It's Satisfactual !!

6 oktober 2012
Vandaag werden we erg vroeg gewekt door de housekeeping. Hello goodmorning, we liggen nog te slapen! Dan staan we maar op en bij het hotel nemen we een ontbijtje. Ook weer gratis dankzij ons Dining Plan. Pannenkoeken met aardbeien.. nomnomnom. Hier in de foodcourt waren we weer even terug in New Orleans en dachten we terug aan onze tour door Mardi Gras World. Als we lekker hebben ontbeten pakken we de bus naar Epcot. Mijn oh zo geliefde park..

Aangekomen in Epcot gaan we gelijk een bezoekje brengen aan Figment. Maar wat is dat nou? Een rij? Meestal kun je hier gelijk instappen, en nu moesten we maarliefst 10 minuten wachten. Het is dus een erg drukke dag. Het is weekend en Columbus Day.. En iedereen komt langs voor de alcohol van het Food & Wine Festival. Wij gaan niet voor de alcohol en bij Club Cool gaan we wat lekkere drankjes proeven. Een aanrader voor iedereen die naar Epcot gaat, probeer de 'Beverly'! Als we genoten hebben van alle drankjes lopen we verder en lopen Duffy tegen het lijf. En ook hier in Disney World is Duffy niet zo heel populair en staan er maar een paar mensen te wachten voor een foto.. Gelukkig maar, want ik ga graag met hem op de foto in z'n Halloween outfit. In Mexico gaan we ook nog op de foto met Donald!


Figment!


Meeting Duffy


Meeting Donald in Mexico

Dan gaat plots m'n telefoon af. Een geheim nummer.. wie kan dat nou zijn? Ik neem op en het blijkt Kees te zijn. Hij belt namens Majoor Monogram, maar die heeft het veel te druk. Agent P. is meegenomen door de familie Flynn en ze hebben een andere geheim agent nodig. Nu moeten jullie dit niet verder vertellen, maar ik ben geheim Agent W. sinds kort. Ik haast me naar de geheime basis en krijg m'n speciale telefoon. We worden naar Noorwegen gestuurd. Dr. Dooffenschmirtz is daar bezig om met een leger Trollen het land over te nemen. Gelukkig weten we hem te verslaan, maar hij weet te ontsnappen en vertrekt naar China. We volgen hem naar China en krijgen hulp van Agent C., een cricket! In China komen we ook Mulan nog tegen, maar zij weet niks over het aapje dat in het water verschijnt. Gelukkig weten we Dr. Dooffenschmirtz te verslaan en leveren we hier in China de telefoon weer in. Wat is dit toch leuk gedaan, overal zie je kindjes rondlopen met hun telefoon en zijn geheim agent aan het spelen. Ik leef me helemaal in. Afentoe helpen we elkaar ook als geheim agenten onder elkaar ;)


Onbetaalde stage.. yaay!


Agent W. meld zich bij Majoor Monogram


Geheim agent telefoon


Nøørwëgéñ


Agent C.


Meeting Mulan in China

Het is echt heel druk in Epcot, en vooral hier in World Showcase dankzij het Food & Wine Festival. We lopen terug naar de Future World en gaan op bezoek bij Ellen DeGeneres. Deze attractie was gesloten 2 jaar geleden, en ik was wel razend benieuwd. Op zich stelt het niet zoveel voor.. De Ellende in Ellen DeGeneres komt naar boven, en het is voornamelijk een film waar je 3 kwartier naar kijkt. Het gedeelte met de dinosaurussen is verrassend en leuk gedaan. Wel grappig om een keer gezien te hebben! Hierna doen we een ritje Spaceship Earth en splitsen ons daarna op. Jenn gaat wat eten hier in Epcot, en ik pak de bus naar DHS.


Ellen's Universe of Energy

Charactertijd in de Studios. Hopelijk heb ik vandaag wat meer geluk, want gisteren was ik nét te laat en de vorige keer was Bolt niet van de partij. Zou het vandaag dan lukken om met Bolt op de foto te gaan? Helaas.. ook vandaag is hij er niet bij. Wel een hoop andere characters op de foto. Belle, Minnie, Pluto, Stitch, Meeko, Mr. Penguin en bij de tweede set ook nog Goofy & Max! Bij Backlot eet ik een lekkere Angus burger. Wat mis ik die heerlijke baconburgers toch.. Het eten was weer top en ik verlaat de Studios alweer. Ik pak de bus naar TTC om daar over te stappen op de monorail naar het Magic Kingdom. Vanavond is er geen Mickey's Not So Scary Halloween Party, dus voor ons de ideale kans om van het normale entertainment te genieten. Jenn zit al klaar op Main Street, en bij Casey's Corner wachten we op de Main Street Electrical Parade! Hoe gaaf is het om deze parade weer eens te zien? Ooit een paar jaar geleden in Parijs gezien, maar dit was totaal anders. Tinkerbell opent de parade en er komen verschillende floats voorbij. De boot van Captain Hook, de mijnen van de Zeven Dwergen, Pleasure Island van Pinocchio en zelfs Assepoester in haar koets met de Stiefzusjes er achteraan. Genieten !!














Main Street Station Halloween!


Pumpkin Scarecrow


Mayor Pumpkin Scarecrow


Happy Halloween!

De parade is voorbij en wij zoeken een mooi plekje op Central Plaza om naar Wishes te kijken. Ook weer prachtig om te zien, wát een vuurwerk. Echt weer kippenvel! Na het vuurwerk lopen we naar de Haunted Mansion om weer op bezoek te gaan bij de 999 Happy Haunts. Bij Pinocchio's Village Haus haal ik een pizza. Helaas is hij niet meer hetzelfde als 2 jaar geleden, het is nu een vierkante pizza. Ook lekker, maar vond ze toen lekkerder. Na de pizza lopen we richting Frontierland en bekijken nogmaals Main Street Electrical Parade. Nu is de beroemde trein waar Goofy, Mickey & Minnie op staan ook aanwezig. Die had ik al gemist toen we hem net keken! Maar nu ontbreekt de koets van Assepoester weer en staat ze met haar prins op de float bij de Stiefzusjes. Na de parade gaat Jenn terug naar het hotel, maar ik blijf nog even.


Wishes













Het is bijna 11 uur en ik ga even langs bij de Fairies. Dit zou om 11 uur sluiten en ik verwacht niet dat er nu nog kindjes staan te wachten. En ik had gelijk, er staan alleen een paar volwassenen in de rij. Allemaal character-freaks, dus dat was wel even gezellig. Op de foto met Tinkerbell en daarna met Periwinkle. Ik heb geen idee wie ze is, maar het schijnt de verloren zus van Tink te zijn? Om 12 uur sluit het park dus ik doe nog een rondje Jungle Cruise, ga op bezoek bij de Pirates of the Caribbean en uiteraard pak ik Splash Mountain ook nog mee! Op het einde begint een negerin achterin het bootje te schreeuwen.. 'IT'S SATISFACTUÁÁÁL'. Je kon mij alweer opvegen, maar mevrouw had gelijk. It's the truth! It's Actual!

Wat een heerlijke attractie is het toch. Gelukkig is het rustig en kan ik snel weer instappen voor een tweede ronde op zoek naar m'n Laughing Place. Nou ik hebt hem gevonden! Splash Mountain, mijn nieuwe favoriete attractie. Had natuurlijk wat in te halen, aangezien ik hem 2 jaar geleden niet kon doen vanwege onderhoud. Na de tweede keer houd ik het voor gezien en haal wat te drinken. Op m'n gemakje loop ik naar de uitgang en ga terug naar het hotel. Het was weer een mooie dag hier in Disney World! *Everything is Satisfactual.. Zip-a-dee-doo-dah*


Tinkerbell is klaar voor de winter


Perwinkle


Splash Mountain by night


Cinderella's Castle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten