privé cruise door de jungle. Geweldig !! De meest hilarische grappen komen voorbij. Zelfs voor 2 man word er een hele act neergezet! Super leuke attractie dit.


Big Thunder Mountain


Dumbo


Dumbo the flying elephant!


Casey Jr. Splash & Soak dinges


Fantasyland


Pirates


Flying Carpets


Empty Adventureland!

Het is heerlijk rustig in het park en zo kunnen we ook schitterende foto's in het donker maken. Het hele park word op de gevoelige plaat vast gelegd en we eindigen op Main Street USA. Het is al lang 3 uur geweest, maar we maken nog op ons gemak foto's van het kasteel. Er lopen nog een paar mensen hier in het park en rond half 4 verlaten we het park. Een prachtige avond, dit is toch iets unieks wat je niet vaak meer zult meemaken. Helaas is de busverbinding érg slecht geregeld en staan we gewoon nog een uur lang op de bus te wachten. De castmembers proberen het gezellig te houden. Dat werkt niet, want iedereen is moe en chagrijnig omdat we lang moeten wachten. Dat hadden ze toch beter kunnen regelen! Het mag de pret gelukkig niet drukken, dit was een avond om nooit te vergeten! Het is pas 5 uur 's morgens als we aankomen bij het hotel, en de volgende ochtend zouden we alweer uit moeten checken. Om 10 uur moeten we de kamer uit. Ik ga het even navragen bij de receptie, en het blijkt om 11 uur te zijn. Hebben we nog een uurtje langer slaap en kan ik op m'n gemak m'n koffer inpakken. Welterusten!


Central Plaza by night


Tijd om te vertrekken..


Main Street USA, half 4 's nachts!


Main Street Station

Geen opmerkingen:

Een reactie posten