Drievliet in The States

10 oktober 2012
SeaWorld is enorm bevallen gisteren, altijd leuk om nieuwe parken te ontdekken. Ook vandaag staat er een nieuw park op de planning. De bushalte bij het hotel staat alweer stampvol met dezelfde mensen als gisteren en niet veel later komt er wéér een te klein busje aangereden. Wij zorgen ervoor dat we als eerst bij de deur staan om dit ritje te kunnen zitten. Dat lukt ons uiteraard, en naast ons kruipen de hippies maar al te graag weer op elkaars schoot. De rit gaat via SeaWorld, waar er niemand uit gaat.. waste of time!, naar Universal. Hier zullen we de komende 2 dagen doorbrengen, maar vandaag beginnen we met Islands of Adventure !!


Universal City Walk


Islands of Adventure


Ik bent er klaar voor..

We beginnen de dag rustig in het gezellige themadeel van Dr. Seuss. Hier komen we bijna alle schepsels tegen van Dr. Seuss. Van The Lorax tot The Cat In The Hat, en deze laatste had z'n eigen attractie. Een darkride door het hele verhaal heen, uiteraard op rijm! Grappig gedaan en als we weer buiten staan komen we The Cat ook nog tegen. Er staan hier een aantal characters, die zich allemaal vervelen. Ook al is er eentje onbekend, we gaan met ze allemaal op de foto. Een character is een character, zelfs hier in Universal haha. We lopen wat rond hier bij Dr. Seuss en het is een erg vrolijk gedeelte. Hier hebben ze zowaar Vliegende Vissen, ik waande mij even in Drievliet. Al hebben ze hier een veel betere naam voor de attractie.. 'One Fish, Two Fish, Red Fish, Blue Fish'. Even verderop staan we in de rij voor een soort monorail door het het hele land heen. Hier staan we veels te lang in de rij, maarja als je eenmaal halverwege bent loop je niet meer terug. Volle capaciteit draaien doen ze hier ook niet aan, net Drievliet haha.


Seuss Landing


The Cat in the Hat


Werkelijk geen idee..


Thing 1 & Thing 2


Meeting The Cat


One Fish.. haha prachtige naam voor een attractie!


De Vliegende Vissen van Universal

Als we hier klaar zijn bij Dr. Seuss is het tijd voor het echte werk. We komen in The Lost Continent terecht, een mooi gedeelte. Bij de attractie staat een enorme rij, deze slaan we dan ook maar over. In de verte zie ik Hogwarts al steeds dichterbij komen en voor ik het wist stonden we in Hogsmeade. Ik ben een redelijke Harry Potter geek en vond het geweldig om hier rond te lopen. Er zitten echt prachtige details in alle winkels, super gaaf om te zien allemaal. De foto's bewegen, we komen uilen tegen en de etalages van alle winkels zitten vol magische hoogstandjes. Wij gaan langs bij Olivanders, de toverstokkenwinkel. De wachtrij is vrij lang, maar dit is ook niet zomaar en giftshop. Als je de films kent, of de boeken hebt gelezen, dan weet je wel wat hier binnen gebeurd. 'The wand will choose the wizard'.. Schitterend de muziek van Harry Potter die hier ook afspeelde. Alhoewel, ik moest wéér aan Drievliet denken. Bij de Twistrix werd ik namelijk gek van dit deuntje, maar hier is het genieten! We lopen door richting Hogwarts, voor dé Harry Potter attractie. Buiten is er even twijfel of ik deze attractie wel kan doen, want de bakjes zijn wel érg klein ( zeker voor Amerikaanse maten ). Er staan nog een aantal mensen te twijfelen en ik weet ze allemaal te overtuigen om het gewoon te proberen, je weet het maar nooit. Ik waag het er ook maar op..

De wachtrij is al prachtig gedaan, alsof ik echt in Hogwarts rondliep. De schilderijen bewegen en praten ook met elkaar. Schitterend, echt niet normaal. Helaas bleef het voor mij bij de wachtrij. Het krappe karretje heeft 3 klikken nodig, en ik kwam niet verder dan 2,5. Ontzettend balen natuurlijk, maar de volgende keer ga ik er absoluut in! Bij de uitgang wacht ik op Jenn en om de paar minuten kwamen er balende gasten voorbij. Verbazend hoeveel mensen hier niet in passen. Het blijft Amerika hé, en deze attractie is duidelijk niet op Amerikaanse maten gebouwd. Alsof ik in Drievliet bij de Lunatic stond.. Dit park begint steeds meer op Drievliet te lijken hahaha! Aan de overkant is nog een kiddiecoaster, die pak ik gelijk maar even mee. Ik loop langs Hagrid's huis en kom onderweg ook nog een Hippogriff tegen! Super leuk gedaan en het ritje is wel grappig, standaard kiddiecoaster. Weer terug in Hogsmeade aangekomen is het tijd voor een boterbiertje. Dit smaakte erg lekker! Nog even een typisch toeristen-fotootje maken voor Hogwards, mét m'n boterbiertje en we lopen verder naar het volgende gedeelte.


Welcome to Hogsmeade


The Hogwarts Express


Olivanders


Winkels in Hogsmeade


Sneeuwpop


Hagrid's Huisje


Hogwarts !!


Memeer de muggle-toerist met een boterbiertje bij Hogwarts

Als deze tonen voorbij komen weet je gelijk waar je terecht komt. Alleen al door deze muziek krijg ik kippenvel, en toen stonden we ineens voor de grote poort naar inderdaad.. Jurassic Park !! We gaan in de rij staan voor de attractie en stappen al snel in het bootje. Ik ben razend benieuwd naar de attractie, en deze is echt heel goud. Een rustig boottochtje langs allerlei dino's, maar dan gaat het ineens verkeerd. De boot neemt de verkeerde afslag en we komen in het gevaarlijke Raptor-gedeelte terecht. Wat een ellende, dit overleven we nooit! Van alle kanten komen er kleine raptors op ons af en gaan we ondertussen een enorme lifthill op. Aan het eind van de lifthill moet iedereen z'n camera's opbergen. 'Everyone put their cameras away now.. You too sir on the third row!'. Oops dat was ik dus, maar ik wou de gigantische T-Rex die op ons af kwam nog even vastleggen op film. Een spectaculaire dood, dat wel.. Maar dan razen we ineens keihard naar beneden, maken een enorme splash en ontstappen aan de T-Rex. De eerste waterdruppels zijn een feit. Haha ik heb nooit wat met dino's gehad, maar dit zijn toch enorm leuke attracties. Eerst Dinosaur in Animal Kingdom en nu een bezoekje aan Jurassic Park!


Jurassic Park


Run for your life !!!!

Nu ik toch al een beetje nat ben geworden dankzij de splash van Jurassic Park is het tijd voor wat meer waterpret. En waar kun je dat beter meemaken dan in Toon Lagoon? We lopen zo de wereld van de stripboeken in, gecombineerd met water! Er staat een ellendig lange rij voor 'Dudley Do Right Ripsaw Falls', maar ik wil deze attractie toch erg graag doen. Ik sta zo'n anderhalf uur te wachten en kan dan instappen in een boomstam. Hier hebben ze zowaar beugels in de boomstammen en kunnen er maar liefst 5 personen in. Het is absoluut het wachten waard geweest..  Geweldige logflume is dit, met een leuk verhaal onderweg en een gigantische drop aan het eind. Ik moest even niet aan Drievliet denken.. want de Jungle River stelt natuurlijk niks meer voor na deze rit. Nat? Ja dat kun je wel zeggen! Kan het natter?

Ik tref Jenn weer bij de uitgang van de ride en we gaan op bezoek bij 'Popeye & Bluto's Bilge Rat Barges'. Dit is een rapid, waar maarliefst 12 personen in een bootje passen. Gordel om en je kunt geen kant meer op.. niet wegspringen voor miezerige watervallen zoals in de Efteling. Alle rapids die ik ooit gedaan hebt verdwijnen als sneeuw voor de zon. Ik wist niet wat ik meemaakte. Het bootje raasde als een gek door het water heen, afentoe leek het wel een duikboot. Enorme golfen water kwamen over ons heen, enorme tonnen met water werden over de boot heen leeg gekiept. Niet normaal !!! We komen niet meer bij van het lachen. Gewoon onmogelijk om hier droog uit te stappen.. van top tot teen helemaal doorweekt. Alsof je in het zwembad bent gesprongen met je kleren aan, alleen denk ik dat je dan nog droger blijft ook! Gelukkig was ik hierop voorbereid en had ik van alle kanten al gehoord dat bij een bezoek aan Islands of Adventure een droog t-shirt in de tas geen overbodige luxe is.


Toon Lagoon


De geniale logflume!


Popeye's Rapid.. love it!


He's Popeye the Sailorman


I'm a toon

Gelukkig zijn we in het zonnige Florida en zijn we al gauw droog. Ik had tenslotte een droog t-shirt aangetrokken en vandaag m'n oudste schoenen aangetrokken en een zwembroek. Om toch een beetje op te drogen en bij te komen eten we hier in Toon Lagoon een lekkere pizza. Na het eten zijn we bijna helemaal opgedroogd en komen we Popeye & Olive tegen, Charactertijd! Het laatste themadeel van dit park is een klein beetje hetzelfde idee als Toon Lagoon, alleen staan hier alle superhelden en superschurken in de spotlight. Ik heb hier niet zoveel mee. Allemaal schreeuwerige lelijke kartonnen gebouwen, maargoed er staan hier wel 2 topattracties op ons te wachten. We beginnen bij de Spiderman ride, welke sinds kort helemaal verbouwd is en nu van topkwaliteit is. Nu ken ik de originele ride niet, maar als ik Jenn moet geloven is het een enorme verbetering. Wat hier binnen gebeurd is eigenlijk niet te beschrijven. Je weet niet meer waar je bent, rijd je wagentje nu echt? Gaat je wagentje nou echt 10 meter omhoog of is het nou film? Geniale attractie, heel gaaf gedaan! Volgens mij ook een unieke attractie, ik heb zoiets nog nooit gezien. Bij de uitgang lopen we Spiderman zelf ook nog tegen het lijf.

Er is nog één attractie hier in het Superhelden gebeuren en dat is The Hulk. Een geweldige rollercoaster waarbij we werden afgeschoten en weet ik het hoevaak over de kop zijn gegaan. Erg gaaf! Het is inmiddels alweer sluitingstijd en we lopen nog even naar Hogsmaede om de winkeltjes te bekijken. Wat snoepjes gekocht, smekkies in alle smaken en chocokikkers uiteraard. Dan lopen we op ons gemak terug naar de uitgang. Het park sluit vandaag wat vroeger, vanwege een event. Er worden allerlei dingen klaargezet en in Universal City Walk ligt de rode loper al klaar. Als we vragen wat er gaat gebeuren word er erg mysterieus over gedaan. We mogen niet weten wat er is vanavond, zouden er grote sterren komen? Als we verder lopen richting de bus word het al snel duidelijk dat het gewoon een bedrijfsuitje is van 'Best Buy'. We wachten een tijdje op de bus en dan komt er een grote bus aangereden. Er is genoeg ruimte dit keer, toch jammer voor de hippies die niet bij elkaar op schoot hoeven haha.


Popeye & Olive


The Amazing Adventures of Spiderman


Meeting Spiderman


The Hulk rollercoaster!


En weer terug met de Hogwarts Express

Het was een super leuke dag hier in Islands of Adventure. Het park ziet er echt super mooi uit, heeft een aantal unieke attracties en leuke thema's. En er valt nog genoeg te ontdekken de volgende keer, want door de drukte hebben we niet alles kunnen doen. Alle vergelijkingen met Drievliet deden me weer even aan thuis denken.. Over een paar dagen zou ik alweer naar huis gaan en zelf de attracties bedienen in Drievliet. Bijna heimwee, maar daar gaan we niet aan beginnen. Heimwee terug naar Orlando, ja dat wel !! Morgen gaan we weer terug naar Universal, voor de Universal Studios! Ik ben ook weer razend benieuwd naar dit park..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten