Christmaslights everywhere!

13 december 2013
Gisteren was het weer ontzettend laat geworden dankzij Mickey's Very Merry Christmas Party en ons bezoekje aan Denny's, dus vandaag werd de wekker ook weer wat later gezet om een latere shuttle naar Epcot te nemen. Dat was vandaag ook mijn bestemming, dus ik hoefde niet over te stappen. Mijn geliefde park, Epkut, mocht natuurlijk niet ontbreken deze trip! Iets na 11 uur sta ik voor Spaceship Earth en zie dat ze allerlei mooie bloemen hebben geplaatst bij de ingang. Goofy, Donald, Stitch en Bambi. Erg leuk gedaan! Toch nog een beetje het Disneysfeertje in Epcot haha. Aan de andere kant van Spaceship Earth stonden ook nog bloemstukken van Mickey, Minnie & Pluto! En aan het meer stond een grote Epcot Kerstboom..


Donald!


Goofy aan het schaatsen


Bambi


Hij mag me best Bloempje vinden als hij dat leuk vind, scheelt me niks!


Santa Stitch


Mickey & Minnie


Pluto!


Epcot Kerstboom

Aangezien het al wat later was besloot ik om richting World Showcase te gaan en een kijkje te nemen bij de Frozen locatie. Een foto met Anna & Elsa stond hoog op m'n lijstje, maar in Noorwegen aangekomen wist ik dat het vandaag niet ging lukken. Zo aan de rij te zien is de film ontzettend populair en wil iedereen de nieuwste Disney characters graag ontmoeten. Ik geloof dat de rij zo'n 2 uur was en daar had ik geen zin in en deed een ritje Mealstroom. Lang geleden dat ik deze hebt gedaan, erg grappig ritje maar ontzettend fout. Volgens mij komt deze quote ook uit m'n eerste WDW-verslag, maar ik herhaal het graag nog even. 'Dit lijkt wel een Phantasialand attractie en kan toch eigenlijk niet in een Disneypark?'. Ik maak een klein wereld reisje en kijk wat rond in elk land. Als ik in Duitsland bent aangekomen komt er een man op me af en geeft me een fastpass voor Soarin'. Deze is nog maar 20 minuten geldig dus ik haast me richting The Land om te vliegen over California. Ik heb een klein kwartiertje moeten wachten en kwam ideaal in het midden terecht. Super dat ik die fastpass kreeg, want anders was ik hier niet terecht gekomen vandaag! Of überhaupt geen Soarin' gedaan deze trip.

In the Land hadden ze ook een mooie gingerbread display staan, van Sleeping Beauty's Castle uit Anaheim, een Disney Cruiseschip, Spaceship Earth en nog een aantal dingen. Erg leuk om te zien, maar de display stond er een beetje stom bij zodat foto's maken lastig was. Nu ik toch hier in de Future World bent beland ga ik gelijk langs bij The Seas with Nemo & Friends, ik blijf dit een erg leuke darkride vinden. Iets wat ik écht niet kan overslaan is een bezoekje brengen aan Figment. De ride is ontzettend fout, maar ik houd van Figment! Er gaan geruchten dat ze dit gaan ombouwen tot een Phineas & Ferb attractie. Klinkt erg leuk, en de attractie zal er alleen maar beter van worden, maar ik hoop van harte dat ze Figment erin laten! Figment kan makkelijk samen met Phineas & Ferb, want ze hebben allemaal genoeg.. IMAGINATION !!


Venetië in Epcot


Mary Poppins


Christmas decorations!


Soarin'


Gingerbread Castle


Gingerbread Display


Imagination Paviljoen!


Figment !!

Na Figment loop ik nog een klein stukje rond in de World Showcase vanaf Canada tot aan de International Gateway, kijk even naar de band die speelt in Canada en hoop eigenlijk wat training sets tegen te komen. Helaas heb ik weer pech, de sets in Epcot weet ik nooit te vinden. Heb ook geen idee hoelaat en waar je de grootste kans hebt op die sets, en nu er geen random sets meer zijn in de Hollywood Studios heb je alleen nog maar de vaste locaties om characters te meeten. Dan pak ik de boot naar de Studios, wel weer genoeg tijd doorgebracht hier in Epcot! Altijd leuk zo'n boottochtje van het ene naar het andere park. Eenmaal in de Studios aangekomen loop ik Stitch tegen het lijf en ga met hem op de foto. Sinds m'n laatste bezoek is Stitch wat veranderd en is hij langs de tandarts geweest ;) Ik heb wat honger gekregen dus ga naar Backlot voor zo'n lekkere burger en even lekker refillen! Na het eten is het uiteraard tijd voor een bezoekje aan MuppetVision en dan is de burger wel weer weggezakt dus ga ik langs bij Star Tours. Blijft toch gaaf en een hoge herhalingsfactor hebben door de 3D toevoeging en kleine kans dat je 2x dezelfde film krijgt te zien. Nog wat foto's gemaakt in het park, een voorstelling van de Little Mermaid meegepakt en ik kon Bolt niet laten liggen in 1 van de winkels, deze pluche is zoveel mooier dan die in Parijs dus die moest mee naar huis!


Stitch met z'n nieuwe tanden


MuppetVision!


Bolt !!

Inmiddels is het alweer avond en had ik afgesproken met Jolanda & Marjolein die hier ook in Walt Disney World waren. Best raar om bekende 'tegen te komen' aan de overkant van de plas, maar gezellig samen naar Fantasmic gekeken. Het wachten duurt dan ook niet zo lang want alle vakantieverhalen worden gedeeld, we krijgen zelfs niks mee van de pre-show totdat iedereen om ons heen ineens opstaat en we blijkbaar midden in de wave zaten. Fantasmic was weer prachtig om te zien.. kippenvel! Wat een prachtige show blijft dit toch, maar misschien eens tijd voor wat kleine aanpassingen? Het Jungle gedeelte kan wel wat leukers op verzonnen worden, en het enige minpunt aan de show vind ik de draak van een draak, dat kan zoveel mooier! Hier waren de light-ears wel iets meer vertegenwoordigd dan bij Disney Dreams in Parijs, maar nog steeds niet zo heel veel en het heeft dan ook niet echt een leuk effect. En volgens mij waren er nieuwe licht-effecten geplaatst op de Princessen-boten. Dat zag er erg mooi uit! De grote finale blijft natuurlijk kippenvel bezorgen, de grote radarboot vol characters en het vuurwerk met Sorcerer Mickey bovenop de rots. Briljante show !! Terwijl ik het typ krijg ik er heimwee van..

Na de show lopen we richting de Streets of America waar het een drukke boel is. The Osborne Family Spectacle of Lights is hier al volop aan de gang. De hele straat is verlicht met duizenden lampjes in alle kleuren van de regenboog. Je weet niet wat je ziet! Ik kende dit al van foto's, maar dat komt niet over hoe het in het echt is. Als na een paar minuten de muziek word gestart en de lichtjes meedansen sta ik met open mond te kijken en krijg ik er gewoon kippenvel van. Wat is dit gaaf gedaan !! Het knippert alle kanten op, de kerstbomen, de gebouwen, echt alles knippert mee! En tussen alle lampjes zijn ook tientallen Hidden Mickey's verstopt, die je maar lastig kunt vinden. Echt heel gaaf! Jolanda en Marjolein houden het weer voor gezien en ik loop nog een tijdje rond om te filmen en foto's te maken. Ik kan hier wel uren naar kijken! Maar uren worden het niet, ik loop hier nog een uurtje te genieten en dan loop ik richting uitgang om de bus te pakken naar TTC en vervolgens de lynx bus terug naar het hotel. Zo ben ik voor de drukte weg, want de tweede Fantasmic show was al bijna afgelopen. Aangekomen op de hotelkamer praat ik nog wat met Jenn over onze dag en dan gaan we vroeg slapen. Morgen gaan we samen naar de Universal Studios! Op bezoek bij m'n favorieten: Minions!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten