Finally back to the magic

3 oktober 2012
De wekker gaat vandaag erg vroeg, maar dat is helemaal niet erg. Om 5 uur sta ik al naast m'n bed en pak ik m'n koffer in. Als alle spullen zijn ingepakt verlaten we de hotelkamer en checken uit. Dan kom ik erachter dat ik de papieren voor de vlucht heb laten liggen op het bureau. De shuttlebus staat al klaar, dus ik haast mezelf naar boven om de papieren te halen. Als ik weer beneden kom is er lichte paniek bij Jenn. Er is wat mis gegaan met de ATM machine en ze heeft veel minder geld gekregen dan dat ze had gepind. De vrouw achter de balie verteld dat er wel vaker problemen zijn met dat ding, en dat ze een hekel heeft aan deze ATM machine. Waarom zetten ze dat ding dan niet lekker uit? Zo krijg je alleen maar meer problemen.. Jenn krijgt geen contact met haar credit card maatschappij, ze zijn pas vanaf 10 uur bereikbaar. Even vergeten en snel de shuttlebus in, want deze vriendelijke dame stond nog steeds op ons te wachten!

Op het vliegveld checken we in voor de vlucht, leveren de koffers in en lopen naar de gate. Even snel wat te snacken en te drinken gehaald en we wachten tot de vlucht zou vertrekken. De vlucht ging enorm snel voorbij. Ik denk dat we nog geen uur in de lucht zijn geweest. De piloot zet de landing in en ik ben als een kind weer zo blij, we zijn in Orlando! Walt Disney World is nu wel héél dichtbij.. Spannond \o/ We verlaten het vliegtuig en lopen richting de kofferband. Als ik m'n koffer heb gevonden sta ik al klaar voor de lift naar 'Disney's Magical Express', maar zie Jenn nergens meer. Iets verderop staat Jenn met haar tablet in haar handen. Ze had een naar mailtje gekregen van het thuisfront en was even helemaal van de kaart. Altijd vervelend om ver weg van huis zoiets te horen te krijgen en niks te kunnen doen..

We lopen naar de Magical Express en niet veel later zitten we in de bus richting Walt Disney World. Daar kwam de geweldige video weer voorbij van de characters die op vakantie gaan, en ondertussen kijk ik naar het zonnige Florida! Heerlijk dat zonnetje, dat is lang geleden. Niet veel later komen we aan bij ons hotel, 'Port Orleans: French Quarter'. En wát een ontvangst krijgen we, een oudere man verkleed voor Mardi Gras heet ons van harte welkom en we krijgen een kralenketting om. Het inchecken gaat niet helemaal goed, de computer werkt niet. Dus alle gegevens weer opnieuw invullen bij een tweede computer. Gelukkig is de kamer wel al klaar, en lopen we door de French Quarter op zoek naar onze kamer. Het voelt echt alsof we weer rondlopen in New Orleans, maar dan met een beetje meer Disney Magic!

Ik dump snel alle spullen op de kamer, kleed me even om en fris me op. Ik ben er helemaal klaar voor om te vertrekken naar het eerste park van de reis. Jenn besluit om nog even op de hotelkamer te blijven. Zo kan ze in alle rust alles regelen met haar credit card maatschappij en het nare bericht een plekje geven. Ik pak de bus naar 'Disney's Hollywood Studios' en sta al snel voor de grote Sorcerer's Hat! Wat is het toch geweldig om hier weer rond te lopen, echt genieten met een grote smile op m'n gezicht. Om de Muppetational Vacation in ere te houden ga ik regelrecht richting de Streets of America om de Muppets te bezoeken in 'MuppetVision 3D'. En wat een geluk, de show is nét begonnen. Hoezo geluk? Ik ben net te laat? Nou.. zo kon ik de hele pre-show ook bekijken! En die is ook hilarisch om te zien, bijna net zo leuk als de voorstelling zelf. Ik lig weer gevloerd om alle grappen van Statler & Waldorf!


MuppetVision 3D


Miss Piggy fontein


The Electric Mayhem

Aangezien het veel te druk was bij Toy Story Mania en bij een foto met Woody & Buzz ook een lange rij stond, loop ik door naar Monsters Inc. Hier staat bijna niemand te wachten en kan ik snel met Sulley & Mike op de foto. Blijft toch leuk, want Mike Wazowski zie je nooit in Parijs. Gelijk krijg ik een photopass in m'n handen gedrukt, die ga ik goed bewaren deze trip. 2 jaar geleden raakten we die passen steeds kwijt, of vergaten we die op de hotelkamer. Zo kwamen we uiteindelijk met een stuk of 10 passen thuis. Ik loop verder richting het Animation gedeelte, voor een voorstelling van de Little Mermaid. De show begint bijna, maar ik kan nog net even op de foto met Jake van de Neverland Pirates. Gelijk een nieuw character op de foto, zo in de eerste uurtjes in WDW. Dat beloofd wat voor de rest van de trip haha. Voyage of The Little Mermaid was weer prachtig om te zien. Ik loop wat rond in de Studios en maak wat foto's en ga dan naar de Sorcerer's Hat waar ik heb afgesproken met Jenn.


Toy Story Mania


Sulley & Mike Wazowski


Jake, the Neverland Pirate!


Voyage of the Little Mermaid


Sorcerer's Hat

Jenn komt al snel aangelopen en verteld dat alles is goed gekomen met het geld, gelukkig maar! We hebben allebei honger en lopen naar Backlot. Bij de geweldige aanbieding die we hadden geboekt zat ook 'Dining Plan' inbegrepen. Zo hadden we de eerste 5 dagen maarliefst 2 maaltijden en 2 snackpunten per dag. Tijd om de eerste in te leveren! Een lekkere hotdog, patat, refill drinken en een Minnie Mouse Halloween cupcake, $0,-. Geweldig dit! Zo smaakt het eten nóg lekkerder haha. Als we zijn uitgegeten, en gebruikt gemaakt hebben van het gratis Disney-wifi, is het paradetijd. De vorige keer dat ik hier was hadden ze nog de 'Block Party Bash', maar deze is omgetoverd tot 'Pixar Pals: Countdown to Fun'. Erg vrolijke parade met, zoals te verwachten, allemaal pixar-characters. Bullseye, Lotso, Heimlich, Flik, Remy, The Incredibles en de vrienden van Up! komen voorbij. Als de laatste wagen voorbij is gaan we naar Star Tours.

Star Tours vind ik nou nooit zo speciaal en in Parijs slaan we hem 9 van de 10 keer ook over. De vorige keer hebben we hem ook hier in WDW niet gedaan. Maar dit keer was ik wel erg benieuwd. Star Tours is hier namelijk omgebouwd tot Star Tours II. Ja aan de naam ligt het niet! De wachtrij is precies hetzelfde, maar de rit is compleet anders. Het is in 3D en elke rit is anders, er zijn zoveel mogelijkheden dat de kans heel klein is dat 2 ritten hetzelfde zijn. Erg gaaf gedaan! Na Star Tours pakken we nog een voorstelling van MuppetVision 3D mee en gaan dan naar 'The Great Movie Ride'. Op zich niet zo'n spectaculaire attractie, maar het hoort bij een bezoek aan de Studios en is toch wel een klassieker. Misschien dat ze hier eens wat meer modernere films kunnen toevoegen om het wat aantrekkelijker te maken.

Hierna is het toch echt tijd voor een dosis characters. We lopen naar het Animation gebouw, waar er een hoop characters rondlopen. Via de handige 'Kenny the Pirate' app, die ik van te voren op m'n telefoon had gezet, wist ik steeds waar de characters kwamen en hoelaat. Zo ook de tijden van de surprise sets hier bij Animation. Ik ga op de foto met Jafar, heb een leuk gesprekje met Mary Poppins en haar pinguïns en ook Mr. Incredible & Frozone zijn van de partij. Bij de volgende set is het wat drukker en ga ik op de foto met Jessie en een Toy Soldier, terwijl Jenn alvast in de rij staat voor Captain Hook en Mr. Smee. Tot slot nog een fotootje met de Evil Queen en dan houden we het weer voor gezien bij de characters. Helaas is Bolt vandaag niet van de partij. Die wil nog weleens opduiken bij deze surprise sets of in Epcot als je geluk hebt. Maar we zijn nét een dag te laat, want Bolt was de dag ervoor wel hier in de Studios verteld een cm. Wie weet komt hij van de week nog eens langs werd me verteld. Fingers crossed dan maar! Als afsluiter doen we een ritje Rock 'n RollerCoaster via de single riders line.


Mary Poppins en haar pinguïns


Jafar


Mr. Incredible & Frozone


Jessie en Toy Soldier


Aarrrrr.. we're pirates!

Maar de dag is nog niet voorbij! We pakken het bootje naar Epkut, euhm.. Epcot. Hier zijn vanavond Extra Magical Hours, dus daar gaan we uiteraard gebruik van maken. Aangekomen in Epcot beginnen we met 'Agent P's World Showcase Adventure'. Van Majoor Monogram krijgen we een geheime mobiele telefoon en moeten de United Kingdom redden van Dr. Dooffenschmirtz. Die heeft het namelijk gemunt op de UK en een golftournooi! Via allerlei opdrachten zien we zo het hele UK-paviljoen. Echt super leuk gedaan om details te zien die je nooit ziet, en natuurlijk zelf ook een geheim agent te zijn. Want Agent P. had hulp nodig, hij was namelijk op vakantie met Phineas & Ferb en kon de wereld niet redden. Gelukkig waren wij in de buurt en verslaan we Dr. Dooffenschmirtz! Het begint een beetje te regenen, dus leveren onze telefoon weer in en lopen een rondje World Showcase om het 'Food & Wine Festival' te bekijken. In Duitsland haal ik een lekkere braadworst en bij het belgische standje een wafel met een biertje. Ook gaan we nog op bezoek bij de 3 Caballeros in Mexico.


Food and Wine Festival


Soarin'

's Avonds is het tijd voor 'IllumiNations'.. het prachtige vuurwerk spektakel. Dit zorgt toch voor de nodige kippenvel momenten. Wat is het toch heerlijk om weer in Disney te zijn! Zelfs in Epkut, het ellendige park, sta ik te genieten. Als de meeste mensen het park verlaten, hebben wij nog even de tijd voor wat attracties. We beginnen uiteraard met Soarin'. Er staat niet zo'n lange wachtrij en we komen echt op de perfecte plaatsen te zitten. Bijna in het midden, maar wel helemaal bovenin. Geweldige attractie is dit, echt de beste attractie van Epkut. Hierna gaan we langs bij Nemo en bekijken we de aquariums. Onderweg maken we de nodige foto's en gaan we langs bij Figment! Hilarisch paars draakje, maar de attractie stelt helaas weinig voor. Al blijft het wel 1 van m'n favorieten in dit park. Dan lopen we naar Mission Space. Dit is mij de vorige keer niet zo bevallen, veel te claustrofobisch. Ik plant mezelf op een bankje en lig gevloerd om een aantal kids die elkaar aanvallen en er met de kinderwagen vandoor gaan. Moeders trekt een sprintje om de kinderwagen weer te pakken te krijgen, terwijl de kids hun moeder uit staan te lachen. Niet veel later komt Jenn terug van haar ruimtereis en is het zowaar al tegen twaalven. Het was een fantastische eerste dag in WDW! \o/


The Seas with Nemo & Friends


Bloat!


Shááárkk !!!


Epcot by night


Goodnight Epkut!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten