A dream come true

9 oktober 2012
Vandaag gaan we niet naar Disney World, maar naar SeaWorld. Hier ben ik nog nooit geweest en kan niet wachten! Voor de deur van onze hotelkamer stopt de shuttle-bus. Ze hebben zich alleen enorm vergist in het aantal mensen. Er komt een klein busje aangereden en er staan enorm veel mensen te wachten. We passen er nog maar net bij en moeten deze rit staan, het busje zit propvol. Dit tot grote genoegen van 2 hippies die maar al te graag bij elkaar op schoot kruipen om ruimte te maken. Gelukkig zijn we al snel bij SeaWorld en kunnen we de bus uit.

Bij de ingang worden we vriendelijk welkom geheten door Shamu. Jaja zelfs SeaWorld heeft characters, dat word in de rij staan voor een foto! Na de foto's halen we een klein ontbijtje en lopen door naar de Dolfijnen opvang. Hier zwemmen zwangere dolfijnen, pas bevallen dolfijnen met hun baby's en de vrienden van deze dolfijnen. Erg leuke beesten om te zien. We blijven hier even naar kijken en gaan dan richting 'One Ocean'. We hebben nog wel even de tijd voordat de show begint en pakken de Noordpool-simulator mee. De rit stelt niet zoveel voor en is vrij flauw.. maar vervolgens komen we verder op de Noordpool terecht en lopen langs de Ijsberen, Beluga's en Walrussen. Ze zijn allemaal nogal verstopt en zien ze niet zo heel goed. Wel prachtige omgeving en mooie verblijven, al is het ijsberenverblijf vrij klein.


Ingang van SeaWorld


Op de foto met Shamu!


Dolfijn in de Dolphin Nursery

Hierna is het dan echt tijd voor 'One Ocean'. Wat heb ik hier enorm naar uitgekeken.. Even een snackpakketje gehaald en we gaan zitten in de Soak-zone. In het basin achter het podium zie ik de eerste orca tevoorschijn komen. Een indrukwekkend gezicht, eindelijk zie ik deze beesten in het echt. Dat wil ik járen, toen ik klein was keek ik zo vaak naar Free Willy en hing m'n kamer vol met Orca spullen. De show was nog niet begonnen of ik was al onder de indruk. Dan begint de show, eerst met een eerbetoon aan de Amerikaanse Soldaten, en deze is werkelijk prachtig. We hebben perfect zicht op de hele show en ondanks dat we in de Soakzone zitten blijven we droog! Geweldig om te zien hoe de orca's zo enorm hoog uit het water springen en er een golf water over het publiek stroomt. A dream come true.. Ik heb orca's in real life gezien!













Na de show lopen we een stukje verder en kijken nog even naar de orca's onder water. Prachtig om ze van zo dichtbij te zien.. Als we hier zijn uitgekeken, hoe kan je hier ooit uitgekeken zijn?, is het tijd om naar de haaien te gaan. In 'Shark Encounter' lopen we langs een aantal aquariums en vervolgens staan we in de rij voor de haaientunnel. Ja zowaar in de rij! De haaientunnel was duister en wel gaaf gedaan.. Een stukje verderop wissel ik mijn ticket in voor een tweede dag gratis. Zo kunnen we van de week nog een keertje langs gaan. Hiernaast vinden we gelijk de verschillende zeehonden en zeeleeuwen. Erg leuke beesten om te zien. Je kunt ze hier ook voeren, wat veel mensen doen. De visjes vliegen door de lucht en afentoe vliegt er zo'n irritante enge vogel erop af en heeft de arme zeeleeuw geen visje. Er zit 1 zeehondje tussen die steeds aan het zwaaien is naar de mensen. Hilarisch om te zien, alsof ie wou zeggen dat hij ook wel honger heeft en niet alles naar de zeeleeuwen gegooid moest worden.

Tijd voor de tweede show van vandaag, The Clyde & Seamore zeeleeuwen show! Voordat de show begint worden we opgewarmd door een hilarische mime speler. We liggen helemaal gevloerd om hem. De show zelf is ook hilarisch en super flauw. De zeeleeuwen zijn het script een beetje vergeten en dat levert ook weer hilarische momenten op. Heerlijk gelachen, maar nu is het tijd voor een beetje actie. Ik ben razend benieuwd naar de Manta achtbaan en via de single riders line kan ik zo instappen. Een erg oncomfortabel stoeltje, en als de trein het station verlaat kiept dat hij naar voren in lig ik op m'n buik, hangend op de beugel. Als dat ding het maar houd hahaha !! Geweldige rit, heel bizar om op je buik of je rug door een looping te gaan en door het water te knallen. Super achtbaan en een mooi aanwinst voor SeaWorld!


Orca onder water view


Zeeleeuw met honger


Manta !!


Manta coaster dwars door het water heen

Er staat nog een show op het programma voor vandaag.. 'Blue Horizons' is de dolfijnenshow van het park. Een hele mooie show, met veel acrobatiek en stuntmannen die van enorme hoogte in het water springen. Dat zie ik Patty Brard toch zo snel niet doen! Het enige nadeel vond ik dat er amper dolfijnen aan te pas komen, het is toch een dolfijnenshow? Om toch nog een paar dolfijnen te zien lopen we naar het basin een stukje verderop. Hier kun je ook de dolfijnen voeren voor maar een paar dollar. Dat laat ik niet aan me voorbij gaan en koop een paar visjes. Ik ben al snel aan de beurt en kom op de ideale plek terecht om de dolfijnen te aaien en te voeren. Erg indrukwekkend om te doen, al vind ik de visjes erg ranzig om aan te raken haha. Ondertussen worden er door SeaWorld ook foto's gemaakt en er zit echt een prachtige foto van mij tussen. Die moest ik hebben, en in een mooi lijstje neem ik de foto mee naar huis.

SeaWorld's nieuwste aanwinst is 'Turtle Trek', en dat was gelijk ook de volgende stop. In de wachtrij lopen we langs een groot basin met de zeekoeien ( manatees ) en vervolgens een aquarium vol schildpadden. Deze dieren zijn allemaal gered uit de zee en worden hier opgevangen. Ze hebben hier 3 manatees opgevangen en de andere 2 zijn verplaatst naar Epcot. In de laatste ruimte krijgen we een 3D bril op en krijgen vervolgens een mooie film te zien. Niet zomaar een film, nee deze film is 360 graden rondom je en je bent als het ware een schildpad. Je word geboren en uiteindelijk kom je terug op hetzelfde strand om eieren te leggen. Onderweg komen we de nodige gevaren tegen zoals zeemeeuwen en haaien. Heel knap gedaan en een prachtig effect. Ik houd van schildpadden, dus dit was voor mij wel 1 van de toppers van het park. Maar de Orca's hadden de meeste indruk achter gelaten! En de Manta achtbaan was fantastisch en ik heb zelfs dolfijnen gevoerd. Een schitterende geslaagde dag.

We pakken de bus naar TTC, zijn we toch weer even op Disney grondgebied, en stappen hier over op de stadsbus om verder Orlando in te duiken. We rijden langs de diverse hotels, restaurants, giftshops en midgetgolfbanen. Ons eindpunt was de Target, een gigantische winkel met echt álles te koop. Super leuk om te zien wat ze hier allemaal verkopen. Ik sla wat eten en drinken in om mee te nemen naar de parken, maar ook voor op de hotelkamer. Maar waarom we naar Target zijn gekomen is voor mij als fanatieke P!nk fan. Er is namelijk een speciale versie van haar nieuwe album uitgekomen. Een beetje valse reclame, want de 4 'exclusieve Target nummers' staan ook gewoon op de deluxe album die in Europa te koop is ( en die ik al 3x heb! ). Maar aangezien deze cd een rood hoesje heeft, moet ik hem toch kopen. Je bent fan of je bent geen fan! We lopen nog wat rond op de Halloween-afdeling en pakken de bus terug.

Denny's! Vanavond eten we lekker bij Denny's, een typisch Amerikaans eettentje recht tegenover ons hotel. Erg goedkoop eten en super lekker! We kiezen allebei voor hun nieuwste aanwinst, build your own burger. Je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het uitkiezen. Hoeveel burgers je ook wilt, wat voor burger je ook wilt, en ze smaakten héérlijk. En was je glas drinken bijna leeg, voordat je je laatste slok had genomen stond er al een nieuwe klaar op tafel. En dat allemaal spotgoedkoop. Ik hou van Amerika, nomnomnom !!


Dolfijntjes voeren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten