Back to reality

16 december 2013
Vandaag zit ik niet zo op de wekker te wachten. De afgelopen week was het fijn dat hij steeds ging, opstaan om naar Walt Disney World te gaan! Maar vandaag is het helaas alweer de laatste dag, een lange lange dag met gelukkig nog wel een paar uurtjes Disney. Ik pak de laatste spullen in en wonder boven wonder gaat de rits van m'n koffer dicht, mét alle minions erin! Ik vertrek vroeg naar de receptie om m'n koffer achter te laten en pak de eerste shuttle naar Epcot. Vandaag is m'n ticket nog geldig en het is zonde om er geen gebruik van te maken, vanmiddag word ik bij het hotel opgehaald door de shuttle dus ik kan nog even genieten.

Ik loop alweer vroeg rond in Main Street USA en kijk wat rond bij de Kerst etalages. Hier beelden ze Mickey's Christmas Carol uit, erg leuk gedaan! Terwijl ik sta te kijken komt de Christmas Trolley voorbij. Een leuk klein showtje op de paardentram. Vervolgens kijk ik naar Dream Along with Mickey.. Moet zeggen dat het wel weer tijd word voor iets nieuws daar op het podium. Wat kleine aanpassingen aan de show zal al voldoende zijn, voor m'n gevoel is deze show er al een eeuwigheid. Neemt niet weg dat het wel leuk is om naar te kijken en er is tenminste een show overdags! De pratende characters blijven ook spectaculair om te zien.. Na de show komt al gauw de Streetparty voorbij en ik blijf hier ook even naar kijken. Niet te lang, want er zijn nog een paar dingen die ik nog wilt doen vandaag en de tijd begint te dringen.


Mickey's Christmas Carol


*Scrooooooge*


Oh Oh Ghost of Christmas yet to come!


Happy End!


Cinderella's Castle


Kerstboom


A Castle Party!

In Fantasyland kijk ik even rond in het nieuwe Tangled themadeel. Het is gewoon een toilettenblok, maar zo mooi aangekleed. De ideale plek voor een plaspauze! De familie van Pascal ( de kameleon van Rapunzel ) is goed vertegenwoordigd en heeft zich verstopt in dit gebied. In het begin vind ik er maar eentje en snap niet waarom ik foto's zag van tientallen kameleons. Ik blijf hier veels te lang rondhangen en ga op zoek en vind er nog een aantal. Sommigen zijn wel héél erg goed verstopt. Erg leuk gedaan! Dan loop ik door naar Liberty Square, want een bezoekje aan de Haunted Mansion mocht niet ontbreken. Een laatste bezoekje aan de 999 happy haunts. Je zou je bijna opgeven om de 1000e te worden, maar ik besluit om toch maar door te lopen. Een andere favoriet is toch wel Splash Mountain en met 10 minuten wachttijd stap ik graag aan boord. Ik vraag of ik frontrow mag zitten en dat is geen probleem. Lekker genieten van alles zonder koppen voor me. Achteraf een klein beetje spijt, want ik krijg enorme golven met water over me heen. Wat een ellende, zeikesnat van Splash Mountain! Maar wat een fantastische ride, I just love the brers! Ik ben echt soaked en ga even in het zonnetje zitten om op te drogen. Gelukkig schijnt de zon! Andere favorieten van me zijn de Country Bears en die wilde ik graag nog een bezoekje brengen vandaag. De show begint al bijna, dus ik ben er nét optijd bij. Howdy y'all! Blood on the saddle!

De tijd begint nu toch echt te dringen, dus ik haast me naar New Fantasyland om nog een laatste keer te genieten van de Little Mermaid ride. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, wát een briljante darkride is dit! Een bezoekje aan het Magic Kingdom is niet compleet zonder een rondje TTA. Dit is gelijk mijn laatste attractie van de trip, een relaxt ritje dwars door Tomorrowland heen. En nu achteraf bedenk ik me dat ik wéér Monsters Inc. Laughfloor hebt overgeslagen deze trip. Die moet ik zeker volgende keer weer eens doen, hilarische attractie. Stom stom stom van mij! Iets anders wat ik bijna was vergeten, maar nog net optijd aan dacht, was een lekker ijsje eten. In Adventureland was het zowaar eens rustig bij de toko waar je Dole Whips kunt halen, vaak staan er enorme rijen voor dit populaire ijsje. Wat een geluk! Heerlijk zo'n Dolewhip. Dit hoort echt bij een bezoekje aan Walt Disney World!


Tangled Towert


Mooi Tangled gebied


Één van Pascal's neefjes


The Haunted Mansion


The Countrybear Jamboree!


Splash Mountain !!

Als afsluiter bezoek ik nog een paar winkeltjes. De kerstwinkel op Liberty Square heeft fantastische ornamenten en complete Disney kerstdorpen. Ik zou ze het liefst allemaal meenemen, maar dat lijkt me niet zo verstandig. Je weet maar nooit wat er tijdens zo'n lange reis gebeurd en zou zonde zijn van de ornamentjes. Bij Emporium haal ik nog wat kerstcadeautjes en besluit om het hierbij te laten. Ik kan nog wel even blijven, maar ben liever optijd terug bij het hotel en wil de shuttle niet missen. Op Town Square loop ik Mary Poppins nog tegen het lijf, vandaag eindelijk in haar nanny-outfit! Daar zat ik al die tijd op te wachten, aangezien het zo 'koud' is heeft ze haar winter outfit aan. Een laatste groet aan de practically perfect nanny en een fotootje later is het tijd om te vertrekken. Ik werp nog een laatste blik op Cinderella's Castle en loop onder het station door richting monorail. Zucht.. het zit er nu écht op!

Ik neem de monorail naar TTC en maak een rondje langs het Grand Floridian en Polynesian Resort. Jammer dat ik niet even uit kon stappen om te kijken naar het grote Gingerbread huis. Iets wat ik nog had willen zien, maar totaal niet meer aan gedacht hebt. Ach wie weet kom ik hier nog eens met het Kerstseizoen. Je wilt zoveel doen in een week en je doet toch graag je favoriete dingen.. Ik heb er van genoten en je weet dat een week kort is. Beter een week in Florida dan een week in Nederland! Helaas rijd de Lynx bus vlak voor m'n neus weg en zit ik een half uur in het zonnetje tussen wat hippies te wachten op de volgende. Hippie1 pakt z'n gitaar erbij en begint wat te zingen met Hippie2. Ze hebben straks een of andere gig in een vage tent, waarvan ze zelf niet weten waar het precies is haha. Wat een feest hier bij de bushalte, kan die bus niet wat doorrijden? Na een half uur is daar de bus en binnen een kwartier sta ik voor de deur van het hotel. Ik ben ruim optijd en heb nog een half uur de tijd voor m'n shuttle komt. Ik pak m'n koffer bij de receptie en fris me even op op het toilet.


Mickey & Minnie voor Cinderella's Castle


Nanny Poppins!

Ik ga even buiten in het zonnetje zitten om de laatste aankopen op te bergen en met de laatste restjes chips wacht ik tot de shuttle komt. Niet veel later komt Jenn ook aangelopen die snel nog wat laatste aankopen gaat doen bij Walgreens. Als ze terug is komt haar shuttle ook net aangereden en vertrekt dan richting vliegveld. Ik sta alvast op om alle spullen bij elkaar te rapen en merk dat ik een bloedneus hebt. Wát een ellende, wát een irritante timing. Met m'n koffer en tassen ga ik zo snel mogelijk naar binnen om naar de wc te gaan. Sta ik dan met die grote koffer te klunsen. En ik ben bang dat de shuttle voorbij rijd. Ik kijk even om het hoekje en inderdaad.. daar stond de shuttle al klaar. Don't you just hate it when your nose runs? ( Hey Muppetvision reference haha ) Gelukkig stopt m'n neus met bloeden en terwijl ik naar de shuttle ren stop ik snel een rol wcpapier in m'n tas. Je weet maar nooit of het nog gaat bloeden. Bij de shuttle tref ik dezelfde chauffeuse als vorige keer, een aardige vrouw vol enthousiaste verhalen. Ze vraagt gelijk of alles wel goed gaat, want ik sta daar met een halve rol wcpapier in m'n neus haha. No worries No worries, want ik blijk de enige te zijn die vandaag gebruikt maakt van de shuttle. Onderweg verteld de chauffeuse allerlei verhalen over haar honden en katten en weet ik het allemaal en vraagt hoe de vakantie is geweest. Een gezellig ritje in m'n privé shuttle en dat voor die paar dollar. Ik geef de vrouw een paar van m'n laatste dollars als fooi als we zijn aangekomen bij het vliegveld. Ik had daar weer afgesproken met Jenn bij de aligator waar we vorige week stonden te wachten op de shuttle. Op de plek van onze eerste ontmoeting met Ina..

Bij de vertrekhal werd ik afgezet en zag daar dat je al kon inchecken voor de vlucht, en ontdek ook dat we niet meer om 19.20 vertrekken, maar om 21.10! Pure ellende, 2 uur vertraging en het is pas rond vijf uur. Ik check alvast in, dan ben ik van m'n koffer af en fris me even op op het toilet. Voor m'n gevoel zat heel m'n gezicht onder het bloed, maar dat viel reuze mee haha. Dan loop ik naar de aligator en wacht op het bankje wat nog warm was van Ina's rustpauze vorige week! Ik zie de shuttle aan komen rijden waar Jenn mee was vertrokken en bedenk me dan dat Jenn vast ook is afgezet bij de vertrekhal en loop dus weer terug die kant op. Daar tref ik Jenn weer aan, die ook al was ingecheckt. Ze verteld gelijk dat ze weer de shuttle met Ina had gedeeld.. oh die Ina! Wat een ellende weer! Gelukkig was ze nu nergens te bekennen, die was al ingecheckt en door de douane heen. Iets wat wij nu ook maar gaan doen, want er valt toch niks te beleven. Terwijl Jenn verteld over haar reis naar het vliegveld komt er een Nederlandse man op ons af. Oh God, dat hebben wij weer.. Met zwaar achterhoeks accent begint hij tegen ons te praten.. 'Heey Nederlanders!!'. Ja gek he, met een vlucht naar Amsterdam? Boerenlul! Wat had je dan verwacht.. dat er allemaal Chinezen zouden rondlopen?

Word vervolgd..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten