Bloemen, Sombrero's en Trollen

22 februari 2010
Aangezien we nog geen volle dag in Epcot hebben doorgebracht beginnen we hier vandaag. We maken de opening van het park mee en lopen met de massa mee richting 'Test Track'. Onderweg komen we al de Lion King characters in bloemvorm tegen, die waren alvast geplaatst voor het Flower & Garden Festival. Hebben we dat toch nog een klein beetje gezien. Bij 'Test Track' halen we gelijk een fastpass en gaan dan de rij in. Voor we het weten zitten we in onze auto, voorin! Kunnen we de rit gelijk mooi op film vastleggen. Attractie was top, vooral het stuk dat je naar buiten gaat. Wat een snelheid! 'Ellen's Energy gebeuren' is vandaag weer gesloten, dus lopen we verder naar Soarin' om een fastpass te halen. Dan weer terug naar 'Test Track' voor een tweede ronde met de fastpass en doen nog een keertje de Figment attractie. Een rondje langs de Finding Nemo vissen en bij de uitgang ben ik helemaal verbaasd dat er nog een aquarium boven is. Ze hebben er zelfs dolfijnen! Zeker de moeite om eens een kijkje te nemen.

Hierna is het tijd voor Soarin', en ondanks de fastpassen moeten we toch nog een tijdje wachten. Helaas zitten we dit keer aan de zijkant en dan is de totaalbeleving toch een stuk minder. Maar blijft een topattractie! Dan laten we de Future World weer voor wat het is en gaan weer op wereldreis. Zo bekijken we Canada en The United Kingdom, waar Kevin een patatje haalt. Ik loop alvast door naar Frankrijk en loop Marie tegen het lijf. Ze vraagt hoe mijn bezoek bevalt en wijst naar m'n 1st visit button. Nou Marie, het is fantastisch hier! Ze doet nog een dansje voor de camera en als Kevin is uitgegeten lopen we wat rond in Den Haag ( Marokko ), Japan en Amerika. In Italië komen we nog Lady & The Tramp bloemen tegen en in Duitsland gaan we op de foto met Snowwhite bij de wensput. In China halen we wat te drinken en wachten op Mulan, maar die komt niet meer opdagen. Gelukkig hadden we haar van de week al op de foto. Nog even op trollenjacht in Noorwegen en tot slot komen we in Mexico terecht.

We gaan nog even op bezoek bij de 3 Caballeros en als we buiten komen staat er een groepje muzikanten te spelen bij de Mexicaanse Tempel. Lekker muziekje en als ze klaar zijn komt Donald Duck tevoorschijn met een grote Sombrero op. Die moesten we uiteraard op de foto hebben. Helaas waren José en Panchito niet van de partij. Dan is het tijd om Epcot te verlaten en bij de uitgang komen we Daisy en Stitch nog tegen. Eindelijk op de foto met Daisy in Walt Disney World. Een fotootje bij de Epcot-bol hoort er er natuurlijk ook bij en dan pakken we de monorail naar 'TTC'. Daar nemen we de Ferry naar het Magic Kingdom, en dan hebben we alle manieren van vervoer ook gelijk gehad. Geweldig dat je zomaar met de boot bij de ingang van het Magic Kingdom kunt komen! Op Town Square gaan we op de foto met Pinocchio en gaan op de stoeprand zitten voor de parade. Lekker relaxt parade kijken, het kan hier!

Na de parade lopen we naar Frontierland voor een fastpass van BTM en een voorstelling van de Country Bears. Ik vind ze geweldig, hilarische attractie! Per vlot gaan we vervolgens naar 'Tom Sawyer Island' en lopen wat rond op de bruggen en in claustrofobische tunnels. Wel grappig om eens gezien te hebben. Terwijl we wachten op een vlot die ons weer terug naar Frontierland zou brengen begint het een beetje te miezeren. Nee he, regen! Het zat er dik aan te komen, het was de hele dag al plakkerig en benauwd. Snel BTM'en en wat eten bij Pinocchio's Village Haus. Hopelijk is het droog als we weer buiten komen. We vinden een plekje bij het raam en we worden wel 100x vriendelijk toegezwaaid vanaf de mensen in Small World. Blijft bizar hoe je vanuit het restaurant zo de attractie inkijkt. Inmiddels is het droog en lopen we naar Central Plaza voor de StreetParty. Als die eenmaal is aangekomen begint het weer te regenen en rijdt hij snel weer door. Wij haasten ons naar Tomorrowland om te schuilen bij Stitch.

Stitch heeft ons weer goed lastig gevallen en bij de uitgang halen we een lekker ijsje. Ondanks het slechte weer blijft het toch vakantie. Bij de Buzz Lightyear attractie staat maar 5 minuten wachttijd en die hadden we nog niet gedaan. We stappen zo in en de rit is totaal anders dan in Parijs. Ik probeer de lasergun te pakken, maar die zit vast aan het karretje. Het richten ging wat lastig, maar de rit zelf is wel leuker. Dan lopen we naar Town Square om voor de laatste keer Spectromagic te kijken. Ik plant mezelf lekker op een bankje en geniet van de parade. Wat blijft de muziek toch geweldig, en wat een hoop floats komen voorbij! Van mij mag deze lichtjesparade zo de Fantilussion vervangen. Als de parade weer voorbij is verlaten we het Magic Kingdom en pakken de bus naar Disney's Boardwalk om daar de bus naar DownTown te pakken. Dat moest uiteraard ook nog bezocht worden. Het is echt gigantisch groot en zoveel gezelliger dan Disney Village. We bezoeken allerlei winkels en ik koop aardig wat t-shirts. Vooral een Hades shirt valt in de smaak bij Design-a-tee! De Amerikaanse McDonalds moest uiteraard ook geprobeerd worden, wat een gigantisch menu kregen we hier. En ook hier weer refillen! Als we alle winkels hebben bekeken op de Marketplace gaan we terug naar het hotel.