Four parks, one day!

15 oktober 2012
De laatste dag in Walt Disney World is helaas alweer aangebroken. Zo'n vakantie duurt aan de ene kant een eeuwigheid, maar aan de andere kant is de tijd voorbij gevlogen. Gelukkig hebben we nog 1 volle dag om hier in de Disneyparken door te brengen. We staan vandaag vroeg op en gaan naar Animal Kingdom. Hier zijn we pas 1 keer eerder geweest deze trip, en naar huis gaan zonder nog een ritje Dinosaur kan natuurlijk niet! Er staan nog een paar dingen op m'n to-do list van vandaag.. Zou het allemaal gaan lukken?

- Dinosaur
- Expedition Everest

- The Little Mermaid Ride
- Haunted Mansion
- Carousel of Progress
- Monsters Inc Laughfloor
- Splash Mountain
- Fantasmic

We beginnen dus in Animal Kingdom vandaag, waar we even een klein ontbijtje halen en dan richting Dinosaur lopen. Er staat bijna niemand in de rij en we kunnen zo instappen, helemaal voorin. Geniaal avontuur werd het weer! Ik houd van deze attractie, ik zou hier wel de hele dag van kunnen genieten. Als we weer veilig in 2012 zijn beland gaan we gelijk terug naar de timerovers voor nog een ritje naar de prehistorie. BAM! Meteoriet-inslag overleefd.. Afvinken!

Hierna lopen we richting Expedition Everest. Als we langs het Nemo theater lopen horen we dat deze net gaat beginnen en er nog plek is binnen. Dan lopen we snel naar binnen en vinden een mooi plekje bovenin. Net optijd om deze prachtige voorstelling nog te zien. Stond niet op m'n checklist, maar deze hadden we ook nog niet gezien. Heel het verhaal van Finding Nemo komt voorbij en is echt geweldig gedaan met poppen en acteurs. Het word zo goed gedaan dat je helemaal in het verhaal meegaat. Super! Na de show lopen we naar Azië en via de single riders line kunnen we zo instappen bij Expedition Everest. Geniale achtbaan uiteraard en gelijk daarna nog een tweede rit. Zo handig die single riders line.. dat mogen ze bij veel meer attracties invoeren. Hoppa afvinken die handel! Ik houd het weer voor gezien hier in Animal Kingdom. Nog even snel een fotootje bij de Tree of Life en dan op naar het Magic Kingdom.


Tree of Life!

Bij de bushalte wacht ik op de bus naar TTC om daar verder te reizen naar het Magic Kingdom. Het duurt nogal lang en dan komt de bus naar Epcot voorbij. Daar kan ik ook overstappen op de monorail, dus ik neem deze bus. Eenmaal bij Epcot aangekomen loop ik snel even het park binnen en maak een fotootje bij Spaceship Earth. Nu ik er toch ben, waarom niet. Ik verlaat het park gelijk weer en krijg een rare blik van de castmember bij de poortjes. 'That's a quick visit!'. Ja meneer, ik vind Epcot niet zo leuk en ga lekker naar het Magic Kingdom.


Spaceship Earth!

Ik pak de monorail naar het Magic Kingdom en maak ook gelijk een foto bij Cinderella's Castle. Zo vul ik m'n photopass ook gelijk nog even, maar het is geen probleem om met je eigen camera een foto te laten maken. Hartstikke handig en leuk al die fotografen in de parken, op elke hoek vind je er wel 1. Het is erg druk in het park, en ik loop door naar New Fantasyland. Deze is gelukkig weer geopend en de rij bij the Little Mermaid ride valt reuze mee. Nog even een laatste keer genieten van de onderwaterwereld. Prachtige darkride.. gelijk 1 van m'n favorieten hier in het park. In Belle's Village ga ik langs bij Gaston's Tavern voor een LeFou Brew'tje en drink deze lekker op bij de open haard. Net alsof ik echt hier in de film ben beland, dit is precies de kroeg van Gaston! Aan de muren hangen geweien, hertenkoppen en nog meer jacht trofeeën van Gaston. Afvinken! Het is helaas erg druk in het park, dus ik kan m'n checklist niet helemaal afvinken. Ik sla Splash Mountain, The Haunted Mansion en Monsters Inc Laughfloor over. Toch jammer dat ik Monsters Inc. helemaal ben vergeten te doen deze trip. Hier hebben we 2 jaar geleden zo hard om gelachen en wel tig keer gekeken. Achja weer wat om naar uit te kijken voor de volgende keer! Wel pak ik de Carrousel of Progress mee. Óók een van m'n favoriete attracties. 'There's a great big beautiful tomorrow, shining at the end of every day!'..


Cinderella's Castle!

Ik houd het weer voor gezien in het Magic Kingdom, vééls te druk! En ga naar Disney's Hollywood Studios voor het laatste gedeelte van de vakantie. Uiteraard mag een foto bij de Sorcerer's Hat niet ontbreken. Nu ben ik in alle vier de parken geweest vandaag. Al telt Epcot niet helemaal mee.. nog nooit zo kort in een pretpark geweest haha. Het is inmiddels al avond en Backlot gaat bijna sluiten. Op m'n to-do list stond eigenlijk ook nog een laatste hamburger. Een heerlijke baconburger bij Backlot. De laatste van de vakantie, ik mis ze nog iedere dag haha. Hamburgerrrrr !! Hier tref ik Jenn ook weer en gaan we op bezoek bij Star Tours. Na Star Tours willen we eigenlijk nog wel een rondje door de ruimte vliegen, maar de tijd begint alweer te dringen. Bij de winkel van het Animation gebouw, daar waar ik tig keer heb gewacht op Bolt!, ga ik m'n giftcard verzilveren. Een mooi Traditions beeld van the Hitchhiking Ghosts neem ik mee naar huis. Toch aardig van Disney dat we $75,- per persoon mogen uitgeven. Zo kost dit beeld me alleen tax! Een mooi aandenken aan topattractie en vakantie.


Sorcerer's Hat!

En wat is nou een mooiere afsluiter van de vakantie dan Fantasmic? Ik zou het niet weten.. We halen wat lekkers te snacken en vinden goede plekken in het midden van het theater. Het wachten word weer opgeleukt door de pre-show. Dan vliegt het laatste half uurtje voorbij en is het alweer tijd voor Fantasmic. Best show ever !!! Kippenvel en noem maar op.. zó ontzettend mooi en gaaf. Alleen de muziek is al prachtig, deze show is fucking briljant! Ook afgevinkt!

Helaas.. aan alles komt een einde. En zo ook aan deze Muppetational Vacation. Ik zou hier nog wel weken willen blijven, maar het is ook wel weer fijn om naar huis te gaan. Het is alweer zo'n 3 weken geleden dat we in Nederland zijn vertrokken. De tijd vliegt om! We pakken de bus naar TTC en daar de shuttlebus naar ons hotel. Voordat we naar het hotel gaan lopen we nog een fout souvenir winkeltje in om een grote tas te kopen. Daar kan ik dan nog wat spullen in dumpen voor de handbagage, want m'n koffer mag niet wéér te zwaar zijn. En er zijn genoeg dingen bijgekomen om mee te nemen naar huis. Ik vind een mooie vakantietas waar Florida op staat. Gelijk ook een mooi souvenirtje voor het thuisfront haha. Ding kost een paar dollar en ik hoop dat ik zo niet hoef bij te betalen op het vliegveld morgen. Bah morgen naar huis..

Op de hotelkamer pak ik m'n koffer in, met wat handige hulp van Jenn. De zware spullen mee in de handbagage, de spijkerbroeken proppen in de laptoptas. Waarom had ik ook alweer spijkerbroeken mee? Bloedheet hier in Florida, alleen maar korte broeken aan gehad! Het lukt in ieder geval om de koffer dicht te krijgen en hij voelt lichter aan. Als dat maar goed gaat morgen. De taxi centrale werd gebeld voor een taxi morgenochtend naar het vliegveld en dan gaan de lichten uit. Goodnight Orlando! De hele vakantie kunnen we afvinken..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten