Duffy's Secret Santa Day

10 december 2013
Goodmorning, Goodmorning! Heerlijk vroeg opstaan en met de eerste hotel-shuttle vertrek ik naar Walt Disney World. Wat heb ik hier enorm naar uitgekeken, nog eventjes en dan sta ik voor Cinderella's Castle. De shuttle van ons hotel gaat alleen naar Epcot en niet meer naar Ticket & Transportation Centre. Een opmerkelijke keuze, want de werkzaamheden bij TTC zijn al een tijdje voorbij en vanaf daar kun je makkelijker naar elk park vertrekken. Maargoed dat word dus elke dag beginnen met een blik op mijn favoriete Disneypark.. Epkut! Wat een feest haha.. Ik pak de monorail naar TTC en stap op de volgende monorail die me bij de ingang van het Magic Kingdom brengt. Het is al heerlijk om weer een ritje te maken met de monorail. *Please stand clear of the doors. ¡Por favor manténgase alejado de las puertas!* Een half uurtje na vertrek vanaf het hotel sta ik op Town Square, dat is nog snel gegaan. Deze week is er een leuk Limited Time Magic Event, namelijk met Duffy! Duffy is Secret Santa en je kunt hem meeten onder de Kerstboom en hij heeft ervoor gezorgd dat je bij elke character-meet een kerstkaartje krijgt. Dat werd dus veel characters bezoeken en de kaartjes verzamelen! Ik begin dan ook gelijk de dag goed met een Duffy-hug en krijg een kaartje van hem!


It's good to be back at Main Street USA!


Kerstboom op Town Square


Leuke kerstdecoraties op Town Square!


Toy Soldier


Christmas Main Street USA!


Santa Duffy

Al fotograferend en genietend loop ik over Main Street USA. Wat een heerlijk gevoel, alle kerstdecoraties en een strakblauwe lucht. Hoe bizar om naast een kerstboom te staan in m'n korte broek? Heel gek, maar daar zal ik wel aan willen wennen! Ik loop gelijk naar New Fantasyland om het Circus te bezoeken. Ik sluit aan in de rij voor Minnie en Daisy en zie bij binnenkomst dat Goofy & Donald zich vervelen en er bij de dames een rij staat van 2 man. Dan maar eerst naar de overkant voor een paar foto's met The Great Goofini en The Astounding Donaldo. Ik blijf de outfits fantastisch vinden hier in het circus, en wat een geluk dat hier gewoon bijna niemand rondloopt. Snel een rondje gelopen en dan langs bij Madame Daisy Fortuna en Minnie Magnifique. Leuk begin van de dag en gelijk weer 4 kerstkaartjes gekregen. Nu ik toch in New Fantasyland ben is het tijd om een onderwater-tour te maken in Under The Sea: Journey of the Little Mermaid. Vorig jaar hadden we het geluk om deze attractie op de eerste testdag mee te maken en nu is ie al een tijdje geopend. En er stond zowaar geen wachtrij!

Terug in het oude Fantasyland loop ik de Tremaine Family tegen het lijf, ik krijg gelijk een kerstkaart en na eventjes te wachten ben ik aan de beurt voor een fotootje. Lady Tremaine pakt me gelijk bij m'n hand om te kijken of ik een trouwring hebt. Geen ring? Misschien kun je met 1 van m'n dochters trouwen? Ik vertel haar gelijk dat ze dat de vorige keer ook al had gevraagd en ik toen was verloofd met Anastacia. Oh Oh dat was ook zo! Waarom was ik dan niet op komen dagen bij de bruiloft? Dat was ik wel, bleek dus dat we allemaal op een verkeerde locatie stonden. En ik maar wachten bij het altaar! Lady Tremaine baalt er wel van, want nu had ze de hele bruidstaart in haar eentje op moeten eten. Dan moet ik maar met Drizella trouwen, want ik blijf niet wachten op Anastacia. Ik moet alleen nog voor een pony zorgen en dan is Drizella van mij. Ik houd niet van pony's, maar mocht ook een aquarium zijn of een sprinkhaan! Nog een paar awkward familie foto's en ik lig gevloerd om deze hilarische meet!


The Great Goofini


The Astounding Donaldo


Madame Daisy Fortuna


Minnie Magnifique


The Little Mermaid


Gaston's Tavern


Beast's Castle


Die arme Anastacia..


Awkward Family Photo

Nieuw in Fantasyland is de Princess Meet&Greet, waarvoor de Snowwhite attractie is gesloopt. De rij voor Rapunzel & Snowwhite is vrij lang, maar voor Cinderella & Aurora staat maar 10 minuten wachttijd. En daar kwam ik voor, want in Amerika hebben deze 2 princessen een make-over gehad en hebben een nieuw uiterlijk. De wachtruimte is erg mooi gedaan met allerlei schilderijen van de Disney Princessen en het glazen muiltje van Assepoester. Ik hoef niet zo lang te wachten en kan dan op de foto met de 2 princessen en krijg ook hier weer kerstkaarten. Ik vind de make-overs geslaagd! Om in de Cinderella sferen te blijven kom ik buiten ook nog de Fairy Godmother tegen met een kerstkaart! Ik heb er al heel wat verzameld..

Ik loop door naar Liberty Square voor een bezoekje aan The Haunted Mansion. Blijft 1 van m'n favoriete attracties hier in het Magic Kingdom. Zoveel beter dan Phantom Manor, ik krijg hier geen genoeg van! Ook hier kan ik zo in m'n doombuggie stappen en krijg een tour van de Ghost Host. Genieten met een glimlach van oor tot oor! Ik blijf schrikken op het kerkhof, maar de Hitchhiking Ghosts effecten in de spiegel maken alles weer goed haha. Prachtige attractie! Ik ben pas anderhalf uur in het Magic Kingdom en heb al zoveel gedaan, tijd om bij de Sleepy Hollow een lekkere funnelcake te eten. Dit is zo lekker en móet je zeker eten als je in Walt Disney World bent, samen met een Dole Whip! Maar die Dole Whip komt later wel..

In Fantasyland pak ik nog een voorstelling van Philarmagic mee en ga dan terug naar Town Square voor een foto met Marie. Ik ben als 1 van de eerste aan de beurt en het is echt vreemd om Marie in haar oude look te meeten. Zo snel al gewend aan haar make-over in Disneyland Paris. De photopass fotograaf heeft het erg naar z'n zin en verzint allerlei rare poses bij iedereen. Hij krijgt mij zelfs zover om op 1 knie te gaan zitten en een huwelijksaanzoek-foto te maken met Marie. Deze gek doet nog mee ook! Wel erg jammer dat de foto mislukt is, gelukkig is die van de photopass beter gelukt. Op Town Square kom ik ook nog Mary Poppins tegen en zo ben ik weer 2 kerstkaarten rijker. Ik loop naar Frontierland om te genieten van mijn favoriete attractie.. Splash Mountain !! De wachttijd valt mee, 20 minuutjes wat lekker doorloopt. Het is gelukkig lekker weer, dus dan is dit de ideale attractie om te bezoeken. Zip-a-dee-doo-dah!


Cinderella's New Look


Aurora's New Look


Cinderella's Castle


Fairy Godmother


Marie!


Huwelijksaanzoek.. gekkenwerk!


Mary Poppins

Als ik langs de Chipmunks loop ben ik net te laat om nog op de foto te mogen, dit was hun laatste set. Als troost kreeg ik nog wel een kerstkaart en haal er dan ook nog eentje bij Aladdin & Jasmine zonder op de foto te gaan. Nu ik toch in Adventureland ben ga ik langs bij de Pirates of the Caribbean. Jack Sparrow blijft een hele gave toevoeging, maar de ellendige V&D roltrop aan het eind blijft me storen. Dit kan nog nét bij Space Mountain, maar bij Pirates vind ik het toch afbreuk doen aan het totaalplaatje. Inmiddels is het alweer tijd om een plekje te zoeken voor de Celebrate A Dream Come True Parade. De laatste keer dat ik deze parade kan zien, want volgend jaar krijgt Magic Kingdom ein-de-lijk een compleet nieuwe parade! Deze schijnt heel spectaculair te worden, ik ben razend benieuwd. De parade is wel leuk om naar te kijken, maar je merkt wel dat het tijd is voor wat nieuws. De floats zijn lelijk en hij is vrij kort. Na de parade loop ik naar Meet Mickey, waar helemaal niemand is. Zou toch gaaf zijn als Mickey zou praten? Helaas was dit niet het geval.. maar wel leuk om hem te meeten in z'n magician outfit.

Tijd om m'n favoriete attractie in Tomorrowland op te zoeken.. de Tomorrowland Transit Authority Peoplemover! De TTA is geniaal en brengt je door heel Tomorrowland. Lekker even bijkomen en toch een leuke attractie doen. Er gaat geen dag voorbij in het Magic Kingdom zonder een bezoekje aan de TTA! En de ideale attractie om erachteraan te doen is Walt Disney's Carousel of Progress. *There's a great big beautiful tomorrow, shining at the end of every day!*. Well there's progress for you. Inmiddels is Jenn ook aangekomen in het Magic Kingdom en is het tijd om de polsbandjes op te halen voor Mickey's Very Merry Christmas Party. Vorig jaar erg genoten van de Halloween Parties en ik was erg benieuwd naar de Christmas Party. Bij de ingang gaan we gelijk nog even langs bij Duffy. Tik 'm aan Duffy!


Magician Mickey


Mickey in z'n nieuwe outfit


Tik 'm aan Santa Duffy!

We hebben nog even de tijd voordat MVMCP begint dus gaan langs bij de Country Bears Jamboree. Ook 1 van m'n favoriete attracties die helaas was gesloten vorig jaar. Nu is ie gelukkig weer open en kunnen we genieten van Big Al en z'n berenvrienden. Wat is het toch weer geweldig om Blood on the Saddle te horen. We lopen door naar Fantasyland, waar ze een nieuw toiletblok hebben gemaakt. Heel erg mooi thema-gedeelte voor zoiets simpels als toiletten. Helemaal in het thema van.. Tangled! Compleet met.. Tangled Towert! Nu we toch in Fantasyland zijn ga ik even kijken hoe het is met de rij voor de 7 Dwergen, deze wilde ik niet missen tijdens de Christmas Party. Het was nog aardig vroeg, maar er stond al een korte rij. Ik wou nog even wachten, maar aangezien er nu al een rij stond moest ik wel gelijk aansluiten. Ik fris me even op in het toilet en trek een andere blouse aan voor de avond, terwijl Jenn m'n plek in de rij bezet houd. Die bereid de mensen gelijk voor dat er zo een charactergek komt die vorig jaar z'n foto met de dwergen letterlijk in het water zag vallen. Leverde leuke gesprekken op met de mensen om me heen en zo duurde het wachten niet zo lang. Het duurde nog een uur voordat de Dwergen zouden komen. Lang wachten, maar gelukkig had ik een zit-plekje, gezellige mensen om me heen en natuurlijk het gratis Disneywifi! Jenn ging ondertussen kijken naar het ontsteken van de lichtjes op Cinderella's Castle en zou ik later weer zien na m'n foto. Na een klein uurtje wachten waren ze daar dan eindelijk.. De 7 Dwergen! Ik had ze al vaker ontmoet, maar ze hadden nu ook allemaal een Kerst outfit aan en het blijft geweldig om ze alle zeven bij elkaar op de foto te hebben. En dan ook nog eens netjes geregeld op een locatie zonder geduw en getrek. Ik sta vrij vooraan in de rij en ben al snel aan de beurt.. de rij achter mij is gigantisch.

Terwijl ik op de foto ga is Jenn ook aangekomen en heeft koekjes meegenomen. Tijdens de MVCMP kun je op allerlei locaties gratis koekjes en chocolademelk halen. Wat anders dan snoepjes trick or threaten met Halloween, maar nét zo leuk! De koekjes zijn hartstikke zoet maar smaken prima. We gaan langs bij de Haunted Mansion, waar het ook lekker rustig is. In Frontierland is er ook een heuse Dance Party aan de gang met de Toy Story helden. En ik heb geluk, dit keer is Bullseye wel van de partij! Die liep ik vorig jaar tijdens MNSSHP steeds mis. Ik ga de dansvloer op en waag een dansje met Bullseye. Wat een gaaf character! Al dansend maakt Jenn een paar foto's en als ik probeer te rupsen met Bullseye lukt het hem niet haha. Aan het eind vraag ik of hij even wil poseren voor de foto en dat lukt! Geen ideale meet, maar wél een nieuw character om aan het lijstje toe te voegen.. Bullseye !! Buiten gaan we langs bij de Country Bears.. Deze staan allevier op locatie en we hebben de grootste lol.


Tangled Tower !! Nu ook in WDW haha


The Seven Christmas Dwarfs!


Bullseye !!!!


Having so much fun with the Country Bears

We lopen binnendoor naar Adventureland en gaan langs bij de Jingle Cruise. Nee dat is geen typfout, de Jungle Cruise is omgedoopt tot de Jingle Cruise tijdens het kerstseizoen. Dit jaar voor het eerst, dus razend benieuwd wat we kunnen verwachten. De reacties zijn verschillend en ik kan me wel vinden in de negativiteit. Al moet je zoiets natuurlijk de kans geven om te groeien. Wij hadden gehoopt op Olifanten en Hippo's met kerstmutsen, maar zoiets moet je eigenlijk niet verwachten haha. Komt door de promotie-posters, want daar hebben alle dieren een kerstmuts op. De Jingle Cruise heeft alleen wat kerst decoraties bij het station en de bootjes hebben speciale kerst-namen gekregen. Onderweg zijn er wat Kerst grappen en daar blijft het eigenlijk wel bij. We zitten helemaal voorin en liggen gevloerd om onze skipper. Deze attractie valt of staat met de juiste skippers, wij troffen een goeie en ik had echt tranen van het lachen! Dat maakt deze attractie echt een topper! Bij de uitstap moeten we een tijdje wachten, omdat er invaliden instappen in het bootje voor ons, dus we liggen een tijdje stil. Zo zitten we nog 10 minuten te wachten en vuurt de skipper haar moppen-kanon af. Briljante Disneygrappen! Ik heb zo hard zitten lachen, hilarisch! We doen nog een ritje Pirates of the Caribbean, kijken bij de Piratenband en halen wat koekjes en chocomelk.

Het is alweer tijd om naar Cinderella's Castle te gaan, waar al snel Celebrate The Magic begint. Een projectieshow op het kasteel, een beetje hetzelfde idee als Dreams in Parijs. Dit was wel heel gaaf gedaan en had super leuke effecten. Hierna volgde vrijwel gelijk Holiday Wishes, een speciale vuurwerkshow voor tijdens de Christmas Parties. Schitterend vuurwerk ook weer !! Dat kunnen ze wel hier in WDW! Ik ben meer fan van Halloween en vind HalloWishes dan ook spectaculairder. Denk ook door de muziek! Maar dit was ook fantastisch vuurwerk en echt heel mooi gedaan! Blijft bizar hoe groot het vuurwerk altijd is boven Cinderella's Castle! Na het vuurwerk is het geen doorkomen aan op Central Plaza en met pijn en moeite kunnen we het plein verlaten en een plekje zoeken voor de parade. Op Liberty Square vinden we een mooi plekje en moeten een half uurtje wachten voor Mickey's Once Upon A Christmas Time Parade.

De parade is echt fantastisch !! Hele lange parade met ontzettend leuke floats en gezellige kerstmuziek. Ontzettend leuk om naar te kijken! Van Toyland tot Winter Wonderland en uiteraard mogen de tinnen soldaatjes, héél veel tinnen soldaatjes, en Santa Claus niet ontbreken. Na de parade gaan we naar Columbia Harbour House om even rustig te zitten en wat koekjes te eten en hier hebben ze ook lekker appelsap ipv chocomelk. Hierna duiken we Fantasyland in en zien dat het rustig is bij de Winnie the Pooh ride, dus pakken we die ook maar gelijk mee. Dan lopen we door naar Tomorrowland voor een ritje TTA en dan kijk ik als afsluiter naar de Totally Tomorrowland Christmas Show terwijl Jenn een bezoekje brengt aan Space Mountain. Een leuk showtje met Buzz Lightyear, Mike Wazowski en Stitch. Dan houden we het voor gezien, het is inmiddels ook al na twaalven, en pakken we de monorail naar TTC om vervolgens ons door een taxi bij ons hotel af te laten zetten. Zolaat gaan er geen bussen meer naar ons hotel, dus is een taxi de enige oplossing. Gelukkig valt de prijs wel mee en zijn we al snel bij ons hotel. Het was een lange maar schitterende eerste dag in het Magic Kingdom. Ik duik snel m'n nest in en zet de wekker ietsje later voor de volgende dag en besluit om een shuttle later te nemen.


Goodnight Magic Kingdom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten