A Frozen Morning

15 december 2013
Vandaag is alweer de laatste volle dag in Walt Disney World, ik had hiervoor nog geen plannen gemaakt. Ik koos ervoor om lekker te parkhoppen en een aantal dingen te doen die ik graag nog een keer wou doen of nog niet gedaan had. De vroege hotelshuttle zet me weer af bij Epcot en ik maak gelijk een rondje Spaceship Earth. Dame Judi Dench verteld over de geschiedenis en het is wel een grappige attractie om eens te doen. Geen must, maar er stond geen wachtrij en je loopt er nou eenmaal toch langs. Hierna loop ik door naar de worldshowcase om te kijken bij de Frozen-locatie. Een erg populaire meet waar je vroeg bij moet zijn voor een foto. Er stonden al een aantal mensen klaar, kwart voor 10 was het. Ik haal nog even snel wat te eten voor tijdens het wachten en sluit aan in de rij. De drukte valt mee en ik sta redelijk vooraan in de rij. Een half uur later is het ineens gigantisch druk en is de rij al afgesloten voor de meet van 11h.

Mensen begonnen toen al in de rij te staan voor de meet van 12 uur. Daar stond inmiddels ook al een aardige rij voor en kwamen ze waarschijnlijk pas om half 1 aan de beurt. Er werd zelfs een rij gemaakt buiten het Noorwegen Paviljoen zodat het hier geen chaos werd en mensen rustig naar de Mealstroom konden lopen. Ik had gelukkig een plekje vooraan de rij en heb uiteindelijk een uur moeten wachten voor een foto met Anna & Elsa. Je moet het er maar voor over hebben. Een erg leuke meet met hele verhalen over ijs enzo. Na de meet kijk ik rond hier in Noorwegen en staan er alleen maar meer mensen in de rij. Ze staan zelfs in de rij om later in de rij te staan. Frozen is dus erg populair! En ik had m'n foto al! Ik loop nog een rondje Worldshowcase voor wat foto's en ga langs bij Aurora en Duffy voordat ik Epcot weer verlaat. Dág Epcot, tot een volgende trip!


Leuke kleine tentoonstelling over Frozen


Noorwegen!


Meet the new princesses


Anna & Elsa


A Duffy-hug!


Santa Duffy


Tik 'm aan Duffy! Hij snapte het niet..


Meeting Aurora

Ik pak de bus naar Animal Kingdom, daar waren nog een aantal dingen die ik graag wilde doen. Zo wou ik niet naar huis zonder een fotootje met Russel & Dug. Helaas zonder Carl, maar die had ik laatst in Disneyland Paris nog gemeet. Dug blijft awesome, dus een foto mocht niet ontbreken! Ook ga ik nog op de foto met Pocahontas en ga dan een lekkere pizza eten bij de Pizzafari. Na het eten is er nog tijd om wat attracties te doen.. Hoe kun je in Animal Kingdom rondlopen zonder een bezoekje aan Dinosaur? Ik kan vrijwel gelijk instappen en vraag om frontrow te zitten. Geen probleem, de volgende timerover stap ik voorin in en knal de oertijd weer in. Helaas is er een storing met de grote Dino op het foto-moment en komt de backup versie aan de andere kant tevoorschijn. Geen schrik moment en dus geen leuke foto. Jammer.. ik kies er dan ook voor om een tweede rit over te slaan. Ik ben helaas net te laat voor een voorstelling van Finding Nemo en loop door naar Expedition Everest. Ook hier heb ik pech, want de single riders line is gesloten. Wat een onzin! Ik heb geen zin om een half uur te wachten en loop naar de uitgang om de bus naar het volgende park te pakken.
Dág Animal Kingdom, tot een volgende trip!


Animal Kingdom!


Kerstboom van Animal Kingdom


Pocahontas


Dug & Russel!

Mijn laatste stop is Disney's Hollywood Studios. Mijn wonderpleisters zijn op en ik begin steeds meer als Luceille Werner rond te lopen. Mijn eerste stop is dan ook bij de EHBO-post voor een nieuwe pleister en wat ontsmettingsspul. Gelijk nog een voorraadje meegekregen, altijd handig ook voor morgen op de laatste dag. Ik wou eigenlijk nog langs gaan bij Sofia the First en Jake the Neverland Pirate, maar hier staan gigantisch lange rijen en ik heb geen zin om zolang tussen al die peuters te staan. Ik breng een bezoekje aan One Man's Dream, blijft fantastisch om rond te lopen en maak een ritje met de Great Movie Ride. Uiteraard mocht een laatste bezoekje aan MuppetVision 3D niet ontbreken, het blijft lachen en 1 van m'n favoriete attracties. Een ritje Star Tours en een burger later is het tijd om een plekje te zoeken in het Fantasmic theater. Ik vind een mooi plekje vooraan en het wachten vliegt voorbij dankzij de pre-show. Dat hebben ze toch goed geregeld! Fantasmic blijft natuurlijk een feest om naar te kijken, genieten met een glimlach en kippenvel all over the place. Love it! Om de avond compleet te maken ga ik langs bij de Streets of America voor de Osborne Family Spectacle of Lights. Heerlijk om hier rond te lopen en te genieten van de lampjes en kerstmuziek. Ik zit hier een tijdje op een bankje te kijken en houd het dan weer voor gezien.
Dág Hollywood Studios, tot een volgende trip!

Dat was het dan alweer..  Wat vliegt de tijd toch voorbij! Erg jammer dat het er alweer bijna op zit. Morgen kan ik nog een paar uurtjes genieten van het Magic Kingdom en dan is het tijd om naar huis te gaan. Ik pak de bus terug naar Epcot en kies voor de hotelshuttle terug naar het hotel. Met een ellendige omweg langs verschillende andere hotels kom ik uiteindelijk bij Celebration Suites aan en op de hotelkamer kan ik nog een klein stukje Family Guy zien. Er gingen geruchten dat Brian vandaag terug zou komen en inderdaad.. Ik kan nog nét een glimp van Brian opvangen voordat de show is afgelopen. He is alive, it's a Christmas miracle! Ik ben vroeger op de hotelkamer als gedacht en dan gaat ineens de slaapkamer deur van Jenn open. Ik schrik me dood, maar Jenn was ook al eerder op de hotelkamer dan gedacht. De koffers werden ingepakt, de laatste snacks opgegeten en dan is het bedtijd. De laatste nacht in Orlando..


Osborne Family Spectacle of Lights!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten