Join the Circus!

4 oktober 2012
Het beloofd een mooie dag te worden, het is tijd voor een dagje Magic Kingdom! Dat blijft natuurlijk wel het meest magische park om in rond te lopen, en de dag zouden we eindigen met Mickey's Not So Scary Halloween Party. Al vroeg genoeg sta ik te stuiteren om te vertrekken naar het park. En het is gelukkig ook weer een stralende zomerdag, en dat in half oktober terwijl heel Nederland zit te klagen over de regen en de kou. Héérlijk!

Toch een goed gevoel om door de poortjes te lopen, vingerafdruk te geven en dan voor Main Street Station te staan. Het voelt al meer als thuiskomen, het is oud en vertrouwd. Maar geen tijd om hier bij stil te staan, ik weet niet hoe snel ik richting Storybook Circus moet gaan. Ik snel over Main Street heen, sta even te kijken bij New Fantasyland hoe gaaf dit in het echt eruit ziet en droom even verder hoe fantastisch het zou zijn als dit al open zou gaan. Jenn sjokt achter me aan, maar ik ben niet meer te houden. Vandaag stond namelijk de eerste softopening van 'Pete's Silly Sideshow' gepland. En toevallig hadden wij Magic Kingdom al gepland voor deze dag. Super dat dit gedeelte al open is gegaan! We komen aan bij de grote tent van Pete en inderdaad, we worden hartelijk ontvangen. Via Pete's mond komen we in de grote tent en staan in de rij.


Welcome in Storybook Circus!


Goofy's Barnstormer

Ik vind het helemaal geweldig en Jenn is lichtelijk teleurgesteld. Door mijn enthousiasme had ze verwacht dat het een nieuwe attractie zou zijn. Maar Pete's Silly Sideshow is een nieuwe characterlocatie voor Minnie, Daisy, Donald & Goofy in geweldige outfits. Wij gaan eerst in de rij voor Madame Daisy Fortuna en Minnie Magnifique. Na een kwartiertje wachten zijn we aan de beurt, maar is het tijd voor Daisy en Minnie om even een een korte pauze te nemen. Een minuut later zijn ze alweer terug en kunnen we met Daisy op de foto. Een geweldige locatie en een geweldige outfit, alleen is Daisy niet te genieten en erg chagrijnig. Gelukkig maakt Minnie het helemaal goed en het levert een aantal leuke foto's op. Via de nieuwe winkel lopen we een rondje en gaan in de rij staan voor The Astounding Donaldo en The Great Goofini. Goofy is een stuntman en Donald slangenbezweerder in het Circus. Super leuk om op de foto te hebben en om dit op de eerste dag mee te maken! M'n charactercollectie weer flink uitgebreid..


Pete's Silly Sideshow!


Madame Daisy Fortuna


Minnie Magnifique


The Great Goofini


The Astounding Donaldo

Als we alles uitgebreid op de foto hebben lopen we nog wat rond in het nieuwe Circus gedeelte, wat hartstikke leuk gedaan is. Dan lopen we het oude Fantasyland weer binnen en merk je toch wel dat dit een groot contrast heeft. Maar wie weet valt alles reuze mee als de schuttingen weg zijn en alles af is. We pakken een voorstelling van Philarmagic mee, blijft toch wel 1 van de leukste 3D films die ik heb gezien in een pretpark. Dan is het tijd om de 999 Happy Haunts op te zoeken in de Haunted Mansion. Prachtige attractie, echt mijn favoriet van het Magic Kingdom! Het laatste gedeelte met de spiegels is aangepast sinds de vorige keer. Nu zit er niet 'gewoon' een hitchiking ghost op schoot, maar word m'n hoofd eraf gehaald en verwisseld met 1 van de spoken. Geniaal gedaan! Er zijn nu veel van dit soort effecten bij de spiegels, elke keer weer een verrassing wat er gaat gebeuren. Ook de wachtrij is aangepast en heeft nu een interactief kerkhof. Ook wel leuk gedaan, maar niet zo spectaculair. Weer lekker gegriezeld, uiteraard schrok ik weer een paar keer van de spoken op het kerkhof. We beginnen honger te krijgen en eten wat bij 'Colombia Harbor House', tegenover Haunted Mansion.

Tijdens de lunch zit ik wat te neuzen op facebook en zie wat foto's voorbij komen van Pete's Silly Sideshow, maar ook van Chip & Dale in hun nieuwe outfit in Frontierland. We zijn nu toch in de buurt, dus even een kijkje nemen. Er staan 2 gezinnen te wachten, dus vraag of ze weten hoelaat ze terug zouden komen. Ik trof weer de meest chagrijnige mensen, en kreeg een snauw dat ze om half 2 weer op set zouden komen. Denk niet dat ze wilden dat andere ook met de chipmunks op de foto wilden? Voordat ik keek hoelaat het nu was, zag ik de chipmunks al aan komen lopen. Het was dus al half 2, dank u vriendelijk. Twee jaar geleden hadden we hier Cowboy Goofy en Davy Crockett Donald op de foto, maar die zijn naar het circus vertrokken. Nu hadden Chip & Dale hun plaats overgenomen en cowboy outfits aan. Ook weer super om op de foto te hebben! En als je dan toch in Frontierland bent ga je gelijk een ritje maken op de wildest ride in the wilderness. Big Thunder Mountain is nét uit storing, dus we kunnen eigenlijk gelijk instappen. Top geregeld!


The Haunted Mansion


Cowboy Chipmunks

Naast Big Thunder Mountain ligt nog een mountain.. Splash Mountain !! Wat keek ik er enorm naar uit om eindelijk deze attractie te doen. Vorige keer was deze namelijk in onderhoud. Helaas treffen we het niet en is er een storing. Ze weten niet hoelang het gaat duren, wat een ellende. Dan halen we een fastpass en lopen door naar Adventureland. Hier gaan we op bezoek bij Jack Sparrow en de andere piraten en pakken een voorstelling van de Tiki Room mee. Pure ellende.. ze hebben de attractie weer omgebouwd naar het origineel en Iago & Zazuu zijn verdwijnen. Natuurlijk is het nostalgisch en wel een leuke voorstelling, maar ik mis de humor van vooral Iago enorm. Om toch nog een beetje te lachen gaan we een cruise maken. Niet zomaar een cruise, de Jungle Cruise! Ook één van m'n favoriete attracties, al moet je het wel treffen met een goeie skipper. Heerlijk flauwe droge humor, daar houd ik van! Ik beklim nog de Robinson boomhut, maar heb ik al snel spijt van. Het is hier toch veels te warm voor!

Inmiddels zijn de fastpassen voor Splash Mountain in gegaan en is de attractie gelukkig open. Er staat ook maar een korte wachtrij, dus houden de fastpassen nog even in de pocket en gaan in de gewone rij staan. Binnen een paar minuten staan we op het station en stappen we helemaal voorin het bootje. Prachtig natuurlijk om de eerste keer frontrow te zitten. Ik ben gelijk verkocht. Wat een geweldige attractie is dit !! Wist niet wat ik meemaakte. Zoveel drops, en een geweldig stuk darkride met de Brers. Brer Bear, die zielige oude beer die maar mee moet doen met Brer Fox om Brer Rabbit te vangen. Op het eind zingen we vrolijk mee.. 'Zip-a-dee-doo-dah' !! Echt genieten dit, en gelijk staat Splash Mountain met stipt op 1 van leukste attracties. In ieder geval van Magic Kingdom dan, want Dinosaur in Animal Kingdom blijft ook fantastisch. Gelijk doen we nog een ritje met de fastpass en kunnen gelijk instappen.


Jungle Cruise


The backside of water !!!


Olifant in bad


Tiki Tiki Tiki Room


Cinderella's Castle


Splash Mountain

Time flies when you're having fun en het is alweer avond. In Tomorrowland halen we onze polsbandjes voor MNSSHP op en krijgen we een trick or threat bag. Dit beloofd een mooie avond te worden! We doen gelijk een ritje TTA, super ritje door Tomorrowland heen, en bezoeken Space Mountain. Bij Cosmic Ray eten we wat en dan is het tijd voor de Halloween Party. Jenn gaat richting Central Plaza om alvast een plekje te zoeken voor de 'Boo to You' parade, en ik loop naar Frontierland om een poging te wagen om op de foto te gaan met de Zeven Dwergen. De rij valt mee en ik besluit aan te sluiten. Ondertussen begint het een beetje te miezeren, maar ik sta prima hier onder een boom. Het begint alleen iets harder te miezeren en voordat ik het doorhad begon het keihard te gieten. Pure ellende, met onweer en alles debij. Vlak achter Splash Mountain slaat de bliksem zowat in en we horen een keiharde knal. Ik heb m'n plekje in de rij al lang verlaten en sta te schuilen onder een afdakje. De fanatieke Amerikanen, veel verkleed als Sneeuwwitje of een Dwerg, staan met poncho's en paraplu's in de storm te wachten. Knettergek, waar begin je aan?

Ik heb het er niet voor over, op zo'n manier heb je toch ook geen leuke foto? En met dit weer zie ik de dwergen ook niet zo snel naar buiten komen. Het begint alleen maar harder te regenen en er komt geen einde aan. En ondertussen is er ook nog geen dwerg te bekennen. Veel mensen besluiten om ook maar te gaan schuilen. Daar sta ik dan, in het uiterste hoekje van het park en ik kan geen kant op. Via facebook heb ik contact met Jenn die stond te schuilen bij de Tiki Birds. Na zo'n anderhalf uur / twee uur begint het een klein beetje op te klaren. Dat wil zeggen, van stromende regen tot normale regen. Dit was toch de kans om weg te gaan hier uit het hoekje, want daar stonden we ook voor niks. We kregen niet eens snoep bij de trick or threat locatie ernaast, want het regent. Beetje triest geregeld, al kunnen ze aan dit weer ook niks doen. Ik loop snel weg en loop langs wat lege characterlocaties. Er is geen character te bekennen, er word geen snoep uitgedeeld en door de onweer zijn veel attracties ook gesloten. Pure ellende, is dit nou de MNSSHP die ik te zien krijg? En hier had ik zo enorm naar uitgekeken..

Jenn was ondertussen naar City Hall gegaan om te kijken of we ons geld terug zouden krijgen, of iets anders te regelen viel. Ze was niet de enige met dit idee.. Het was één grote chaos bij City Hall. In mijn hopeloze poging nog een character te vinden, kan ik wel op de foto met Phineas & Ferb. Toch nog twee nieuwe characters, en ik ben nog zo goed als droog. Ik sluit me aan bij Jenn in de rij, duw afentoe wat mensen aan de kant die voor proberen te dringen, en na zo'n 2 uur wachten ( Jenn 3 uur! ) kunnen we naar binnen. De jongen aan de balie bied vaak genoeg z'n excuses aan en blijft vriendelijk. Hartstikke knap, na al die klagende mensen. Terwijl niemand wat aan dit weer kan doen. We krijgen ons geld terug en met dat geld konden we een nieuw ticket kopen voor een andere avond. Dat was de beste oplossing voor ons, zo konden we toch nog genieten van MNSSHP! Het was even puzzelen wanneer we konden gaan, maar we komen eruit en krijgen onze tickets voor maandag 8 oktober. Top geregeld van Disney! Maarja ze moeten ook wel. Geen characters, geen snoep, geen shows, geen parades, geen vuurwerk en geen attracties. Je betaald dus eigenlijk een hoop geld voor een druk zeikesnat Magic Kingdom waar niks te doen is. Erg zonde, maar het is niet anders. Gelukkig hebben we volgende week nog 2 Not So Scary Parties om naar uit te kijken.

We mogen nog blijven voor de rest van de party, maar we besluiten om het park zo snel mogelijk te verlaten en naar het hotel te gaan. Met dit weer is er toch niks aan, en er valt niks te doen. Bij het hotel halen we wat te snacken in de food court en ga ik lekker refillen en internetten. Toch nog een leuke avond haha. Wat een ellende!


Phineas & Ferb

Geen opmerkingen:

Een reactie posten