American Horror Story

11 oktober 2012
Universal's Halloween Horror Night is nu dichterbij dan ooit. Onze dag in de Studios zit erop en het park word klaar gemaakt voor het event. Ik had een Stay & Scream pas gekocht, dus ik mocht blijven en schreeuwen. Ook Jenn mocht in het park blijven en we staan te wachten vlakbij de ingang tot de eerste huizen open gaan. De zenuwen gieren door m'n lijf, ik zit niet helemaal op deze avond te wachten. Jenn is ook niet meer te houden, maar zit in tegenstelling tot mij vol enthousiasme om te genieten van elk huis. Ik heb nog nooit een scary Halloween gevierd en ben benieuwd wat ik van deze huizen moet verwachten. Ik verwacht dat ik me vaak doodschrik en vannacht niet meer slaap. Wat een ellende.. Rond 6 uur volgt de mededeling dat de eerste huizen zijn geopend, een uur eerder dan dat het park opent voor reguliere gasten. Dat is mooi meegenomen, zo kunnen we snel al de huizen bezoeken. Oh boy.. here we go!

Silent Hill
Het eerste spookhuis van de avond is die van 'Silent Hill', een computergame en film. Ik ken het niet en heb m'n huiswerk voor deze avond niet zo goed gedaan. Ik weet iets over zusters en daar blijft het bij. Ik sjok naar het spookhuis en ben niet meer te houden van de spanning, Jenn moet me zowat mee sleuren. Ondertussen rent iedereen hysterisch naar de ingang om 1 van de eersten te zijn. De rij valt 'gelukkig' reuze mee, niet veel tijd om me voor te bereiden en mezelf bang te maken. We komen bij de ingang terecht en er rennen 2 meisjes doodsbang naar buiten.. Fijn, dat is een geruststelling! Dan lopen we de wereld van Silent Hill binnen.

Ik ga veilig achter Jenn lopen en zorg dat we goed bij de groep blijven. Jenn wilt het liefst genieten van alle details, maar ik geef haar afentoe een duwtje in de rug dat ze moest doorlopen. Houd de groep bij, straks worden we vermoord! Ik schrik me vaak genoeg de &$%#@ en schiet dan in de lach. Het valt me gelukkig reuze mee, maar ben ook wel weer blij als ik eindelijk de uitgang zie. Het eerste huis is een feit, nog maarliefst 6 te gaan.

Gothic
Volgens alle berichten op facebook is dit het engste huis van de avond, laten we deze dan maar gelijk doen. We staan zo'n tien minuten in de rij en komen dan bij een oud kathedraal terecht. Hier lopen we naar binnen, waar de nacht inmiddels meester is en de waterspuwers tot leven komen. Welke waterspuwer is nou echt en welke van steen? We hebben niet zo heel veel scares, maar voor mij zijn het er genoeg. Het is wel prachtig gemaakt.. op een gegeven moment lijkt het net of we op gigantische hoogte lopen. Ik durf niet teveel in de diepte te kijken, doodsbang dat er ineens een waterspuwer achter me staat. Geweldig huis in ieder geval, als dit het engste van de avond is dan krijg ik bijna zin om de rest van de huizen te bezoeken.

Er is nog 1 spookhuis in deze hoek van het park, maar daar staat 40min wachttijd voor. We nemen even een break en eten een lekkere pizza. Even bijkomen van de eerste schrikmomenten en voorbereiden op het volgende huis. En deze is vlak om de hoek met maar 15min wachttijd.

The Walking Dead
Een televisie-serie vol met zombies is het thema van dit huis. Ik ken de serie niet, maar verwacht dat er een hoop zombies achter me aan komen die me op willen eten. We lopen door ziekenhuizen, winkelcentrums en ondertussen schrik ik me afentoe een paar keer dood. De serie zegt me niks, maar volgens Jenn klopt alles tot in detail. 'Jaa die scène in het ziekenhuis, zag je dat?'.. Ik heb niks meegekregen, alleen maar enge zombies die grommend op me af kwamen.

Eenmaal buiten staat er een enorm leger aan zombies ons op te wachten, zelfs hier zijn we niet veilig! Er rolt zelfs een zombie in een rolstoel voorbij, zonder benen. Je kon mij opvegen haha. Ze kluiven lekker aan wat mensenbotten en ik hoop maar dat ze inmiddels genoeg hebben gegeten. Wij hebben enorm geluk en kunnen veilig doorlopen. En nog een geluk, het park is inmiddels geopend voor iedereen en wij hebben al 3 van de 7 huizen erop zitten. Komop Wezz je kunt het, je bent bijna op de helft haha. Wat een schijtbak bent ik dan ook.

House of Horrors
De classics van horror films komen tot leven in dit huis, van graaf Dracula tot het monster van Frankenstein. Een paar weken geleden werd er op facebook wat informatie gedeeld over dit huis. Zo zou er een tunnel zijn waar je doorheen moet kruipen, en een kamer met de meeste scare-actors in 1 ruimte in de geschiedenis van Horror Nights. Oh wat fijn..

Het bleek echter een schitterend huis te zijn, helemaal in zwart/wit en prachtige blacklights effecten. Op de een of andere manier lopen we hier ineens met z'n tweeën door het huis, het was erg rustig. Zo kregen we alle scares over ons heen! En ik kon er zowaar van genieten, geweldig huis. Dracula laat ons schrikken, het monster van Frankenstein staat ineens voor m'n neus en we komen ook nog een weerwolf tegen. Dan moeten we een klein beetje bukken, is dat nou de tunnel waar we door zouden moeten kruipen? Een beetje gebogen lopen en ondertussen gebeurde er niks.. Ik had wel wat scares van boven en aan de zijkant verwacht. In de laatste ruimte wist ik echt niet meer waar ik was. Allemaal bewegende panelen, en daar tussendoor liepen allemaal lichtgevende engerds. Het waren er veel, inderdaad heel veel en waar is nou de uitgang? Dit huis was hartstikke leuk, ookal ben ik vaak genoeg geschrokken.

Alice Cooper
Ik ken Alice Cooper niet, ik ken z'n muziek niet en ik weet alleen dat hij er eng uit ziet. Dit huis zit vol met nachtmerries en is eigenlijk 1 grote chaos. Ik schrik een paar keer, ben doodsbang in de kamer vol met spinnen en spinnewebben en heb vooral geen idee wat er eigenlijk gebeurd. Alice Cooper komt een paar keer voorbij, staat plots achter een raam en met een flits is hij weer weg. Ondertussen galmt zijn muziek door het huis heen. Er zit geen logica in en ik vind het maar een ellendig huis.. Het enige pluspunt van dit huis zijn de dames die aan het paaldansen zijn. Het nadeel daaraan is dat ze je aan de andere kant enorm laten schrikken. Gemeen!

We hebben inmiddels al 5 huizen gedaan en nu is het tijd om even te lachen. Daar hebben ze een ideale oplossing voor hier in de Universal Studios. Een hilarische show met Bill & Ted.

Bill & Ted's Excellent Halloween Adventure
Van begin tot eind lig ik gevloerd tijdens deze show. Heel 2012 word op de hak genomen en het is heerlijk dubbelzinnig. Sarcastische humor komt voorbij, geniale parodieën.. ja hier maak je mij enorm blij mee. Bill & Ted zijn terug op de middelbare school en ze nemen het tegen elkaar op om klassenvertegenwoordiger te worden. Zo krijgen ze onder andere hulp van een rapende Obama en Mitt Romney. Een Snowwhite verkiezing tussen de Disney-Snowwhite, Once Upon a Time-Snowwhite en Snowwhite zonder gezichtsuitdrukking, oftewel Kirsten Stewert. De winnaar van deze verkiezing? Honey Boo Boo Child !! Je kon mij alweer opvegen, Honey Boo Boo steelt de show en stuitert over het podium heen.

Brave word in de zeik genomen, Rihanna & Chris Brown, The Hunger Games, Nicki Minaj, 50 shades of Gay en nog veel meer. Zo'n hilarische show, genieten! Een zwangere Snooki, The Avengers en uiteraard een finale met onder andere Gangnam Style !!

Penn & Teller's Newkd Las Vegas
Dit hilarische duo had dit jaar hun eigen huis tijdens de Horror Nights. We staan zo'n anderhalf uur in de rij, maar dit huis wilden we absoluut niet missen. Zelfs ik keek hier enorm naar uit. Als we de rij inlopen krijgen we een loterij-ticket en na zo'n anderhalf uur mogen we verfomfaaide ticket weer inleveren. Euhm.. wat is hier het praktisch nut van? Maargoed het mag de pret niet drukken, na lang wachten lopen we naar binnen en krijgen een 3D bril op. Niet zomaar Las Vegas, er is namelijk een kernreactie geweest en alles is radioactief. Het huis begint met een kotsende man.. haha de spetters vliegen om je oren!

Een geniaal huis, met hilarische schrikeffecten. Zo komen we in Ceaser's Palace terecht en bij de Las Vegas shows, waar half afgezaagde vrouwen rondhangen. Een mislukte goocheltruk! In de Honeymoon suite komt er een bruidspaar wat aan elkaar gesmolten is ons laten schrikken. De weddingchapel is mijn favoriete gedeelte, er komt een hilarisch dikke Elvis op ons af om ons te laten schrikken. Ik schiet enorm in de lach en draai me om.. 'Zag je dat? Elvis !!' Euhm waar is iedereen? Loop ik daar ineens in m'n eentje rond, en het kan me niks schelen. Ik lig gevloerd om de volgende schrikeffecten, de kamer met lichtjes waar je geen idee hebt waar je loopt, het lopend buffet, enorm radioactief met nog wat restjes Kardashian erin, en op het einde 2 clowns die me enorm lieten schrikken. Ik kwam lachend buiten! Het wachten absoluut waard geweest.. Mooi einde van de avond, lekker lachen na al het schrikken!

We halen wat te snacken en te drinken en lopen een beetje rond op zoek naar de scarezones. Deze zijn verspreid over het hele park, maar wij lopen ze eigenlijk allemaal mis. We komen een paar duivelse figuren tegen, maar echt schrikken is het niet. Ze vallen niet op in de menigte. Een beetje jammer. Dan pakken we nog een keer de hilarische Bill & Ted show mee en gaan nog even langs bij de zombies van The Walking Dead. De rolstoelzombie is nergens meer te bekennen, maar er lopen er nog genoeg rond hier. Als we richting uitgang lopen zien we bij het laatste huis maar 10 minuten wachtrij. Nou vooruit, die zal ik ook nog wel overleven.

Dead (Ell)End(e)
Het laatste huis van de avond, met 10 minuten wachttijd slaan we deze natuurlijk niet over. Dead End is een écht spookhuis, namelijk een weeshuis waar het spookt. Dappere Wezz loopt deze keer voorop en probeert de mensen voor zich bij te houden. Geestverschijningen, keihard gegil in m'n oren, vliegende boeken. Een doodeng huis, en de mensen voor me liepen hartstikke snel. Ik raak ze al gauw kwijt, doordat ik in alle angst tegen een muur/deur aanloop ipv de juiste doorgang neem. Wat een ellende, ik draai me om en zie daar ook niemand meer lopen. Daar stond ik dan, doodsbang in m'n eentje in een spookhuis.

Doodsbang.. ik probeer vooral naar de vloer te kijken en hoop in m'n ooghoeken iemand te zien aankomen. Mijn tactiek werkt niet en ik krijg werkelijk alle scares over me heen. Wat een ellendig spookhuis is dit, ik schrik me elke keer weer de ^#$*@! en loop zo snel mogelijk weer door. Tussen elke scène door heb je een klein stukje waar niks is, daar staat de beveiliging en als je dan door de deur gaat kom je in de volgende scène terecht. De oudere dame van de security schiet in de lach 'Are you scared?'.. 'Yeah I'm shit scared !!' en ze verteld me dat ik bijna bij de uitgang ben. Een opluchting, ik was er wel weer klaar mee. Ik had beter even kunnen wachten op wat meer mensen, maar ik liep stug door in m'n eentje. Helaas was de uitgang nog lang niet in zicht, ik loop nog door minstens 3 kamers en ook hier kreeg ik alle scares te zien. Verschrikkelijk! Ik was blij toen ik eindelijk buiten was. Dead EllEnde !!

De avond zit er dan nu écht op. Ik vond het reuze meevallen, behalve het laatste huis. Ik ben vaak genoeg enorm geschrokken, maar heb erg gelachen in Penn & Teller's huis en bij de Bill & Ted show. Erg leuke avond en ben blij dat we elk huis hebben kunnen doen, eigenlijk allemaal zonder te wachten. Alleen bij Penn & Teller wat langer gewacht, maar dat was absoluut het wachten meer dan waard. Mijn favoriete huis van de avond! We pakken de taxi terug naar ons hotel en ik heb deze nacht zowaar geen nachtmerries! Morgen weer lekker naar Disney..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten