Boo To You!

8 oktober 2012
Goedemorgen.. Erg lang hebben we niet kunnen slapen. De wekker gaat voor ons gevoel veel te vroeg, want om half 4 liepen we gewoon nog in het Magic Kingdom! Ik pak m'n koffer in en dan is het tijd om de kamer te verlaten. Het eerste Walt Disney World gedeelte zit er alweer op. Gelukkig hebben we nog minstens een week te gaan, en verhuizen we alleen naar een ander hotel. We checken uit en eten dan een ontbijtje in het hotel. Nog even refillen nu het nog kan en dan gaan we naar de bussen. De bedoeling is om naar het Magic Kingdom te gaan, en daar de monorail te pakken naar TTC. De bus laat nogal lang op zich wachten, dus pakken we de bus naar Epkut. Daar  kunnen we ook overstappen op de monorail. Aangekomen bij Epcot moeten we ook door de tassencontrole.. Ik had met moeite m'n koffer dicht gekregen en moest hem nu weer open maken. Wat een ellende, was zo blij dat hij dicht was gegaan! Ik doe m'n koffer open, hij werpt een snelle blik en hij kan weer dicht. Doe ik daar al die moeite voor? Ellende!

Dan pakken we de monorail naar TTC en stappen daar op de stadsbus richting OldTown. De rit duurt ongeveer 20 minuutjes en de bus stapt pal voor ons hotel. Ideaal dus! We checken in, maar de kamer is nog niet gereed. We dumpen de spullen bij de receptie en willen dan weer terug naar Disney. 'Zal ik een taxi voor jullie regelen? Kost maar 50 dollar! Met de bus doe je er minstens 4 uur over om in Disney te komen'.. Pardon? Hier aan de overkant stopt de Lynx bus en voor 2 dollar ben je binnen 20 minuten in Walt Disney World. Stelletje ellendelingen proberen de toeristen hier flink wat geld uit hun zakken te kloppen. Wel bied dit hotel gratis shuttles aan naar Disney World, maar ook naar Universal en SeaWorld. Gelukkig ben ik samen met Jenn, die de omgeving hier kent als haar broekzak. Je zou er zo intrappen..

Weer aangekomen op Disney grondgebied, splitsen we op bij TTC. Jenn pakt de monorail naar Magic Kingdom, waar ze op bezoek gaat bij een vriendin die hier sinds kort werkt. En ik pak de bus naar de Hollywood Studios. Ik begin bij 'One Man's Dream' vandaag, prachtige tentoonstelling over Walt Disney. Van Steamboat Willie tot de Disneyparken over de hele wereld. Geweldige maquettes, maar helaas niet meer van 'ons' kasteel uit Parijs. Wel een nieuwe grote maquette van New Fantasyland! Ik pak gelijk ook de film mee aan het eind van de tentoonstelling. Erg mooi om te zien hoe Walt zijn droom heeft waar gemaakt. Super om al die oude beelden te zien. Ooit wil ik daar ook heen.. Disneyland Anaheim!

Als ik weer buiten ben komt de Countdown To Fun parade voorbij en ga ik op m'n gemak richting het Beauty & The Beast theater. Deze show is 1 van m'n favorieten, en die had ik nog steeds niet gezien. Wat lekkers gehaald voor tijdens het wachten en dan begint de show. Het hele verhaal komt voorbij, blijft geweldig om te zien! Hierna is het weer charactertijd.. Bij het Animation gebouw wacht ik even, maar er loopt niks speciaals bij rond. Al deze characters had ik van de week al op de foto. Helaas.. wéér was Bolt niet van de partij. Dan loop ik naar de uitgang en stap op de bus naar TTC en vervolgens de monorail naar het Magic Kingdom. In de verte is het flink aan het onweren. Dat meen je niet he? Ik wil een droge party!

In Magic Kingdom heb ik weer afgesproken met Jenn en lopen we rond in het park. Alles word klaargezet voor de MNSSHP en het is gelukkig droog. Bij de dwergen staat al een enorme rij, daar ga ik niet aan beginnen. De dwergen heb ik wel vaker gezien en zijn voor mij niet zo'n must, en volgende week hebben we nog een poging. Ik loop verder naar Fantasyland om op bezoek te gaan bij Winnie the Pooh. Hier stonden maar een paar mensen te wachten en ik sluit aan. Dan zie ik de verte Donald Duck lopen. Laat ik daar eerst maar langs gaan, want Pooh zou toch pas over 20 minuten komen. Donald is verkleed als ridder en er staat een korte rij.. Ik ben bijna aan de beurt en het begint een beetje te miezeren. We gaan met z'n allen verplaatsen naar een overdekte locatie! Oh gelukkig maar, in de polonaise lopen we achter Donald aan, en ondertussen is Daisy ook aangesloten. Ik ben als tweede aan de beurt en heb het geluk om met Ridder Donald & Princess Daisy op de foto te gaan. Twee van m'n must-characters.


Ridder Donald & Princess Daisy

Ik loop verder naar de volgende characterlocatie en kom onderweg Doonroosje en haar prins tegen. Hier ga ik niet in de rij staan en loop weer terug naar de Pooh locatie. Er zijn maar 2 mensen bij gekomen, ik hoef dus niet veel langer te wachten en heb Donald & Daisy al te pakken. En dat terwijl de avond eigenlijk nog moet beginnen. Om half 8 gaat de Halloweenmuziek aan en begint het een beetje te miezeren. De regen valt gelukkig mee en al snel is het droog. En daar kwamen Pooh, Tigger, Eyoore én Piglet aangelopen, allemaal verkleed voor Halloween! Binnen een paar minuten ben ik al aan de beurt en kan ik op de foto. Echt geweldig om ze allevier bij elkaar op de foto te hebben! En dan ook niet zomaar.. Pooh verkleed als Bumble Bee, Tigger als Piraat, Eyoore als Clowntje en Piglet als vlinder. Na de foto's loop ik richting Central Plaza en kom een aantal Villains tegen. Jafar, Gaston, de Tremaine Family en ook Lotso. Ik sluit aan in de rij voor Lotso, maar hij gaat nét weg. Om half 9 zou hij weer terug komen bij Crystal Palace.

Op Central Plaza zoek ik Jenn op, die al klaar zit voor de Boo to You parade. We hebben een prachtig plekje en tijdens het wachten is het genieten van de muziek, de geweldige sfeer en alle gekke Amerikanen die verkleed zijn voor dit feestje. Dan is het tijd voor 'Villains Mix & Mingle'. Ik loop richting het podium om de show te kijken. Erg leuk gedaan met de Villains, én de muziek uit Disneyland Paris. It's Halloween-lo-ween !! De show is wel erg kort, maar daarna is er een uitgebreide meet&greet met de Villains. Goed om te weten voor later, nu is er geen doorkomen aan. Het is een erg drukke party, waarschijnlijk veel mensen die van de week ook een mislukte avond hadden en nu terug kwamen. En het was natuurlijk nog steeds Columbus weekend! Ik sluit weer aan bij Jenn en samen wachten we op de parade. Alle Amerikanen zijn super vriendelijk en ze snappen allemaal dat ze niet zomaar voor moeten dringen. Helaas snappen de Zuid-Amerikaanse mensen dit niet, en zijn ze net zo erg als de Spanjaarden in Parijs! Zo afentoe moeten we er een aantal wegduwen die zomaar voor ons op de stoeprand wilden gaan zitten. Dat gaat niet gebeuren, wegwezen! Wel laat ik 3 Amerikaanse kindjes voor me zitten, ik wil toch staan om te gaan filmen. Goeie deal zo haha


Pooh & Friends

The Headless Horseman komt voorbij op z'n paard. Wát ontzettend gaaf om dit te zien.. Kippenvel! Niet veel later is het tijd voor de Boo To You parade. Vrolijke muziek, leuke floats en geweldige characters. Super leuke parade. Het begint met Mickey & Friends, gevolgd door alle Pooh characters. Zelfs Kanga en Roo zijn van de partij, én verkleed voor Halloween. Hierna komen de Piraten voorbij. Peter Pan, Wendy en the lost boys, Captain Hook & Mr. Smee worden achterna gezeten door TickTock en tot slot Jack Sparrow, Captain Borbossa met allerlei Pirates of the Caribbean. The Haunted Mansion komt ook langs, gevolgd door een Cowboy gedeelte met de Country Bears, Knabbel & Babbel, Brer Bear & Brer Fox en zelfs Clara Cluck! Uiteraard zijn de Villains ook van de partij.. de hyena's van de Lion King, Big Bad Wolf, Pain & Panic, Maleficent, Jafar, Cruella deVil, Evil Queen, Dr. Facilier en noem maar op. Als afsluiter van de parade is het natuurlijk tijd voor snoepjes. Goofy's Candy Company komt voorbij en iedereen staat klaar langs de kant met de trick or treat bags. Tassen vol snoepjes !!!

Na de parade loop ik snel naar Crystal Palace om Lotso te zien, maar ben helaas wéér net te laat en zie hem weglopen. Dan loop ik door naar Adventureland en ga in de rij staan voor Tarzan, Jane & Terk. Als ik bijna aan de beurt bent gaat Tarzan er vandoor en kan ik alleen met Jane & Terk op de foto. Ik haal nog een paar snoepjes bij de Jungle Cruise en loop dan naar Central Plaza waar ik weer met Jenn had afgesproken om naar HalloWishes te kijken. De muziek kende ik al, maar godverdomme wát een vuurwerkshow is dit. Echt niet normaal, zo ontzettend gaaf en zo ontzettend veel vuurwerk! De finale springt er echt uit.. vuurwerk helemaal rondom ons! Waar komt dat allemaal vandaan joh? Prachtig om te zien, kippenvel! Na dit geweldige vuurwerk gaat Jenn er vandoor, ze haalt nog wat snoep en gaat met de shuttle naar het hotel.

Ik blijf nog wat langer om te genieten van deze party. Ik loop naar Crystal Palace en wacht hier tot Lotso weer naar buiten komt. Het gaat me niet gebeuren dat ik hem wéér mis loop. Ik ben als eerste aan de beurt en kan eindelijk op de foto met Lotso. Dat was toch wel dé character die ik dolgraag op de foto wou hebben deze trip. Lots-O'-Huggin' Bear, en ja hij ruikt echt naar aardbeien! Om in de Toy Story sferen te blijven ga ik naar The Diamand Horseshoe voor de Dance Party. Grappig om te zien hoe iedereen staat te swingen met Woody & Jessie. Helaas is Bullseye niet van de partij.. Bij de uitgang krijg ik nog een handjevol snoep en via Adventureland loop ik weer terug naar Main Street. Ik had nog 1 snackpunt bewaard en die ging ik hier inwisselen voor een Dole Whip.. erg lekker ijsje! Héél erg lekker!


Terk & Jane


Lotso!

Op Town Square ga ik in de rij staan om Mickey & Minnie te ontmoeten. Ik hoop op de Pirates / Princess outfit, en ik heb geluk! Al snel kan ik op de foto, waar Minnie met me begint te flirten. Mickey doe snel je ogen dicht! Erg grappige interactie en een paar leuke foto's. Ik ga snel weer terug in de rij. Tenminste rij? Ik sta hier nu als enige.. Ideale kans om te vragen of de muizen zich al omgekleed hadden. Ik wou graag nog op de foto met de Magicians. Dit was geen probleem en ik werd snel naar de juiste ruimte gebracht. Super aardig! Deze outfits hebben ze in Parijs ook, maar hier heeft Mickey wél z'n hoed op. Weer terug buiten loop ik naar de overkant voor een foto met Phineas & Ferb. Hier staat niemand in de rij, en kan ik uitgebreid op de foto. Inmiddels is het ook al tijd voor de tweede Boo To You parade. Vandaar dat het zo rustig was bij de characters. De parade is weer genieten en als de laatste float voorbij is loop ik naar de uitgang. Het is mooi geweest voor deze avond, een geslaagde Not So Scary Party!

Bij de uitgang krijg ik nog een lading snoep en ik loop naar de monorail. Bij TTC pak ik de taxi terug naar het hotel. Helaas rijd de hotelshuttle voor het laatst om half 11, niet zo ideaal tijdens een MNSSHP of als het park later sluit. Dat is voor mij wel de reden om niet zo snel meer een non-Disneyhotel te kiezen. Als je wat langer in het park wilt blijven dan moet je de taxi nemen en dat is vrij duur. Als je nou een huurauto hebt dan is het wel te doen, of als je de rest van Orlando gaat bekijken. Terug in het hotel vraag ik bij de receptie welke kamer ik moet hebben. Dat kan ze niet vertellen, ik moet bellen naar de kamer zodat Jenn het zelf kan vertellen. We zitten vlakbij de receptie in gebouw B. De ideale plek, vlak naast OldTown en de bushalte precies voor de deur. Even naar beneden lopen en je staat bij de bushalte. De kamer stelt niet zoveel voor, het schijnt een van de oudere kamers te wezen. Maar het bed ligt prima, en de kamer ziet er verder goed uit. Badkamer, keuken en 2 slaapkamers. Wel moeten we betalen voor het internet, maargoed 14 dollar voor een weekje is natuurlijk geen geld. Even m'n MNSSHP ervaringen delen op facebook en twitter en dan is het bedtijd!


Super leuk detail


Niet kijken Mickey !!


Pirate Mickey & Princess Minnie


Magicians


Phineas


Ferb


Phineas & Ferb

Geen opmerkingen:

Een reactie posten