Flying home for Christmas

9 december 2013
*Holidays are coming.. Holidays are coming..* Ik had m'n wekker alvast ingesteld met een leuk kerstmuziekje om in de stemming te komen. Van wekkers word ik altijd chagrijnig, máár op de een of andere manier is dat voor een vakantie wel anders. Het begint weer precies hetzelfde als mijn tripreport voor de Muppetational Vacation vorig jaar. Dat lijkt wel gisteren, maar ook weer zó ver weg. En nu is het alweer tijd voor een nieuwe vakantie. Time flies!

Hartstikke lastminute werd deze trip geboekt, en na een maandje aftellen was het tijd om te vertrekken naar Schiphol. Bij de Starbucks had ik weer afgesproken met Jennyfer en zo starten we deze Muppetational Vacation 2.0: Christmas Edition! Een klein weekje genieten van Florida, waarbij we afentoe dingen samen doen maar ook allebei andere plannen hadden om onze tijd te besteden. Het wachten op de vlucht valt reuze mee, de tijd vliegt voorbij. Wat snacks gehaald voor onderweg en wat euro's omgewisseld voor dollars. Ik had geluk en hoefde niet mee met de douane-politie, die ellende had ik begin dit jaar wel tijdens m'n vlucht naar London. Bij de gate aangekomen blijkt dat we toch wat vertraging hebben, het vliegtuig was te laat aangekomen vanuit Curaçao en moest grondig gechecked worden voordat deze vrij gegeven zou worden voor de vlucht naar Orlando. Ook de tassencontrole liet lang op zich wachten.. maar we konden als een van de eerste door de bodyscan en alles mocht mee aan boord. Gelukkig maar! Nu wij zelf nog! Maar dat zal toch ook wel goedkomen?

Ruim een uur later kunnen we dan aan boord en moeten we nog even wachten op een extra piloot die onderweg was naar Schiphol. Wat een ellende.. gelukkig is de left phalange niet kapot! Het is een lange vlucht naar Orlando Sanford, maarliefst 10,5 uur. En dat zijn lange uren op het krappe Arkefly stoeltje. De beenruimte is niet om over naar huis te schrijven en het is jammer dat je voor allerlei extra's moet betalen bij Arke. De service aan boord is wel super geregeld, vriendelijke stewardessen en ze komen vaak genoeg voorbij met gratis drankjes. Je krijgt gratis (sinaas)appelsap, water, koffie en thee, andere drankjes kosten geld. Het eten is zowaar ook lekker, normaal is dat niet te vreten tijdens de vlucht. En aan het eind van de vlucht kregen we ook nog een lekker ijsje. Top geregeld! Het entertainment heeft niet zo héél veel te bieden, best wel weinig keuze. Maar wel leuke films! Al met al vliegt de tijd voorbij, behalve dan de laatste 2 uur. Die duren het langst! Misschien door de zenuwen of omdat ik gewoon niet kan wachten om straks een lekkere burger te eten bij Denny's! Bijná in Florida! Doorvliegen!

Aangekomen op het kleine vliegveld Orlando Sanford willen we zo snel mogelijk het vliegtuig verlaten. Dit vliegtuig vliegt later nog door naar Miami, dus de mensen die daarheen vliegen mogen als eerst van boord zodat ze snel door de douane kunnen en dan inchecken voor de volgende vlucht. Wij doen alsof we naar Miami gaan en zo kunnen we snel het vliegtuig uit, maar worden in de gang tegen gehouden omdat je daar je ticket naar Miami moet laten zien. Als alle Miami-vakantiegangers door zijn gelopen zijn we wel als een van de eerste met bestemming Orlando bij de douane. De rij bij Customs & Immigrations is gelukkig niet zo lang en al snel komen we bij een hele vriendelijke man terecht. Dat is ook weleens anders geweest, meestal tref je een chagrijn met stomme vragen wat je in Amerika komt doen. Maar deze man is erg aardig en we kletsen wat over het weer en wat voor leuke dingen we allemaal gaan doen in Orlando. Tot slot krijgen we een Mickey Mouse stempel in ons paspoort, omdat we zo speciaal en aardig waren haha. Dan halen we onze koffers op en staan gelijk buiten. Wát een klein vliegveld! Dat is wel wat anders dan MCO met z'n monorails en vele giftshops.

Buiten staat de Arkefly host al klaar voor de hotelshuttles of huurauto's. Aangezien ik mijn ticket later had geboekt mocht ik niet mee met de Arkefly-shuttle en had ik via internet zelf een shuttle geboekt. De host van Arkefly is hartstikke vriendelijk en helpt me naar de juiste balie en daar tref ik mijn chauffeuse. We nemen plaats op een bankje en wachten tot de shuttles zullen vertrekken. Jenn maakt even wat foto's van de alligator en de omgeving en ik heb gelijk een gekkie die tegen me begint te lullen. Een oudere dame die alleen op reis is en gaat genieten van een weekje DisneyWorld. Ze had een vrachtschip met geld binnen gekregen en die ging ze hier uitgeven. Ik kreeg allerlei tips die ik niet mocht missen in Disney. Want dat geeft Ina graag, tips aan newbies. Maar ik ben geen newbie meer! Gelukkig kwam de shuttle eraan zodat ze weg gaat. En die arme Jennyfer mocht gezellig met Ina in de shuttle naar het hotel. 5 minuten later vertrok ook mijn shuttle en ik zat samen met een pasgetrouwd stel die op huwelijksreis waren, en met Kweetnie in de shuttle. Kweetnie is een jongen die alleen op reis was en geen idee had wat hij ging doen. Hij had geen hotels geboekt en snapte ook niet waarom we op Sanford waren geland en niet op MCO. Goede voorbereiding van z'n vakantie! Op elke vraag antwoorde hij 'Kweetnie'. Hij had geen idee wat hij ging doen.. alleen dat hij over 2 weken terugvloog. Ik ben wel erg benieuwd hoe zijn vakantie nou is verlopen.. wij zijn er 'maar' 1 week en zullen hem dan ook niet zien op het vliegveld. Nadat het stel werd afgezet bij hun hotel en Kweetnie bij z'n sloeber-hotel was ik als laatste over en rijden we naar Old Town.. Ik ben weer thuis!

Het voelde al echt als thuiskomen, vertrouwde omgeving hier in Kissimmee! Celebration Suites hadden we vorig jaar ook geslapen en is prima bevallen. In de lobby wacht ik eventjes tot Jenn ook is aangekomen, ik had de race naar het hotel gewonnen! Jenn had een ellendige rit, want gekke Ina had allerlei verhalen over haar kwaaltjes en hoe ze deze week ging besteden. We liggen gevloerd om haar! Wat had ik die verhalen graag live gehoord.. maar ik zat in de gezellige shuttle haha. We krijgen een kamer in gebouw A, lekker dichtbij met de bushalte voor de deur! We frissen ons even op, dumpen de spullen op de kamer en halen wat boodschappen bij Walgreens. Het is inmiddels alweer zo'n half 11 's avonds en we hebben honger. Denny's zit bij ons hotel aan de overkant, en dat is echt een héérlijke tent! De eerste hamburger werd besteld met een portie season fries erbij. Heerlijk heerlijk heerlijk! Echt genieten dit.. wat een leuke start van de vakantie! Na het eten is het tijd om naar bed te gaan.. Ik slaap lekker door deze nacht en heb eigenlijk niet zoveel last van een jetlag. Ik ben 1 keer wakker geweest om half 5, maar heb daarna lekker doorgeslapen tot de wekker ging. Yes I'm going to WDW!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten