Jingle Bells, Jungle Bells

11 december 2013
Vandaag ging de wekker wat later, aangezien ik pas rond half 2 in m'n nest lag en ik geen zin had om zo vroeg op te staan en de shuttle van 9 uur te nemen naar de parken. De tweede shuttle ging pas om kwart voor 11, dus het was rond half 12 dat ik aankwam bij Animal Kingdom. Ik hou van dit park, relaxt sfeertje en een paar fantastische attracties. Ik haal een klein ontbijtje in Dinoland USA en ga dan gelijk naar mijn favoriete attractie van het park, en misschien eigenlijk wel van heel Walt Disney World.. juist.. Dinosaur !! Wat heb ik hier enorm naar uitgekeken. Er staat zowaar een wachtrij, maargoed binnen een kwartier zit ik in m'n timerover en vertrek terug naar de oertijd. Uiteraard doe ik een verzoekje om voorin te mogen zitten, dan is de attractie op z'n best. En wat is de rit weer gaaf, ik blijf het spannend vinden! Ik zit precies aan de goede kant voor de foto en zoals altijd schrik ik me dood en zit met m'n hart in m'n keel op het juiste moment haha. Briljante attractie blijft dit, ik ga gelijk weer in de rij staan voor een tweede keer. 'They're not gonna make it!'. Om weer even bij te komen van m'n tijdreis ga ik langs bij Mickey & Minnie. Zij hebben een nieuwe locatie en hier kun je ze allebei meeten. De rij valt gelukkig mee en het levert een leuke foto op met de muizen in mooie kerstoutfits!

Nu ik toch in de buurt ben loop ik door naar Azië voor dé attractie van het park, Expedition Everest! Deze achtbaan is elke keer weer een feestje om te doen. Vooral het stuk dat je keihard achteruit gaat, en moet vluchten voor de Yeti is geweldig. Wat een snelheid! En het is hier top geregeld met de single riders line, waarbij ik zo in kan stappen en het geluk hebt om frontrow te zitten! Wat wil je nog meer? Nou nog een ritje natuurlijk, dus snel weer instappen via de single riders line. Na 2 ritjes houd ik het voor gezien en ga ik even eten bij de Pizzafari.


Tree of Life


I love their Christmas outfits!


Expedition Everest


Vlaggetjes everywhere


Absoluut de mooiste achtbaan die ik ooit hebt gezien

Om de hoek ligt Camp Minnie Mickey, en daar wilde ik graag nog even langs. Dit gedeelte van het park word binnenkort gesloopt en in 2016 word er een Avatarland geopend. Ik weet niet wat ik daar van moet denken, Camp Minnie Mickey stelt geen reet voor en is geen mooi thema-gebied. Avatar word waarschijnlijk een schitterend gedeelte met weer eens wat echte attracties voor het park. Ook al spreekt het thema mij niet aan, ben ik er wel erg benieuwd naar. Voor nu is het nog even Camp Minnie Mickey, ook al zijn de muizen hier niet meer te vinden, en ga ik op bezoek bij Baloo & King Louie. Als ik aan de beurt ben gaan ze nét weg en moet ik 2 minuten wachten tot ze terug komen. Als ze terugkomen zijn ze aan het stuiteren en trekken de bananen uit de bomen, hilarisch! Vervolgens ga ik langs bij de Chipmunks & Donald Duck.

Bij Donald ben ik ook weer nét niet aan de beurt en gaat hij even plassen voordat ik op de foto mag. In de tussentijd raak ik aan de praat met de photopass fotograaf. Een wat oudere vrouw die hier al een paar jaar werkt in Animal Kingdom en mij denkt te herkennen. Ze verteld dat ze me hier wel vaker heeft gezien.. 'You're from Belgium or Holland, right?'. Huh ja echt.. inderdaad ik kom uit Nederland! Wat grappig dat ze dat nog weet, zoveel ben ik niet in Animal Kingdom geweest. Tijdens de Muppetational Vacation ben ik helemaal niet in Camp Minnie Mickey geweest, dus zou ze dat nog moeten weten van m'n eerste trip in 2010 met Kevin. Zouden we dan zo'n indruk hebben achtergelaten toen? Ik moet er erg om lachen en kan het niet bevatten dat ik gewoon hier word herkend in Walt Disney World! Nog een paar characters die ik graag op de foto wou zijn Pooh & Tigger. Deze staan niet hier in het Camp, maar op een aparte locatie. Daar is het hartstikke rustig en kan ik zo met ze op de foto.


Camp Minnie Mickey


Daisy, Kwik, Kwek & Kwak.. Hebben!


BANANEN !!!


Christmas Jungle Book


Chipmunks!


Donald Duck

Inmiddels is het alweer tijd om een plekje te zoeken voor Mickey's Jingle Jungle Parade! Ik vind de parade in Animal Kingdom niet zoveel voorstellen, maar was wel benieuwd naar de kerstversie. Opzich is hier ook niet veel aan, maar de kerstoutfits voor de characters zijn wel erg leuk. Heb er helaas geen foto's van gemaakt, had niet zo'n goed plekje en het is ook weleens leuk om ergens gewoon van te genieten zonder de hele tijd door je camera te kijken. Dat heb ik uberhaupt wel gemerkt tijdens deze trip, vooral lekker genoten en niet zoveel foto's gemaakt! Na de parade pak ik de bus naar TTC en vervolgens de monorail naar het Magic Kingdom, ik wou namelijk snel naar Frontierland voor de Hoedown. Dit was de enige dag dat ik de hoedown kon kijken en ik wou een poging wagen een foto te krijgen met Horace en eventueel Clarabelle Cow. Helaas gooit de monorail roet in het eten.. Er is een storing en we zitten maarliefst 20 minuten vast net buiten het Contemporary Resort, en dat is hartstikke hoog! Wel heb ik uitgebreid de tijd om te zwaaien naar onze Ina, die hier in dit hotel overnacht. Helaas zie ik haar niet en begint de monorail eindelijk weer te rijden. Wel staan we nog eventjes vast voor Magic Kingdom en dan kunnen we eindelijk uitstappen. Ik probeer toch zo snel mogelijk nog in Frontierland terecht te komen, maar helaas zijn de characters al weg. Wat een ellende!

Ik haal wat te snacken en zit op een bankje te genieten van de heerlijke omgeving. Wat is het toch fijn om hier weer te zijn, ik kan het nog bijna niet bevatten. Ik ben best wel een beetje brak, dus ik ga een aantal relax attracties doen. Ik begin in Fantasyland met een voorstelling van Philarmagic. Die kan ik 100x kijken tijdens een trip, super leuke 3D film! In Tomorrowland ga ik langs bij Carousel of Progress, There's a Great Big Beautiful Tomorrow shining at the end of every day! Ik merk wel dat ik echt moe aan het worden ben en m'n ogen afentoe dicht vallen. Wat is dat nou? Bijna in slaap vallen in het Magic Kingdom? Het moet niet gekker worden.. Dan gelijk maar een ritje TTA en vervolgens een rondje om het Magic Kingdom met de trein. Op Town Square stap ik weer uit en dan is het alweer tijd om een plekje te zoeken voor de Main Street Electrical Parade. Wat een schitterende parade is dit, stiekem mis ik de Spectromagic parade wel.. Wat zou ik die graag nog eens zien! Maar dit is een prachtige parade en totaal geen straf om naar te kijken. Om de avond compleet te maken is er nog een geweldige vuurwerkshow, Wishes! Tinkerbell vliegt nog steeds vanuit het topje van Cinderella's Castle over het publiek heen en het is weer een gigantisch spektakel. Super mooi om weer te zien! Dan houd ik het weer voorgezien en pak de lynx bus terug naar het hotel. Ik duik lekker vroeg m'n nest in, want de volgende dag zou de wekker wél weer vroeg gaan. Nog meer Disneyfun !! \o/


Winnie the Pooh Kerstboom


Pooh!


Tigger!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten