A whole new land to discover

12 oktober 2012
Dankzij de Horror Night de dag ervoor lagen we weer laat in bed. Vandaar dat we lekker uitslapen deze dag en wat later de shuttle naar Disney pakken. Op de planning staat een bezoekje aan Disney's Hollywood Studios en in de avond naar Epcot voor een optreden van SmashMouth. Tijdens het Food & Wine Festival is er altijd een 'Eat to the Beat' concert-reeks waarbij verschillende artiesten optreden. Het zijn allemaal vergane glorie artiesten, dat dan weer wel. Mocht Epkut in Nederland gelegen hebben dan kwamen daar bijvoorbeeld Dries Roelvink en Bonnie St. Claire op af. Maar nu moeten we het doen met de Amerikaanse Bonnie's. Als de wekker eenmaal gaat blijf ik nog lekker in m'n bed liggen en probeer facebook en twitter bij te lezen. Bij de eerste facebook-berichten word ik hyper-enthousiast en gooi gelijk de hele planning voor vandaag om. Het zou toch niet waar zijn? Ik storm de kamer van Jenn binnen en vertel dat we toch écht naar het Magic Kingdom moeten vandaag en niet naar de Studios. De tijd kan niet snel genoeg voorbij gaan en voor we het weten zitten we in de hotelshuttle naar Walt Disney World en pakken de monorail naar het Magic Kingdom.

En ja hoor, het was écht waar. We worden hartelijk welkom geheten door een grote groep cm's in New Fantasyland !! Vandaag is de allereerste dress-rehearsel. Het nieuwe gedeelte van Fantasyland gaat pas in december officieël open, maar wij mogen hier al van genieten. Wát een geluk hebben we deze trip! Hier liep ik al dagen van te dromen, maar had echt niet gedacht dat we half oktober hier al rond kunnen lopen. Maargoed.. enthousiast dus! We lopen via Belle's Dorp regelrecht naar het Little Mermaid gedeelte. Het ziet er allemaal prachtig uit, en jahoor.. De nieuwste attractie is geopend! En er staat maar een wachtrij van 20 minuutjes.


Dress Rehearsel


Under The Sea


Eric's Castle


Waterval in de wachtrij

Waarschijnlijk weten niet veel mensen van deze dress rehearsel. Gelukkig maar! De wachtrij van 'Under the Sea: Journey of the Little Mermaid' is werkelijk prachtig. Je loopt door grotten heen, en afentoe valt er een druppel water ( of ineens een heel golf! ) op je kop. Er is een interactief gedeelte waarbij er allemaal krabbetjes tevoorschijn komen en we komen zelfs Scuttle al tegen in de rij! Schitterende animatronic, dat beloofd wat voor de attractie zelf. Al snel kunnen we instappen in de doomschelpen.. De bekende doombuggies van The Haunted Mansion in schelpvorm, zoals we die ook kennen uit de Finding Nemo attractie in Epcot. Tijd om de wereld van The Little Mermaid te ontdekken! Excited !!!!

Misschien dat er nu wat spoilers volgen over de attractie zelf.. je bent gewaarschuwd! De attractie is niet normaal gaaf! Van begin tot eind is het helemaal af, perfecte attractie. Bizar goede animatronics en geweldige effecten. Met kippenvel all over the place stap ik uit de schelp, we kunnen allebei niet geloven hoe gaaf dit was. Je begint op het strand, waar we Scuttle weer tegen komen en hij verteld het verhaal van Ariel. We duiken de zee in en komen in Ariel's geheime schatkamer terecht, uiteraard op de klanken van 'Part of that World'. Daarna is er een grote scène waar er ontzettend veel te zien is. Under the Sea !! Al snel is de vrolijkheid voorbij en brengen Flotsam & Jetsam ons naar Ursula. The Wicked Seawitch mag niet ontbreken en is ook weer een geniaal levensechte animatronic. Ze is gigantisch groot en beweegt vloeiend. You gotta love this kinda Disney Magic! Als afsluiter komen we Ariel & Eric tegen bij de beroemde 'Kiss the Girl' scène en vervolgens zijn we te gast op hun huwelijksfeest. We zien Ursula in de verte dood gaan en zelfs King Triton is van de partij. Ge-wel-dige attractie !!!!! Snel gaan we weer in de rij staan.


Ariel als boegbeeld


Scuttle

Er staat nog steeds haast geen rij en we genieten weer van begin tot eind. Ik val waarschijnlijk voor de driehonderdste keer in de herhaling, maar wát ontzettend gaaf dat we dit al kunnen zien. En er is nog meer te ontdekken hier in New Fantasyland. We lopen naar het dorp van Belle en daar komen we in Gaston's Tavern terecht. In de bar van Gaston proberen we een 'LeFou's Brew' uit, het antwoord van Disney op Universal's Butterbeer. Butterbeer is lekker met een karamelsmaakje, maar voor mij wint de LeFou Brew met een appel/mango smaak. Met dit lekkere drankje genieten we van de omgeving en spammen heel het internet vol met foto's. Iedereen moest en zou het weten dat wij hier al kunnen genieten van New Fantasyland!

Het dorp van Belle ziet er prachtig uit en zit vol leuke details. In de verte staat het kasteel van het Beest, daar bevind zich ook een restaurant. En wat is Belle's Village zonder het huis van Maurice & Belle? Ik stort me op de wachtrij van 40 minuten en Jenn vertrekt naar Epcot. Eenmaal binnen in het huis vind ik het erg jammer dat ik hier niet wat langer mag rondkijken, veel te snel word ik naar de volgende ruimte gepusht. Ik wou nog wel even van de details genieten hier in het huis van Belle. Dan kom ik in de werkkamer van Maurice terecht, waar een magische spiegel hangt. Een geniaal bizar effect waarbij de spiegel ineens groter word en een doorgang word naar het kasteel van het Beest.


Prachtig stukje New Fantasyland


Castle from Beauty & The Beast


Gaston fontein in Belle's Village


LeFou's Brew

Aangekomen in het kasteel worden we welkom geheten door Madame Wardrobe. Een aantal mensen krijgen een rol aangemeten, om later het verhaal van Beauty & The Beast voor te doen. Hetzelfde idee als het kleine showtje wat we 2 jaar geleden zagen in Fantasyland. In de volgende kamer komen we Lumiére tegen, geweldig gedaan ook weer, en komt Belle langs. Het verhaal word nagespeeld door de kinderen en ze mogen achteraf op de foto met Belle. Niet iedereen, alleen als je meedeed in het verhaal. Najá ik wil ook met Belle op de foto! Schande ;) Ik zou hier niet zo snel weer in de rij voor staan, maar het is leuk gedaan.

Ik heb genoten van New Fantasyland, schitterend om gezien te hebben. Een Dress Rehearsel zegt natuurlijk niks, alles kan zomaar sluiten zonder enige mededelingen. Er staat ook nergens officieël aangegeven dat ze open zijn. Wij waren natuurlijk wat later in het park vandaag, en ik was even bang dat er alleen 's ochtends een soft-opening zou zijn. Maar oh oh ( komt ie weer hoor.. ) wát was dit gaaf en wij hebben het gewoon al lekker kunnen zien haha! Ik loop terug naar Main Street om te kijken naar de parade, die had ik gewoon nog steeds niet gezien. Blijft een super leuke vrolijke parade om te zien. Al miste ik wel de Muppets in de pre-parade..


Belle's huis


Madame Wardrobe


Belle & Lumiere

Na de parade loop ik naar de uitgang en vertrek naar de Hollywood Studios voor wat te eten en ga op zoek naar wat characters bij Animation. Bolt, ben je daar? Helaas zijn er geen characters vandaag.. Dan weten we al hoelaat het is. Nu ik hier toch in de Studios bent ga ik graag op bezoek bij de Muppets, het blijft tenslotte onze Muppetational Vacation. Ik blijf hier van genieten en ga tot slot nog 2 keer een ritje maken met Star Tours. Weer 2 totaal verschillende ritjes, geweldige attractie. Het is lekker rustig in de Studios, maar ik moet snel naar Epcot voor het concert van Smashmouth. Op de achtergrond hoor ik dat de pre-show van Fantasmic beginnen.. Even twijfel ik, zou ik Fantasmic kijken of gewoon met het bootje naar Epcot vertrekken? Ik ga toch maar naar Epkut, ik moet zowaar 20minuten wachten op de volgende boot en onderweg kom ik langs een concert van Il Divo bij het Swan & Dolphin hotel.

Eenmaal aangekomen in Epkut is het een drukte van jewelste.. Niet normaal hoe druk het is! Je kunt bijna geen stap zetten en staat vooral in de verdrukking. Ik ben nog nét optijd voor het optreden van Smashmouth. Ik vond er niet zoveel aan, het is totaal niet mijn muziek en sta hier tussen de hossende dronken bejaarden. Pure ellende, snel Epkut weer verlaten! Snel? Nee dat ging niet.. het lijkt een eeuwigheid te duren voor we het park uit kunnen. Wát een drukte! We pakken de monorail naar TTC en lopen naar het Polynesian Resort. Niet om te overnachten, maar om even naar het strand te gaan. Het strand? Zo 's avonds laat? Het kan hier allemaal..

Er is vanavond weer een Not so Scary Halloween Party aan de gang, maar daar zijn we niet bij. Bij het Polynesian Resort zoeken we het strand op en gaan lekker op een ligbed liggen. Ondertussen komt de Electrical Water Pageant voorbij, een soort van Electrical Parade op het water. Aan de overkant van het water is het Magic Kingdom en we hebben een prachtig zicht op Cinderella's Castle. Zo kunnen we hier op het strand genieten van HalloWishes! Helaas horen we de muziek héél zacht in de verte, en horen we de orgelmuziek van de waterparade nog tig keer voorbij komen.  Ondanks het missen van de muziek blijft het een gigantisch spektakel om te zien. HalloWishes is geniaal en groots, zelfs op afstand! Vuurwerk boven het hele Magic Kingdom, van Splash Mountain tot Space Mountain. Dat besef je echt niet als je op Central Plaza staat te kijken. Zó ontzettend veel vuurwerk, heel gaaf om te zien zo.

Na het vuurwerk lopen we naar TTC en wachten op de hotelshuttle. We mogen niet mee, en de buschauffeur verteld dat we nog wel even een uurtje mogen wachten op de volgende. Nou meneer dat gaan we dus écht niet doen. We pakken de Lynx bus en betalen dan maar 2 dollar en zijn snel terug bij ons hotel. Aan de overkant van het hotel zit een supermarkt, waar ik wat lekkers inslaat voor op de hotelkamer. Lekker met een zak chips in bed wat nieuwe afleveringen van Raising Hope kijken voor het slapen gaan. Het laatste weekend is helaas aangebroken..


SmashMouth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten