I'm gonna Wreck It

12 december 2013
Vannacht heb ik haast geen oog dicht gedaan. Ik had een ellendige blaar op m'n hiel en ik was zo stom om eraan te zitten en het vel eraf te trekken. Toen ik even naar de wc ging 's nachts zag ik ineens allemaal bloed op de grond. Wat is daar nou gebeurd? Ik merk dat ik een heel spoor hebt achtergelaten en dat m'n hele hiel open ligt. Een branderig gevoel de hele nacht, dus ik was blij toen ik eindelijk op kon staan. Als ik al m'n spullen bij elkaar hebt geraapt loopt ik naar buiten en het voelt nogal frisjes aan. Ik loop 'snel', terug naar de hotelkamer en stop een trui in m'n tas. Die kan misschien nog wel van pas komen vanavond. Vandaag nam ik wel weer de vroege shuttle naar Epcot en stap daar over op de bus naar de Hollywood Studios. Daar aangekomen is m'n eerste stop bij de EHBO post voor een pleister en een doekje om de wond te ontsmetten. Ik liep rond als Manke Annie, maar na de wonderpleister kon ik weer huppelend door het park. Bij wijze van spreken dan. Ik kreeg ook nog een voorraadje pleisters mee.

Bij de Writers Shop haal ik een lekkere muffin en wat te drinken en ga verderop aan een tafeltje zitten bij Backlot om gelijk het Star Wars showtje mee te pakken. Wel grappig om te zien, al die kinderen die een korte jedi-training krijgen en tegen Darth Vader mogen vechten. Ik neem gelijk de tijd om m'n trui aan te doen, het is gewoon fris vandaag. Wat is dat nou? Ik kom hier voor de zon! Al die Amerikanen gelijk in winterjassen en met handschoenen aan, loop ik dan in m'n korte broek! Het viel allemaal wel mee, zo koud is het nou ook weer niet. Maar ik was toch blij dat ik m'n trui bij me had haha. Ik loop richting MuppetVision 3D, en zie daar dat er niemand in de rij staat voor Phineas & Ferb. Gelijk maar eens langs voor een fotootje. Zijn toch wel twee van m'n grote helden, en ze hadden ook nog eens een Kerstmuts op! Om de hoek stonden Lightning McQueen en Tow Mater zich ook te vervelen dus ging ik daar ook eens langs voor een foto, zij hadden dan weer geen kerstmuts op. Nu ik toch in de buurt ben pak ik gelijk een voorstelling van MuppetVision mee. Héérlijke voorstelling!


Máámm, Phineas & Ferb hebben een kerstmuts op!


Lightning McQueen


Tow Mater


Cars!

Nu was het de hoogste tijd om m'n missie te voltooien, mijn missie die móést lukken hier in Walt Disney World. En dat ging zeker lukken, na een korte rij was ik aan de beurt voor een fotootje met Wreck-it Ralph & Vanellope von Schweetz. Ik geef m'n camera en photopass af en loop als eerste naar Ralph toe. Tik 'm aan Ralph, gaat wat lastig met die enorme handen, en dat was hem dan.. Mijn 200e character gemeet! Missie geslaagd! En ik ga zelfs óver de 200 heen, want ik krijg nog een knuffel van Vanellope. Super leuke characters! Vorig jaar kwamen ze een week na mijn vertrek voor het eerst naar buiten, dus ik was erg blij dat ze er nu nog waren. Naast de Candy Rush locatie is onlangs nog een nieuwe fotolocatie geopend, deze staat niet aangegeven en er staat dan ook niemand in de rij. Hier bevind zich namelijk Minnie's kleedkamer. Erg mooie locatie, maar jammer dat Minnie niet meer haar Hollywood jurk aan heeft en gewoon in haar standaardjurk ( met wat extra glitters ) hier op set staat. Het is dat hier niemand staat en ik wel nieuwsgierig was hoe het eruit zag, anders zou ik gewoon doorlopen. Hierna ging ik richting Monsters University om Mike & Sulley te meeten. In Monsters University outfit en Mike zelfs met een beugeltje!

Iets wat nooit mag ontbreken tijdens een bezoekje aan de Hollywood Studios is natuurlijk een voorstelling van MuppetVision. Én de show van Beauty & The Beast is ook schitterend en blijft mooi om te zien. Dit is dan ook mijn volgende stop en vind een leuk plekje in het theater vlak voor de show begint. Als 'Be Our Guest' begint valt de muziek uit en ziet het er erg stom uit om ze door te zien dansen. Ineens begint de muziek weer, maar word snel weer weggedraaid en loopt iedereen van het podium af. Het doek gaat dicht en Mrs. Potts verteld dat de show binnen enkele ogenblikken weer verder gaat. Ik denk na een minuut of 5 gaat het doek weer omhoog en begint 'Be Our Guest' opnieuw onder luid applaus van het publiek. De show verloopt verder prima en is weer een feest om naar te kijken. Stiekem had ik gehoopt dat de show geannuleerd zou worden en ik de Enchanted Objects kon meeten haha.


Tik 'm aan Ralph, en met die klap stond m'n charactercounter op 200!


Wreck-it Ralph & Vanellope von Schweetz


Minnie in haar kleedkamer


Meeting Minnie


Monsters University


Mike Wazowski & Sulley!

Na de show loop ik wat rond op de Hollywood Boulevard om wat foto's te maken en in de winkels rond te neuzen en ga dan optijd klaarstaan bij de Sorcerer's Hat voor een foto met Donald & Daisy. Zij staan hier nog wel op het plein in hun Hollywood outfit. Super leuk om weer op de foto te hebben! Terwijl ik op de foto ging zag ik dat er weer wat Hollywood Citizens aan waren gekomen dus neem daar even een kijkje. Het zijn er niet zoveel en er is geen 99 glasses of water spel aan de gang dus ik loop weer weg. Ik doe m'n camera in m'n tas en dan komt ineens de mummie op me af 'What's that? A Camera? No pictures please!' en begint te poseren. Ik schiet in de lach en maak een paar foto's. 'Where are you from? WHAT HOLLAND? Well you are very handsome. How do you say that in Dutch? You are very knap!'. Hilarisch, de mummie waar we in 2010 ook zo'n lol mee hadden! Ik loopt naar Backlot voor een lekkere Angus burger, de eerste hier in Disneyworld. Backlot blijft mijn favoriete restaurant.

Dan houd ik het weer voorgezien hier in de Hollywood Studios en pak de bus naar TTC om daar over te stappen op de monorail naar het Magic Kingdom. Alwéér het Magic Kingdom hoor ik je niet vragen? Ja alweer het Magic Kingdom! Vanavond heb ik namelijk nog een Mickey's Not So Scary.. euhm.. typ ik dat nou echt? Haha waar het hart van vol is! Ik heb vanavond nog een Mickey's Very Merry Christmas Party op de planning! Tijdens de MVMCP wil het de laatste tijd vaak voorkomen dat Mickey erg spraakzaam is, en ik had al gehoord via Nele dat ze net met Mickey had gesproken. Mijn eerste stop is dan ook het Town Square theater, met een wachtrij van 30 minuten. Ik loop naar binnen en zie Mickey in gesprek met een gezin, yes ik ga zo praten met Mickey Mouse !! Na een paar minuten ben ik aan de beurt en geef m'n videocamera aan de begeleider zodat ze deze unieke meet kan vastleggen. Jammer dat ze echt belachelijk slecht filmt. Ik ben helemaal star struck en sta er maar een beetje zenuwachtig bij te kijken. Hoe bizar is het om met Mickey in gesprek te zijn? Mickey verteld hele verhalen over z'n avonturen met Jack Sparrow. Vervolgens maken we een echte piraten-foto.. Arrrr !!


Donald & Daisy


The Mummy Returns haha


Disney's Hollywood Studios Kerstboom


Arrrr Pirate picture with Mickey!

Om even bij te komen van m'n ontmoeting met Mickey, wow wat was dat gaaf!, doe ik een ritje TTA en haal bij Gaston's Tavern een lekkere LeFou Brew. Ik vind het prima smaken en de omgeving hier ziet er ook schitterend uit. En dat zal volgend jaar alleen maar mooier worden als de achtbaan van de zeven dwergen opent. Ik kijk nog even door de het sneak-peek venster heen en zie dat ze aan het testen zijn met de karretjes. Dit word een topattractie! Weer een mooie reden om terug te keren naar Disneyworld! Ik loop naar Central Plaza om te kijken naar de Street Party en zoek daarna een leuk plekje om te kijken naar het ontsteken van de lichtjes op Cinderella's Castle. Een leuk showtje met de pratende characters, waarbij de Fairy Godmother op het balkon verschijnt en ze in discussie gaan hoe ze het kasteel moeten versieren voor Kerst. Cinderella word erbij geroepen en mag uiteindelijk de beslissing maken. De lichtjes op het kasteel gaan aan en het ziet er echt schitterend uit. Wát een mooi gezicht !! Parijs kijkt u even mee? Zoveel lampjes horen er op het kasteel! Leuke show eromheen en top entertainment!


De lichtjes gaan aan!

Het is alweer bijna tijd voor de Christmas Party en ik loop naar het circus voor een foto met de Duck Family. Ik ben als tweede aan de beurt en daar kwamen al snel Daisy & Scrooge aangelopen. Helaas was Donald niet van de partij en zou pas later deze avond aansluiten. Jammer, want het ging mij eigenlijk om Donald in z'n leuke outfit. De zeven dwergen sla ik deze avond over, die had ik van de week al gemeet en de rij is gigantisch lang. Ik ga voor een fotootje met Mary Poppins, Bert en 2 penguins. Altijd leuk zo'n groepsfoto! De Pooh characters zijn er nog niet, en daar staat ook bijna niemand voor te wachten. Ik sluit gelijk aan en kort daarna komen ze allevier aangelopen. Pooh, Tigger, Eyoore & Piglet, net zoals vorig jaar tijdens MNSSHP. Ik loop door naar Frontierland voor een bezoekje aan de Haunted Mansion en een foto met de Country Bears. Blijft toch ook fantastisch om ze allevier bij elkaar te meeten, I love the Country Bears! Ik kan geen leuk plekje meer vinden voor de Christmas Parade, dus ik sla hem lekker over en wacht wel tot vanavond de tweede parade voorbij komt. Dan maar weer terug naar Fantasyland voor een complete foto met de Ducks.


Sunset bij Cinderella's Castle


Blijft een schitterend gezicht dit Ijspaleis


Daisy Duck & Scrooge McDuck


Mary Poppins, Bert en de vrolijke penguins!


Pooh & Co.


M'n grote favorieten tijdens de party!


The Duck Family!

Ik wou eigenlijk nog even langs bij Ariel, maar de rij voor de meet was langer dan die van de attractie. Dus ik koos ervoor om nog een keer Under the Sea te gaan! Wat een heerlijke ride is dit toch.. super mooi aanwinst voor het park met een topcapaciteit en de rijen vallen dus altijd mee. Zeker nu tijdens de party kon ik zo in m'n schelpdoombuggie stappen. Ik ga nog even langs Minnie Mouse in haar kerst gala jurk en loop dan naar Tomorrowland voor een ritje Space Mountain. Deze achtbaan wou ik zeker niet overslaan en moest ik nog bezoeken tijdens de trip. Hilarisch blijft dit! Ook hier stond niemand te wachten en kon ik zo frontrow zitten, dat is toch wel een ideale plek voor de totaalbeleving. Je hebt echt totaal geen idee welke kant je op gaat! Alleen het uitstappen gaat niet zo soepel, die karretjes zijn zo ongelooflijk laag. Ik zie iedereen al op het station lopen en ik moet mezelf er nog half uit hijsen haha! Als ik buiten sta is het vuurwerk al begonnen. Is het alweer zo laat? Ik loop snel naar Main Street om de rest van het vuurwerk te bekijken en als de show op z'n eind is loop ik snel naar Town Square en ga nog eens langs bij Mickey Mouse. Hier staat niemand in de rij, zelfs als er niemand is kun je Talking Mickey meeten! Een leuke meet waarbij we poseren voor een nieuwe poster. Ben benieuwd wanneer die aan de gevel van het theater komt te hangen!

Op Central Plaza zoek ik een mooi plekje voor de show, deze had ik de vorige keer niet gezien en wou ik nu niet missen. Geweldig de show met Mickey & Friends, waarbij ze de Notenkraker naspelen en vervolgens nog een leuke Kerst singalong. Heel leuk om te zien! Een heel spektakel voor het kasteel! Ik haal nog wat koekjes en te drinken en zoek dan een plekje voor de parade op Town Square, dan kan ik wat leuke foto's maken en daarna snel voor de drukte naar de monorail. De parade is weer een feest om naar te kijken! Ontzettend leuk en kom echt in de kerststemming. Hierna houd ik het voor gezien en ga met de monorail naar TTC en pak daar weer een taxi terug naar het hotel. Het was weer een mooie Christmas Party, afentoe lekker koekjes halen, wat characters meeten, fantastische sfeer in het park, mooie shows en een geweldige parade! Why couldn't it be Christmas everyday?


Minnie Mouse in haar Kerstjurk


Talking Mickey! Hilarisch zo met z'n mond dicht


Mickey's Once Upon a Christmastime Parade !!















Aangekomen op de hotelkamer tref ik Jenn weer en delen we wat verhalen wat we vandaag allemaal hebben meegemaakt. We gaan nog even langs Walgreens aan de overkant om wat drinken en snacks in te slaan voor op de kamer. Hartstikke handig dat 'alles' hier 24 uur per dag open is. Dat zie ik de Albert Heijn hier zo snel nog niet doen haha. Als we terug naar ons hotel lopen, lopen we langs Denny's. Het onderwerp wat de afgelopen paar dagen steeds naar boven kwam, waren de season fries. Wat waren die toch lekker van de week! Het water loopt in onze mond en we lopen snel Denny's binnen om 2 porties season fries mee te nemen. '2 porties? Het zijn erg grote porties hoor', word ons nog verteld. Maar nee we willen écht allebei een eigen portie heerlijke season fries. Al snel zijn ze klaar en lopen we naar de overkant om ze op de hotelkamer op te eten. En het smaakt weer ontzettend goed, héérlijk ik wil dit 24 uur per dag eten! Alleen zo groot zijn de porties niet, het dubbele hadden we ook nog makkelijk op gekund. Dat zijn we niet gewend hier in Amerika, kleine porties haha. Als we zijn uitgegeten en weer ontzettend hebben gelachen om Ina en ons afvragen hoe zij de week beleefd is het toch echt tijd om te gaan slapen. Het is alweer zo laat geworden dat ik morgen weer lekker uitslaap.


Arrrrr meeting Talking Mickey!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten